radioprobleem

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
anthem2
2nd Gear member

hoy,
ik heb gemerkt dat ik 1 bepaalde zender niet kan instellen in mijn radio.
het probleem is dus al volgt:

ik wil de frequentie 107.8 instellen en vast zetten.
ernaartoe gaan en beluisteren gaat,maar vastzetten op een bepaald nummer niet.
met elke andere zender lukt dit wel.
telkens ik het probeer zegt de radio dat de zender is opgeslagen maar als ik verander van nummer en dan terug duw op het nummer waarop die zender opgeslagen zou moeten zijn komt er dus eerst 2 seconden 107.8 op en verspringt dan naar 103.4

is er een oplossing voor dit probleem of gaat het gewoon niet? want in mijn vorige auto kon ik hem wel vastzetten.

grts anthem
FrankS60
5th Gear member

Het punt zit hem er waarschijnlijk in dat de radio de "AF" aan heeft staan. Dit systeem zorgt er voor dat er bij signaalverlies op de ene frequentie automatisch wordt overgeschakeld op dezelfde zender op een andere (sterkere) frequentie. Dit gebeurd normaliter bij het rijden over grotere afstanden waarbij dezelfde zender per regio op verschillende frequenties zit.

Als de zender op 107.8 niet hetzelfde is als op 103.4 dan klopt er iets niet met de manier waarop de radio bepaald of hij over moet schakelen. Dit kan te maken hebben met het feit dat 107.8 wel helemaal aan het eind van de frequentieband voor FM radio-ontvangers ligt.

Je kunt er verder weinig aan doen, behalve " AF " uitzetten. Als je dan het signaal verliest dan moet je even zelf zoeken naar de nieuwe frequentie danwel AF tijdelijk weer aanzetten.

Succes
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
anthem2
2nd Gear member

FrankS60 schreef:Het punt zit hem er waarschijnlijk in dat de radio de "AF" aan heeft staan. Dit systeem zorgt er voor dat er bij signaalverlies op de ene frequentie automatisch wordt overgeschakeld op dezelfde zender op een andere (sterkere) frequentie. Dit gebeurd normaliter bij het rijden over grotere afstanden waarbij dezelfde zender per regio op verschillende frequenties zit.

Als de zender op 107.8 niet hetzelfde is als op 103.4 dan klopt er iets niet met de manier waarop de radio bepaald of hij over moet schakelen. Dit kan te maken hebben met het feit dat 107.8 wel helemaal aan het eind van de frequentieband voor FM radio-ontvangers ligt.

Je kunt er verder weinig aan doen, behalve " AF " uitzetten. Als je dan het signaal verliest dan moet je even zelf zoeken naar de nieuwe frequentie danwel AF tijdelijk weer aanzetten.

Succes
thanks voor het snelle antwoord.
morgen een keertje proberen.

grts anthem
FrankS60
5th Gear member

No prob, succes! Als het niet werkt, gewoon weer posten, verzinnen we nog wat anders :wink:
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
anthem2
2nd Gear member

het heeft gewerkt,
thanks again.

grts anthem
Plaats reactie

Terug naar “C30”