over veiligheid: valt het niemand op dat er nooit een Volvo getest wordt??? En heeft iemand de mening van bv een Ton Roks gelezen betreffende NCAP?? Renault slaagt erin auto te maken naar maatstaf van NCAP. Laat diezelfde Renault maar eens het testprogramma van Volvo doorlopen...
Net als Theo ben ik ook in Göteborg in het testcentrum geweest. De tweede maal heb ik zelfs een test meegemaakt... Een XC90 die met hoge snelheid (hoger dan de NCAP-norm...) op een blok met een vervormbare barriere klapt... Dan ben je ff stil.
Er zijn foto's van een XC90 die in de flank van een nieuwe S40 en een nieuwe C70 klapt. Dán zie je het verschil, geloof me Volvo geeft die C30 dezelfde veiligheid mee!
Veiligheid
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Het is mij heel erg bekend dat Volvo veel veiliger is dan een Renaultdinges.V480-V40 schreef:Ik zeg nog één keer wat over het gebied van veiligheid bij VOLVO, en dan hou ik er over op. En eigenlijk zijn het een paar vragen?Battlecruiser S80 schreef:Die veiligheidssterren worden altijd verdiend met botsingen tegen een star stuk beton.
Als je in werkelijkheid tegen beton botst, hebben de tests gelijk.
Meestal botst men tegen een andere auto. En dan telt de factor massa heel erg mee. Dan kan het dus best zo zijn dat een auto met minder sterren (maar zwaarder) een auto met meer sterren (maar lichter) vermorzelt. De kreukelzone van de lichte auto wordt door de grotere auto opgebruikt. Een Volvo 940/960 zou daarom tegen een Astra wel eens een veel beter figuur kunnen slaan dan een S40 tegen een Astra...
Het kan nóg gecompliceerder: ook het formaat van de auto (en vooral de hoogte én het zwaartepunt) tellen mee.
Daarom zeggen crashtests eigenlijk niet zo heel veel.
Zijn jullie wel eens in het testcentrum van VOLVO geweest? Of heb je tenminste wat uitgevoerde crashtests gezien die daar uitgevoerd zijn?
Hebben jullie nooit van de veiligheidsfilosofie van VOLVO gehoord?
Weten jullie hoe VOLVO crashtests uitvoert?
Weet je wat VOLVO met de XC90 gedaan heeft (En wat bijv BMW en zeker de japanse en amerikaanse merken niet bij hun SUV hebben mee laten werken?
De veiligheidsfilosofie van VOLVO gaat wat dat betreft echt verder dan de Euro NCAP die inderdaad alleen maar wagens tegen een betonblok zet.
Daarom durf ik de stelling aan dat ook een kleine VOLVO even veilig is als een grote VOLVO.
En battlecruiser S80 je hebt gelijk als het over bijvoorbeeld Renault gaat, Maar dit gaat, met als uitleg de antwoorden op bovenstaande vragen, niet op voor VOLVO.
En nog even ter verduidelijking. Ik werk niet voor VOLVO en heb ook geen aandelen in VOLVO. Ik hou mijzelf echter goed op de hoogte van VOLVO aangezien ik het merk een warm hart toedraag. Net als ik dat overigens doe voor sommige andere merken, maar die auto's rij ik niet omdat ik nog altijd tevreden ben met mijn VOLVO's.
Maar zelfs Volvo kan de natuurkundige wetten niet veranderen, namelijk die met de massa te maken heeft.
De zware auto gebruikt zijn eigen kreukelzone + die van de lichtere auto om de botsenergie af te voeren. Tegen die natuurkundige wet kan men voorlopig niet op.
Een zware Volvo is dus veiliger dan een lichte Volvo tegen een lichte tegenstander (liefst een Renault).
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
wist je dat Volvo rekening houdt met het feit dat een lichtere auto "gevaarlijker" is? Een deel van de schade aan jouw auto beperkt de schade aan de andere.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Klopt. DEELS.
Het grootste deel van de botsenergie kan helaas voor Volvo niet zo aangewend worden.
Het grootste deel van de botsenergie kan helaas voor Volvo niet zo aangewend worden.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
mods edit
Je vindt het zelf niet smakeloos? wel attentvol om het tekstje tussen haakjes te vermelden, het zal je vrouw zijn die door zo'n debiel gedood wordt, dit is geen gewoon ongeluk, dit is een wandaad met de dood tot gevolg.(Indien dit soort meldingen niet gewenst zijn, meld het even)
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Tsja, dan snap je nu dus precies wat ik bedoel: een lichtere Volvo (óók de inzittende), zoals een V40 heeft tegen een auto als een Renault dus minder kans dan een zwaardere Volvo...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41369
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break
Door mij ge-edit en verplaatst uit de C30 rubriek
Graag ON TOPIC blijven en op dit forum svp geen foto's van vreselijke ongelukken. Daar zijn andere plaatsen op internet voor.
Door mij ge-edit en verplaatst uit de C30 rubriek
Graag ON TOPIC blijven en op dit forum svp geen foto's van vreselijke ongelukken. Daar zijn andere plaatsen op internet voor.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20825
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Gisteren goede uitleg over hoe nu over veiligheid wordt gedacht op Discovery, vanochtend nog eens herhaald. Kijk daar hoe ze testen doen. Even wat beter dan de EuroNCAP. VOLVO kwam uitgebreid aan bod.
Op Discovery: Supercrashtest.
Op Discovery: Supercrashtest.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic