Heeft iemand een foto hoe de - voor het trekken van een aanhanger - benodigde extra oliekoeler eruit ziet en waar deze geplaatst zou moeten zijn? Ik wil dit graag zelf controleren aangezien mijn dealer er bij de aanschaf van de auto een beetje vaag over deed..
Bedankt,
bas
Extra oliekoeler XC90 D5
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21407
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wat is vaag? Heeft de dealer je vraag wel goed begrepen of heb je niet de juiste informatie over die oliekoeler?
Die oliekoeler moet als eerst in de rijwind hangen, dus voor de koelwater-radiator, voor de lade-lucht-koeler en voor de condensor van de ECC.
Die oliekoeler moet als eerst in de rijwind hangen, dus voor de koelwater-radiator, voor de lade-lucht-koeler en voor de condensor van de ECC.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Extra oliekoeler? Is dat een optie of iets wat je zelf zou willen doen?
Ik weet wel dat er (volgens mij standaard) op veel moderne volvo blokken een oliekoeler zit die werkt met koelwater. Een soort rechthoekig blok aan de achterkant van je onderblok/carter die daar olie opwarmt met warm water (olie sneller warm na starten) en te hete olie weer afkoelt met koelwater.
Ik weet wel dat er (volgens mij standaard) op veel moderne volvo blokken een oliekoeler zit die werkt met koelwater. Een soort rechthoekig blok aan de achterkant van je onderblok/carter die daar olie opwarmt met warm water (olie sneller warm na starten) en te hete olie weer afkoelt met koelwater.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 4th Gear member
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 31.12.2006 - 14:11
- Locatie: Norr om Stockholm, i en skog
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 245801.htmFrankS60 schreef:Extra oliekoeler? Is dat een optie of iets wat je zelf zou willen doen?
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ah voor de bak! Ik dacht voor het blok, verbaasde me al. Weet niet hoe deze precies gemonteerd moet worden maar wat Msuisgeest al zei is een goede algemene richtlijn.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 18.05.2007 - 12:12
Bedankt allemaal. Ik ga in/onder mijn auto wel ergens op zoek naar of dit onderdeel wel gemonteerd is....
Bij aanschaf een paar maanden geleden heb ik aan de dealer gevraagd: "Er zit een trekhaak achter, zit er ook een extra oliekoeler in gemonteerd? Ik ga een zware caravan trekken dus..."
Zijn antwoord: "De auto is voorzien van 2 oliekoelers.."
Tja, aangezien ik leek ben op het gebied van auto/motor techniek en niet de wijsneus wilde uithangen, ging ik ervan uit dat het in orde is.
Toch twijfel ik omdat hij ook andere uitlatingen heeft gedaan die achteraf ook niet helemaal klopten :evil:
Bij aanschaf een paar maanden geleden heb ik aan de dealer gevraagd: "Er zit een trekhaak achter, zit er ook een extra oliekoeler in gemonteerd? Ik ga een zware caravan trekken dus..."
Zijn antwoord: "De auto is voorzien van 2 oliekoelers.."
Tja, aangezien ik leek ben op het gebied van auto/motor techniek en niet de wijsneus wilde uithangen, ging ik ervan uit dat het in orde is.
Toch twijfel ik omdat hij ook andere uitlatingen heeft gedaan die achteraf ook niet helemaal klopten :evil:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:53
- Locatie: Amsterdam
Moet bij de Volvo-dealer welke de auto heeft afgeleverd achterhalen (via zijn database )wat er aan opties en accesoires opzitten.Echalon schreef:Heeft iemand een foto hoe de - voor het trekken van een aanhanger - benodigde extra oliekoeler eruit ziet en waar deze geplaatst zou moeten zijn? Ik wil dit graag zelf controleren aangezien mijn dealer er bij de aanschaf van de auto een beetje vaag over deed..
Bedankt,
bas
Hij/Zij moet het alleen willen.
Op de XC90 moet icm trekhaak (van Volvo) een olie-koeler gemonteerd worden (Heb ook een XC90 '03 met trekhaak(afneembaar) EN oliekoeler!
Volvo XC90, '03, zilver,full options
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Heeft iemand een foto van hoe de oliekoeler van de bak eruit ziet en waar hij moet zitten?
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Ik heb intussen begrepen van de dealer dat er op een D5 v/a bouwjaar 2006 geen extra oliekoeler op de bak nodig is, maar wel op de 2.5T en de V8 als je zwaar gaat trekken.
Kan iemand dit bevestigen?
Kan iemand dit bevestigen?
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km