Hallo,
Ik heb sinds kort een S40 met Base audio. Nu ben ik van plan om de breedband speakers te vervangen met of, coaxiale speakers of component speakers.
Ik vroeg me af of onder de tweeterkapjes (bij de spiegels) ook andere tweeters passen? Of kunnen hier alleen de standaard Volvo tweeters in/onder?
Eventuele tips m.b.t. component speakers? Infinity, MB Quart?"
Eric
Niet standaard tweeters Volvo S40
- Chemzy
- 4th Gear member
Om te beginnen: welkom op het forum! Hint: foto's in de rubriek 'Foto van mijn Volvo' worden door iedereen hier ten zeerste geaprrecieerd...
Wat je vraag betreft: er kan van alles in de tweeterkapjes: zelf heb ik er voor en achter de Alpine SPE-17CS inzitten, maar Pioneer is een merk dat hier ook regelmatig passeert. En ergens op dit forum vind je ook een 'doe-het-zelf-inbouw'item, moest je het allemaal zelf willen doen.

Wat je vraag betreft: er kan van alles in de tweeterkapjes: zelf heb ik er voor en achter de Alpine SPE-17CS inzitten, maar Pioneer is een merk dat hier ook regelmatig passeert. En ergens op dit forum vind je ook een 'doe-het-zelf-inbouw'item, moest je het allemaal zelf willen doen.
Volvo 440 1.9 TD 1995
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Kunnen andere dingen ook in, en als je de kapjes nog niet hebt zijn ze gewoon voor een €25 bij de dealer te bestellen.
Ik heb net pioneer compo setje gestoken, enorme verbetering en nog voor een mooie prijs in DL gevonden...
Ik heb net pioneer compo setje gestoken, enorme verbetering en nog voor een mooie prijs in DL gevonden...
- koos
- 2nd Gear member
De bekabeling voor de tweeters ligt er inderdaad al, is parallel aangesloten op de hoofd-luidsprekers.
Slechts een tip, maar als je toch l de binnenbekleding eraf hebt liggen, zet dan meteen een setje goeie hoofdluidsprekers in de V50.
Pioneer heeft speakers die er prima inpassen, twee-weg, drie-weg en losse tweeter-woofer combi's. 17" past, je hebt alleen twee opbouwringen nodig. (Pioneer UD-M177 VW)
Zie ook dit topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11620
Koos
Slechts een tip, maar als je toch l de binnenbekleding eraf hebt liggen, zet dan meteen een setje goeie hoofdluidsprekers in de V50.
Pioneer heeft speakers die er prima inpassen, twee-weg, drie-weg en losse tweeter-woofer combi's. 17" past, je hebt alleen twee opbouwringen nodig. (Pioneer UD-M177 VW)
Zie ook dit topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11620
Koos
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Opbouwringen zijn nietmeer te krijgen van Pioneer. Van "dietz" bv passen ze ook prima, setje kopen voor een VW.