Heb ik verleden week achterveren geplaatst, zag ik wel dat de kleine schoteltjes op de as waar de veren in klem zitten verroest waren. Met bout moeten ze blijven zitten.
Maar dat feest gaat niet door. Hij zag het.
Er moeten nieuwe op.
Dat is niet zo'n probleem, ik zet ze er op en laat ze door lasser vast pikken.
Maar wat zijn die krengen duur! 78 euro per stuk. Zie onder aan deze bladzijde:
http://www.apk2shop.nl/epages/61960031.sf
Er is geen alternatief.
Verder laat ik de knik in de handremkabel en stuurkogel door garage doen.
Al met al rond de 350 euro bij elkaar. Prima toch?
APK dure veerschoteltjes
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
De 460 GL carb van Frans
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
beter duur als niet te krijgen
.

groet'n uut grunn
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Kun je niet even op de sloop kijken? Ben je voor een paar tientjes klaar...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Fu**^$$##@"kolere nog aan toe.
Staan ze hier bijna voor de helft van de prijs.
http://www.euro-autoparts.com/index.php ... groep=gr_x
Staan ze hier bijna voor de helft van de prijs.
http://www.euro-autoparts.com/index.php ... groep=gr_x
De 460 GL carb van Frans
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Hah zuur is dat altijd, je zoekt tijden naar iets en schaft het uiteindelijk aan denkende dat dit het beste is dat je kunt regelen. Kijk je 2 dagen later op een willekeurige site, staat ze daar! Gewoon zomaar! Dat heb ik nou gelukkig nooit :roll: :oops:
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Ach ja, ik weet nu na bevestiging mail dat ze voorhanden zijn en op tijd binnenkomen. En dat het de juiste zijn via de site van APK.
De 460 GL carb van Frans
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Bij euro-parts staan zelfs achterste wielranden te koop voor de 440-460.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ik heb zelf 3mm dik plaatstaal gezet, gaat nooit meer kapot.
Is trouwens al zeker 10 jaar geleden.
Wim
Is trouwens al zeker 10 jaar geleden.
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 04.08.2009 - 07:45
Hallo,
Als je een beetje kunt lassen, kan het ook voor zo'n 4 euro.
Ik heb het zelf bij mijn 440 GLT gedaan.
Bij een constructie bedrijf kun je van die bolle eindstukken krijgen die ze op het einde van een pijp lassen.
Daar heb ik een gat in geboort en ze op de achteras gelast.
Daar vervolgens wat rupsjes naast zodat het net echt lijkt.
In het gat kan je dan weer de kunstof aanslag 'stoppers' drukken.
Gr.
Als je een beetje kunt lassen, kan het ook voor zo'n 4 euro.
Ik heb het zelf bij mijn 440 GLT gedaan.
Bij een constructie bedrijf kun je van die bolle eindstukken krijgen die ze op het einde van een pijp lassen.
Daar heb ik een gat in geboort en ze op de achteras gelast.
Daar vervolgens wat rupsjes naast zodat het net echt lijkt.
In het gat kan je dan weer de kunstof aanslag 'stoppers' drukken.
Gr.
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Deze schoteltjes worden door de apk aanbevolen of zeg maar verplicht.
Ik kan er niet om heen.
Het lassen is geen probleem. Ik zet ze er op en rijdt zo naar de lasser toe die hem vast last in een paar minuten.
Ik heb de veren net geplaatst dus ik heb ze er in mum van tijd onder.
Ik kan er niet om heen.
Het lassen is geen probleem. Ik zet ze er op en rijdt zo naar de lasser toe die hem vast last in een paar minuten.
Ik heb de veren net geplaatst dus ik heb ze er in mum van tijd onder.
De 460 GL carb van Frans
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 04.08.2009 - 07:45
Hoi,
Probleem is vaak, dat lassen aan de ophanging eigenlijk niet mag.
Bij de 400 wordt dmv die opzetstukken vaak een oogje dicht gedaan.
Bij de APK gaat alles om het zien.
Doe je het voor de keuring, kraait er geen haan na.
Als de keurder gezien heeft wat er aan de hand is wordt dat al wat moeilijker.
Evt. optie is dan vaak, na reparatie ergens anders laten keuren.
Immers de constructie van een 400 is niet zodanig dat je veel kan verprutsen of het gevaarlijk wordt, een nieuwe achteras is overdreven.
Bij sommige typen kan echter de veer doorschieten, bij een 400 zal dan bijna de as eerst moeten breken of zover verschuiven dat de veer er langs kan drukken.
Maar je hebt de stukken, probleem dus ook opgelost, ik moest toen zo´n 150 Euro betalen voor twee stuks en vond ik te duur.
Mijn geluk was, dat ik het voor de keuring al gezien had.
Gr.
Probleem is vaak, dat lassen aan de ophanging eigenlijk niet mag.
Bij de 400 wordt dmv die opzetstukken vaak een oogje dicht gedaan.
Bij de APK gaat alles om het zien.
Doe je het voor de keuring, kraait er geen haan na.
Als de keurder gezien heeft wat er aan de hand is wordt dat al wat moeilijker.
Evt. optie is dan vaak, na reparatie ergens anders laten keuren.
Immers de constructie van een 400 is niet zodanig dat je veel kan verprutsen of het gevaarlijk wordt, een nieuwe achteras is overdreven.
Bij sommige typen kan echter de veer doorschieten, bij een 400 zal dan bijna de as eerst moeten breken of zover verschuiven dat de veer er langs kan drukken.
Maar je hebt de stukken, probleem dus ook opgelost, ik moest toen zo´n 150 Euro betalen voor twee stuks en vond ik te duur.
Mijn geluk was, dat ik het voor de keuring al gezien had.
Gr.