Even een eigen draadje als follow up van Volvo 164 aankoop punten
Ik heb altijd gedacht dat een conventioneel systeem in een B20E, dus met injectie niet aan te raden was vanwege het grote inlaatspruitstuk en backfires.
Als je dit toch zou willen, hoe moet dit dan toch?
Wat is het juiste mengstuk en de beste plek om deze te plaatsen?
LPG inbouw in Volvo 1800ES
- oudevolvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
- oudevolvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12
Kwam een plaatje tegen van een 1800ES met LPG op marktplaats.
Vooraan het inlaatspruitstuk lijkt mij toch niet de allerbeste plek voor het mengstuk, want dan heb je je hele inlaatspruitstuk vol met brandbaar mengsel.
Maar waar dan wel?
Vooraan het inlaatspruitstuk lijkt mij toch niet de allerbeste plek voor het mengstuk, want dan heb je je hele inlaatspruitstuk vol met brandbaar mengsel.
Maar waar dan wel?
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Probleem is dat je een gasmengstuk voor je gasklep moet hebben. Ik zou het gewoon proberen, het inlaatspruitstuk van een b30e is nog wel wat groter dan een b20E en dat werkt in veel gevallen prima. En als je echt angstig bent voor backfire en je wilt je motor toevoer niet knijpen adviseer ik je een setje LPG injectoren + kdfi / megasquirt.s9606564 schreef:Kwam een plaatje tegen van een 1800ES met LPG op marktplaats.
Vooraan het inlaatspruitstuk lijkt mij toch niet de allerbeste plek voor het mengstuk, want dan heb je je hele inlaatspruitstuk vol met brandbaar mengsel.
Maar waar dan wel?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 18.06.2010 - 13:26
Kunnen we hier geen algemeen lpg verbeter topic van maken .
Ik denk dat met de huidige prijzen meer mensen graag willen dat hun lpg zuiniger rijd.
We leven tenslotte in 2010, we zijn naar de maan geweest.
Hoe moeilijk kan het dan nog zijn ?
Ik heb een speciale vloeistof voor mijn lpg zodat het niet te ruw is de gas gebeuren (?)
Ik zal dinsdag een foto maken van mijn motor, dan kan je zien wat ik in mijn auto heb qua gas dingen.
Ik denk dat met de huidige prijzen meer mensen graag willen dat hun lpg zuiniger rijd.
We leven tenslotte in 2010, we zijn naar de maan geweest.
Hoe moeilijk kan het dan nog zijn ?
Ik heb een speciale vloeistof voor mijn lpg zodat het niet te ruw is de gas gebeuren (?)
Ik zal dinsdag een foto maken van mijn motor, dan kan je zien wat ik in mijn auto heb qua gas dingen.
Volvo 164E 1972
-
- 4th Gear member
- Berichten: 728
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Volgens mij is de ideale spot voor het mengstuk zoeken bij elke motor anders.
de 164e van mn vader was vrij gevoelig voor backfires (gelukkig een metalen inlaat dat scheurt niet zo, soms sprong het luchtfilter los van het spruitstuk, maar geen kapotte dingen). ook sloeg de auto soms af. het mengstuk zat in het luchtfilterhuis gelast, we hebben het mengstuk op de gok een stukje lager gezet (dichter bij de gasklep). afslaan doet tie niet meer, een sindsdien geen backfire meer gehad, toch loopt de auto 1 op 6, lange stukken 1 op 7
ik denk niet dat we veel zuiniger als 1 op 8 kunnen halen, misschien dat een hoogcompressie motor , electronische inspuiting + nog wat uit kan halen maar het blok is en blijft een 35jaar oud stuk techniek.
er zijn setjes valvelube te koop, deze vloeistof wordt bij het inlaatmengsel gevoegd zodat de kleppen mindersnel slijten, een lapmiddel voor een kop zonder geharde klepzetels (gas kop).
In mijn opinie is een gaskop monteren zeker zijn geld waard, je lost niet alleen je gas probleem op, een verse kop + nokkenas doet de loopmotor goed. wie wil er nu niet een soepele 6 cilinder in plaats van een rammelbak?
de 164e van mn vader was vrij gevoelig voor backfires (gelukkig een metalen inlaat dat scheurt niet zo, soms sprong het luchtfilter los van het spruitstuk, maar geen kapotte dingen). ook sloeg de auto soms af. het mengstuk zat in het luchtfilterhuis gelast, we hebben het mengstuk op de gok een stukje lager gezet (dichter bij de gasklep). afslaan doet tie niet meer, een sindsdien geen backfire meer gehad, toch loopt de auto 1 op 6, lange stukken 1 op 7
ik denk niet dat we veel zuiniger als 1 op 8 kunnen halen, misschien dat een hoogcompressie motor , electronische inspuiting + nog wat uit kan halen maar het blok is en blijft een 35jaar oud stuk techniek.
er zijn setjes valvelube te koop, deze vloeistof wordt bij het inlaatmengsel gevoegd zodat de kleppen mindersnel slijten, een lapmiddel voor een kop zonder geharde klepzetels (gas kop).
In mijn opinie is een gaskop monteren zeker zijn geld waard, je lost niet alleen je gas probleem op, een verse kop + nokkenas doet de loopmotor goed. wie wil er nu niet een soepele 6 cilinder in plaats van een rammelbak?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 18.06.2010 - 13:26
Ik heb een valvelube dat druppel volgensmij.
Maar maak er binnenkort een foto van.
Gaan er nog meer naar de volvo meeting 25 sept? Misschien kunnen we daar in real life over hebben en een project starten om volvo zuiniger te laten rijden ?
Maar maak er binnenkort een foto van.
Gaan er nog meer naar de volvo meeting 25 sept? Misschien kunnen we daar in real life over hebben en een project starten om volvo zuiniger te laten rijden ?
Volvo 164E 1972
- ArjanV
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
Voor het dubbele heb je gas injectie met een vrij programmeerbaar motormanagement systeem, dit zou ik serieus overwegen.s9606564 schreef:Dan wordt het met een inbouwpakket voor 575 euro of alleen een toebehoren set voor 200 euro en dan zelf de juiste verdamper, tank en mengstuk zoeken opeens toch nog interessant.
zie: http://www.bs-autotune.nl/content/view/29/43/ voor meer info (geen aandelen)
Mijn Amazon gaat ook op gas (hoofd brandstof) lopen, benzine wordt bijzaak, max 20 liter tank.
aanstaande zaterdag ga ik de introductie cursus bij BS-AutoTune volgen om wat meer inzicht in de materie te krijgen, kost wel €50,- maar dat heb ik er wel voor over.
- oudevolvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12
Cool!
Ik ga eerst wel even op benzine toeren en kijken hoe de auto rijdt.
Dan kom ik bij jou wel kijken hoe je dat allemaal in je combi zet
Ik ga eerst wel even op benzine toeren en kijken hoe de auto rijdt.
Dan kom ik bij jou wel kijken hoe je dat allemaal in je combi zet
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
- Erik_M
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 20.12.2006 - 17:59
- Locatie: Wassenaar
http://www.flashlube-europe.com/volvo013 schreef:Ik heb een valvelube dat druppel volgensmij.
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
- ArjanV
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
Tegen de tijd dat mijn combi klaar is heb jij dat bedrag dubbel aan benzine verstookts9606564 schreef:Cool!
Ik ga eerst wel even op benzine toeren en kijken hoe de auto rijdt.
Dan kom ik bij jou wel kijken hoe je dat allemaal in je combi zet
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 18.06.2010 - 13:26
Ik heb hier een foto van mijn motor.
inderdaad dat http://www.flashlube-europe.com/en/prod ... r-kit.html systeem
Weet niet of het echt degelijk nuttig is.
inderdaad dat http://www.flashlube-europe.com/en/prod ... r-kit.html systeem
Weet niet of het echt degelijk nuttig is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Denk dat er niet veel andere oplossingen zijn icm dampgas.s9606564 schreef:Kwam een plaatje tegen van een 1800ES met LPG op marktplaats.
Vooraan het inlaatspruitstuk lijkt mij toch niet de allerbeste plek voor het mengstuk, want dan heb je je hele inlaatspruitstuk vol met brandbaar mengsel.
Maar waar dan wel?
Zelf heb ik hem ook rechtstreeks voor mn inlaat zitten. Als je angstig bent dat het inlaatspruitstuk uit elkaar klapt, draai je toch gewoon je luchtfilterslang wat minder strak aan? (Heb zelf overigens nog niet EEN backfire gehad in het halve jaar dat ik er mee gereden heb.)
- ArjanV
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
Ik heb afgelopen zaterdag de introductie cursus "vrij programmeerbaar motor management systeem" gevolgd... er gaat een wereld voor je open, ik vond het leerzaam en verhelderend.
Ik wil een goed systeem zonder kans op (schadelijke) backfires, dus voor mij: geen mengstukje, weinig tot geen vermogensverlies, controleerbare mengselverhouding, weg met de verdeler, enz, enz.
Natuurlijk kan het ook met een mengstukje, gaat al jaren, maar het heeft naar mijn idee teveel nadelen.
Daarom komt er op mijn Amazon (met B230 injectieblok) dan ook een vrij programmeerbaar motor management systeem op, welk merk en type laat ik nog even in het midden, als ik maar twee verschillende brandstoffen kan aansturen, met het setje van KdFi is dat mogelijk.
Ik wil een goed systeem zonder kans op (schadelijke) backfires, dus voor mij: geen mengstukje, weinig tot geen vermogensverlies, controleerbare mengselverhouding, weg met de verdeler, enz, enz.
Natuurlijk kan het ook met een mengstukje, gaat al jaren, maar het heeft naar mijn idee teveel nadelen.
Daarom komt er op mijn Amazon (met B230 injectieblok) dan ook een vrij programmeerbaar motor management systeem op, welk merk en type laat ik nog even in het midden, als ik maar twee verschillende brandstoffen kan aansturen, met het setje van KdFi is dat mogelijk.
- ArjanV
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
Een paar berichten eerder staat een link, hier nog een keer.
http://www.bs-autotune.nl/content/view/29/43/
Ik kan wel meer gaan uitleggen maar op bovenstaande site staat een en ander haarfijn uitgelegd, natuurlijk staan daar alleen de voordelen, dus hieronder de nadelen die ik kan bedenken:
http://www.bs-autotune.nl/content/view/29/43/
Ik kan wel meer gaan uitleggen maar op bovenstaande site staat een en ander haarfijn uitgelegd, natuurlijk staan daar alleen de voordelen, dus hieronder de nadelen die ik kan bedenken:
- Duurder in aanschaf
- Afhankelijk van het motortype meer inbouwwerk
- Je moet met de software om leren gaan en de beschikking hebben over een laptop (alleen voor het afstellen)
- ...
- ArjanV
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
Op het Saab forum staat ook een draadje over KdFi waar je misschien wat aan hebt, zie:
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f ... 26&start=0
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f ... 26&start=0
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
We zitten hier met een aantal volvo liefhebbers en we vragen ons collectief af waarom je LPG op een 1800 zou willen zetten... Als je goedkoop wilt rijden kun je beter een 240/740 kopen op gas als daily en dan de 1800 sparen is hier de heersende mening.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- ArjanV
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
En vergeet het milieu niet!