Goedendag,
Is er iemand die een open luchtfilter van K&N heeft gemonteerd op zijn 2.4D ? Of op een D5 ?
Ik ben namelijk razend benieuwd of het qua geluid wat doet. Wil geen sjonnie bak creëren, maar een beetje donkerder geluid kan geen kwaad.
Heeft iemand hier foto's dan wel film fragmentje(s) van ?
Bij voorbaat dank,
offtopic, dat ik op dit tijdstip hierop kom om hier een post te maken.... Redbull houd je wakker....
Open luchtfilter ?
- euerw
- 5th Gear member
bedoel je een K&N inleg of echt een openfilter(sjonnie)?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Wel een K&N filter, maar dan op de originele plek.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- sjors86
- 2nd Gear member
Hoi BartusKN,
ik heb geen diesel, maar op mijn benzine heb ik het (sjonnie???) BSR opti-flow filter gemonteerd. Qua geluid een wereld van verschil, geweldig geluid maakt ie nu
. Ook respons op het gaspedaal is een (beetje) beter geworden. Het kitje kost ong. 120 euro en is compleet met een hitteschild, filter en montagering.
Fijne van zo'n filter is dat de auto een top geluidje maakt als je het wil, maar tijdens cruisen en normaal rijden totaal geen herrie maakt (lees: het blijft gewoon een heerlijk stille S60).
Hier nog een foto voor je (onderaan moet de cold air in-take nog worden aangesloten)

ik heb geen diesel, maar op mijn benzine heb ik het (sjonnie???) BSR opti-flow filter gemonteerd. Qua geluid een wereld van verschil, geweldig geluid maakt ie nu

Fijne van zo'n filter is dat de auto een top geluidje maakt als je het wil, maar tijdens cruisen en normaal rijden totaal geen herrie maakt (lees: het blijft gewoon een heerlijk stille S60).
Hier nog een foto voor je (onderaan moet de cold air in-take nog worden aangesloten)

S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
Je zou meer PK's krijgen, maar ik heb het niet gemerkt.Maxplus schreef:Beste Alex,
Mag ik vragen wat de voordelen zijn t.o.v een normaal filter. Ik ben ze wel vaker tegengekomen maar durfde er nog geen te kopen.
Groet Hans
Filter gaat al een aantal jaren mee, heeft nog in mijn Bi-Fuel gezeten.

Kun je nagaan...... Mijn voordeel is dus het prijs-technische voordeel.
-
- 1st Gear member
heb zelf een k&N inlegfilter in mijn d5 zitten , geluid is iets beter, prestaties lijken ook beter.
Heb al sinds het plaatsen van de filter een storing Luchtmassameter en krijg deze er niet uit.
Volgens EFKA kan dit niet aan het filter liggen , vilgends de garage kunnen de waardes nu niet buiten het bereik van de boordcomputer vallen en dus een storing geven.
Toen ik de filter net plaatste begon de storing , toen vervangen voor orgineel en weg storing, later weer K&N geplaats en nu blijft de storing.
Heb al sinds het plaatsen van de filter een storing Luchtmassameter en krijg deze er niet uit.
Volgens EFKA kan dit niet aan het filter liggen , vilgends de garage kunnen de waardes nu niet buiten het bereik van de boordcomputer vallen en dus een storing geven.
Toen ik de filter net plaatste begon de storing , toen vervangen voor orgineel en weg storing, later weer K&N geplaats en nu blijft de storing.
- aertssenhjc
- 5th Gear member
Ik heb zelf ook het BSR filter, en een leuk bijkomend feit is, als je plankgas optrekt, en het gas loslaat, hoor je em zo lekker afblazen...geen Subaru WRX oid, maar ook wel lekker. En het zorgt er wel voor dat mensen even omkijken...(zag /hoorde ik dat nu goed... :shock: :?: )
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
-
- 2nd Gear member
Ik bedoel zo'n filter die het geluid mooier maakt (althans die een wereld van verschil maakt voor een benzine). :razz:euerw schreef:bedoel je een K&N inleg of echt een openfilter(sjonnie)?
Ervaringen mee ? Kosten van deze ?AlexV70 schreef:Wel een K&N filter, maar dan op de originele plek.
Vind het er toch wel netjes uitzien zo. Levensduur van zo'n filter ?sjors86 schreef: ik heb geen diesel, maar op mijn benzine heb ik het (sjonnie???) BSR opti-flow filter gemonteerd. Qua geluid een wereld van verschil, geweldig geluid maakt ie nu. Ook respons op het gaspedaal is een (beetje) beter geworden. Het kitje kost ong. 120 euro en is compleet met een hitteschild, filter en montagering. Fijne van ... (lees: het blijft gewoon een heerlijk stille S60).
En dat hij stil blijft zal ook niet anders, maar dat gaat bij mij niet op. Mijn audio is niet meer standaard en rijd eigenlijk continu met muziek en raampje beetje open.
Hoor je de turbo iets scherper worden ? En wat is de overweging geweest naast de K&N inlegfilter ? Dan bedoel ik dus ten op zichte van zo'n BSR-kitje?bryanda schreef:heb zelf een k&N inlegfilter in mijn d5 zitten , geluid is iets beter, prestaties lijken ook beter.
Zie je nu ook telkens een melding in het scherm op dashboard? Want dit is wel erg storend dan zeg. Ik vond de melding van ruitenwisservloeistof bijvullen al irritant, telkens maar terug.bryanda schreef:Heb al sinds het plaatsen van de filter een storing Luchtmassameter en krijg deze er niet uit. Volgens EFKA kan dit niet aan het filter liggen , vilgends de garage kunnen de waardes nu niet buiten het bereik van de boordcomputer vallen en dus een storing geven. Toen ik de filter net plaatste begon de storing , toen vervangen voor orgineel en weg storing, later weer K&N geplaats en nu blijft de storing.
Maar hier praten we dan toch over een benzine variant ?aertssenhjc schreef:Ik heb zelf ook het BSR filter, en een leuk bijkomend feit is, als je plankgas optrekt, en het gas loslaat, hoor je em zo lekker afblazen...geen Subaru WRX oid
Thanks voor het reageren heren, iemand toevallig een filmpje gemaakt qua sound van auto dan.
- FrankS60
- 5th Gear member
Heb wel een filmpje maar wederom alleen van de benzine. Je zult met een diesel een totaal ander effect krijgen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -