Niet standaard tweeters Volvo S40

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
firescanner
Starter

Hallo,

Ik heb sinds kort een S40 met Base audio. Nu ben ik van plan om de breedband speakers te vervangen met of, coaxiale speakers of component speakers.

Ik vroeg me af of onder de tweeterkapjes (bij de spiegels) ook andere tweeters passen? Of kunnen hier alleen de standaard Volvo tweeters in/onder?

Eventuele tips m.b.t. component speakers? Infinity, MB Quart?"

Eric
Chemzy
4th Gear member

Om te beginnen: welkom op het forum! Hint: foto's in de rubriek 'Foto van mijn Volvo' worden door iedereen hier ten zeerste geaprrecieerd... :)

Wat je vraag betreft: er kan van alles in de tweeterkapjes: zelf heb ik er voor en achter de Alpine SPE-17CS inzitten, maar Pioneer is een merk dat hier ook regelmatig passeert. En ergens op dit forum vind je ook een 'doe-het-zelf-inbouw'item, moest je het allemaal zelf willen doen.
Volvo 440 1.9 TD 1995
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

Kunnen andere dingen ook in, en als je de kapjes nog niet hebt zijn ze gewoon voor een €25 bij de dealer te bestellen.

Ik heb net pioneer compo setje gestoken, enorme verbetering en nog voor een mooie prijs in DL gevonden...
ralph123
1st Gear member

Heel even kort het topic kapen voor een vraagje. Als je Base audio hebt. Is het dan plug and play met de tweeters? Ik begreep dat de kabels al aanwezig zijn. Maar zijn deze ook op de radio aangesloten?
koos
2nd Gear member

De bekabeling voor de tweeters ligt er inderdaad al, is parallel aangesloten op de hoofd-luidsprekers.

Slechts een tip, maar als je toch l de binnenbekleding eraf hebt liggen, zet dan meteen een setje goeie hoofdluidsprekers in de V50.
Pioneer heeft speakers die er prima inpassen, twee-weg, drie-weg en losse tweeter-woofer combi's. 17" past, je hebt alleen twee opbouwringen nodig. (Pioneer UD-M177 VW)

Zie ook dit topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11620

Koos
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

Opbouwringen zijn nietmeer te krijgen van Pioneer. Van "dietz" bv passen ze ook prima, setje kopen voor een VW.
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”