Remschijven (Brembo,Zimmerman,ATE etc:)
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Als je op je pedaal trapt wel ja.....
Maar goed, Sathumax, wat wil je weten? Levensduur, Vertraging, trillingen?
Maar goed, Sathumax, wat wil je weten? Levensduur, Vertraging, trillingen?
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
Ik zou graag wat ervaringen willen horen van mensen.Rippie V70 schreef:Als je op je pedaal trapt wel ja.....
Maar goed, Sathumax, wat wil je weten? Levensduur, Vertraging, trillingen?
Op dit moment heb ik standaard volvo schijven, maar telkens loop ik op problemen dat mijn schijven krom trekken.
Nu hoorde ik iemand met ATE schijven rondrijden op een V70 en nooit meer last van krome schijven.
Graag jullie bevindingen.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Standaard Brembo is rommel. Heb zelf al eens die Brembo's gemonteerd op een 850 en die waren na 5000 km alweer krom. ATE schijven zijn origineel Volvo. Zimmerman schijnen goed te zijn, maar heb daar zelf geen ervaringen mee.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik heb geperforeerde Sandtler schijven, qua performance zeer tevreden mee maar ze blijken niet zo "race" bestendig als ze lijken. Heb nu het bekende euvel van de haarscheurtjes bij de boringen, dus deze gaan er weer af en er komen schijven van IPD (powerslot) gegroefde schijven op. Ik zal wel laten weten hoe die zijn na een paar rondjes op de Ring.
Brembo zou goed moeten zijn al lijkt het erop dat ze voor het standaardsegment steeds mindere kwaliteit gaan leveren. ATE is niet alleen een merk, maar ook een remmechanisme type dus kijk uit met "ATE" gemarkeerde/aangeboden spullen. Het hoeft namelijk niet van het merk ATE te zijn.
Brembo zou goed moeten zijn al lijkt het erop dat ze voor het standaardsegment steeds mindere kwaliteit gaan leveren. ATE is niet alleen een merk, maar ook een remmechanisme type dus kijk uit met "ATE" gemarkeerde/aangeboden spullen. Het hoeft namelijk niet van het merk ATE te zijn.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Geboorde (standaard) schijven=ellende
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Het zijn niet eens standaard schijven, waren zelfs hitte behandeld maar schijnbaar niet voldoende. Nu moet ik ook zeggen dat ik gedurende een 45 minuten het maximale uit mijn auto heb gehaald op Zandvoort en ze dus ook wel maximaal belast zijn. De hitte was een meter naast de auto voelbaar en de blokken rookten...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ferodo blokken remmen als een dolle, zeker als ze een beetje warm zijn. Ook geen last gehad van fading of andere problemen na een goede circuitsessie, behalve wat rookontwikkeling. Ze stoffen wel redelijk, maar ik heb de DS2500's. De DS performance zou dat minder moeten doen.
Brembo high performance zou wel prima moeten zijn, evenals Zimmermann. Ik zou voor de Zimmermann's gaan, heb er eigenlijk alleen maar goede dingen over gelezen.
Brembo high performance zou wel prima moeten zijn, evenals Zimmermann. Ik zou voor de Zimmermann's gaan, heb er eigenlijk alleen maar goede dingen over gelezen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
Ja ik wil ook gaan voor die DS2500 blokken.FrankS60 schreef:Ferodo blokken remmen als een dolle, zeker als ze een beetje warm zijn. Ook geen last gehad van fading of andere problemen na een goede circuitsessie, behalve wat rookontwikkeling. Ze stoffen wel redelijk, maar ik heb de DS2500's. De DS performance zou dat minder moeten doen.
Brembo high performance zou wel prima moeten zijn, evenals Zimmermann. Ik zou voor de Zimmermann's gaan, heb er eigenlijk alleen maar goede dingen over gelezen.
En ik las ergens op amerikaans volvo forum dat juist zimmerman niet zo goed was. of minder laat ik het zo zeggen.
Ik twijvel nog een beetje
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Kies een blok die hoort bij een specifieke schijf, of in alk geval wat een fabrikant aanbeveelt. Niet elke schijf gaat goed met elk blok. Het kan gaat trillen, schudden,piepen enz.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Op mijn ene sportwagen is de combinatie Zimmerman (gegroefd, niet geboord) met ATE blokken. Perfecte kwaliteit (geen kromtrekken) en uitstekende remeigenschappen, ook bij een (nood-)stop van +200 km/u.Sathumax schreef:Ik wil de keuze maken uit:
Brembo High performance schijven inclusief fedoro blokkenset.
Voor en achter.
maar zit ook te overwegen voor Zimmerman en ATE remblokjes.
Wat is wijsheid??
Bij de Volvo heb ik de originele schijven en blokken, maar eigenlijk ook nooit last van mankementen als kromtrekken.
S80 2,5T AUT5 2004
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
Helaas fedoro ds 2500 blokken zijn op dit moment niet te krijgen levertijd begin juni.
welke andere blokken op brembo schijf? ATE?
Andere opties?
Kun je aangeven welke type ATE blokken moet ik nemen bij die zimmermanschijven?
Kan iemand mij zo vertellen wat de diameter is van de voorschijf?
welke andere blokken op brembo schijf? ATE?
Andere opties?
Kun je aangeven welke type ATE blokken moet ik nemen bij die zimmermanschijven?
Kan iemand mij zo vertellen wat de diameter is van de voorschijf?
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
De voorschijf kan 2 verschillende diameters hebben, 286mm of 305 uit mijn hoofd. Als je origineel 15" velgen had heb je 286, 16" of 17" heb je 305. Dit is echter weer geen 100 procent zekerheid dus opmeten is wel verstandig. Je kunt het ook zien aan de schijf, de grotere schijven hebben tussen het contactvlak en de naafbevestiging een soort gaatjes/vierkantjes van de interne ventilatie. Er staat op het forum ergens een plaatje van in een ander topic.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als je 16" of 17" hebt kan het net zo goed 286mm zijn, maar een 2.4t heeft standaard wel 305mm.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja het hangt ook van je motorisering/uitvoering af, maar voor de benzine's is het vaak een overeenkomst met de geleverde velgen. Zoals ik al zei, het is geen 100% zekerheid...
Als je 286 hebt zou ik ook zeker kijken naar een ombouw naar 305's, dat helpt al aardig in de remperformance en er zijn meer sportremmen voor te krijgen.
Als je 286 hebt zou ik ook zeker kijken naar een ombouw naar 305's, dat helpt al aardig in de remperformance en er zijn meer sportremmen voor te krijgen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27419
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Daarom neem ik gewoon goede geventileerde schijven op mijn circuitspeeltje.FrankS60 schreef:Ik heb geperforeerde Sandtler schijven, qua performance zeer tevreden mee maar ze blijken niet zo "race" bestendig als ze lijken. Heb nu het bekende euvel van de haarscheurtjes bij de boringen, dus deze gaan er weer af en er komen schijven van IPD (powerslot) gegroefde schijven op. Ik zal wel laten weten hoe die zijn na een paar rondjes op de Ring.
Tot nu toe geen kromme schijven gehad en tenminste niet het probleem van scheurende remschijven.
Rijd verder ook met Ferodo DS2500 blokken net als jij, bevalt prima maar denk dat ik hierna of Carbon Lorraine ga proberen of weer DS3000 neem.
Vind de DS3000 blokjes zodra ze warm zijn nog even wat beter bijten en zodra ze koud zijn remt het net zo goed als de standaard blokken
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja dat zie je ook in de curve/grafiek van de DS3000, ze hebben een nog hogere wrijvingscoefficient maar moeten daar ook warmer voor worden. Ben eigenlijk over alle Ferodo blokken in de DS-lijn erg goed te spreken!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -