welke remschijven op 440 ?

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
lotus
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 09.03.2010 - 16:20

Hallo iedereen,

Er begint een behoorlijk boordje te komen op mijn remschijven (volvo 440 van'95)en heb eens rondgesurfed om te kijken welk merk remschijven ik zou plaatsen.Ben ook bij een plaatselijke handelaar de prijs gaan vragen(woon in Belgie) en die verschillen enorm van prijs met die ik in nederlandse on-line shops heb gevonden.Het verschil is natuurlijk het merk hé.Heb bij de plaatselijke handelaar de volgende prijzen/merken gekregen:Bosh of brembo tegen +/- 60€/remschijf,Dit zijn natuurlijk de traditionele en gekende merken.De on-line shop gebruikt volgende merken fremax en bradi,ken deze merken eigenlijk niet maar ze schelen veel in prijs heeft iemand ervaring met deze 2 merken? En scheelt het veel qua kwaliteit? Neem ik beter de bekende(brembo) of zijn deze even goed?


Alvast bedankt
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Het hangt allemaal een beetje samen met de verwachtingen die je er van hebt. Als je middelhard tot hard rijdt, en vaak op de rem staat in plaats van de auto uit laten rollen dan zou ik wel voor een Bremboset gaan. Anders kun je ook wel toe met een goedkopere set, en Fremax en Bradi zijn niet heel onbekend in de autowereld. Je ziet er wel vaker spullen van, en ik neem aan dat echt slechte spullen in B ook geen goedkeuring krijgen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Hoi Lotus,

Kan veel goedkoper, boordje ( ik neem aan randje) eraf slijpen met flapdisk en de schijf ziet weer als nieuw, of hij moet te dun zijn?
Ons bin zuunig ja?

Mvg,

Schilder
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
lotus
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 09.03.2010 - 16:20

Hey frank s60 bedankt voor de goede uitleg

@ schilder>ken deze techniek,de schijf uitbouwen en eens in de draaibank opspannen,maar vind dat het tijd word om ze te vervangen>worden te dun.

Weet er trouwens iemand of er in Nederland goedkope on-line shops brembo of bosh verkopen voor mijn 440? >schilder,kijk ook naar mijn pertomonee hoor :D
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

www.autopartsonline.nl heb je al schijven voor 65 euro per set en blokken voor 37 euro. Ik zou altijd aanraden om nieuwe blokken op nieuwe schijven te zetten omdat de oude blokken vaak scheef/raar afgesleten zijn door de oude schijf en je daarmee behoorlijk wat remcapaciteit mist tot ze weer zo zijn afgesleten dat ze overeenkomen met de nieuwe schijven.

Je kunt daar ook voor 160 euro een setje sportschijven met sportblokken krijgen van Brakemax. Ik geloofde er niet zo in, maar een maat van mij heeft ze op zijn Opel Astra gehad en die heeft ze in tegenstelling tot de standaard Brembo's nooit krom ofzo gekregen. En hij deed er echt niet voorzichtig mee :wink:
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”