Ontluchtingsnippel
Geplaatst: 11.01.2010 - 19:17
Heb al verschillende topics gelezen over het koelsysteem en het ontluchten ervan.
Ik heb het idee dat mijn motor niet goed gekoeld wordt: kachel wordt langzaam warm (pas na 10 minuten komt er iets van warmte uit, weliswaar na koude start), tempmeter blijft net onder het midden hangen (kan zijn normale stand zijn, heb de auto pas een maand) en ingaande slang naar de radiateur is warm/heet, maar uitgaande slang voelt in het beste geval lauw.
Ik heb al uitgebreid in slangen geknepen om bellen eruit te krijgen, maar geen verandering.
Voordat ik me bezig ga houden met het vervangen van de thermostaat en doorspoelen van de radiateur wil ik controleren of er ergens nog lucht in het systeem zit en ben dus vol goede moed gaan zoeken naar de ontluchtingsnippel.
Heb al achter de cilinderkop gekeken, maar niets gezien wat op een nippel lijkt.
Waar o waar zit die ontluchtingsnippel?
Ik heb een 440 1.8i uit '96, heeft volgens mij een B18U motor.
Ik heb het idee dat mijn motor niet goed gekoeld wordt: kachel wordt langzaam warm (pas na 10 minuten komt er iets van warmte uit, weliswaar na koude start), tempmeter blijft net onder het midden hangen (kan zijn normale stand zijn, heb de auto pas een maand) en ingaande slang naar de radiateur is warm/heet, maar uitgaande slang voelt in het beste geval lauw.
Ik heb al uitgebreid in slangen geknepen om bellen eruit te krijgen, maar geen verandering.
Voordat ik me bezig ga houden met het vervangen van de thermostaat en doorspoelen van de radiateur wil ik controleren of er ergens nog lucht in het systeem zit en ben dus vol goede moed gaan zoeken naar de ontluchtingsnippel.
Heb al achter de cilinderkop gekeken, maar niets gezien wat op een nippel lijkt.
Waar o waar zit die ontluchtingsnippel?
Ik heb een 440 1.8i uit '96, heeft volgens mij een B18U motor.