Het voelde alsof de auto veel meer vermogen had dan normaal. Het is vervolgens ook niet weer gelukt om dit te voelen.
De vraag is nu; Heb ik altijd te weinig vermogen of had ik nu toevallig meer vermogen? Het is een standaard 2.4T
Groeten Niels
Hoe veel km's heb je er op staan Niels?Niels S80 schreef:Vanmorgen bij het inhalen van een auto die 60 reed, met halfgas, accelereerde de auto zo snel dat ik er eigenlijk van schrok en tegelijkertijd dacht wow![]()
Het voelde alsof de auto veel meer vermogen had dan normaal. Het is vervolgens ook niet weer gelukt om dit te voelen.
De vraag is nu; Heb ik altijd te weinig vermogen of had ik nu toevallig meer vermogen? Het is een standaard 2.4T
Groeten Niels
210 dkm, verder geen rare fenomenen zoals jij beschrijft :eeeeek:SupervsDuc schreef:
Hoe veel km's heb je er op staan Niels?
Ik had ook allemaal van die rare fenomenen, soepeler rijden dan weer niet, hoger verbruik, dan weer niet, olie verbruik en dan weer niet :oops:
Bleek mijn carter ventilatie een beetje heel erg verstopt :evil:
Maar het kan natuurlijk net zo goed iets anders zijn.........TCV ??
Ik weet wel dat als de slangetjes van en naar je TCV afgeklemd worden een en ander ook niet echt lekker loopt.............misschien in die richting even kijken.Niels S80 schreef:210 dkm, verder geen rare fenomenen zoals jij beschrijft :eeeeek:SupervsDuc schreef:
Hoe veel km's heb je er op staan Niels?
Ik had ook allemaal van die rare fenomenen, soepeler rijden dan weer niet, hoger verbruik, dan weer niet, olie verbruik en dan weer niet :oops:
Bleek mijn carter ventilatie een beetje heel erg verstopt :evil:
Maar het kan natuurlijk net zo goed iets anders zijn.........TCV ??
Dit is de eerste keer dat ik het heb gemerkt en ik vroeg me stiekem ook af of het de TCV zou kunnen zijn.
Turbo Control Valve.jpwg001 schreef:Wat is TCV?
Zit links naast je luchtfilter (klein kastje met 3 slangetjes)jpwg001 schreef:Waar zit die n hoe ziet die er uit?Marc O. schreef:Turbo Control Valve.jpwg001 schreef:Wat is TCV?
En dat kun je gemakkelijk zelf even schoonmaken? Of de slangetjes even zuiver maken?SupervsDuc schreef:Zit links naast je luchtfilter (klein kastje met 3 slangetjes)jpwg001 schreef:Waar zit die n hoe ziet die er uit?Marc O. schreef: Turbo Control Valve.
Hangt volgens mij ook aan het vacuum systeem en inderdaad kan het die rare effecten hebben zoals ook jij ervaart.Automatic-freak schreef:Hangt dit dan ook samen met het vacuum-systeem ?
Momenteel werkt bij mijn 850R de Cruise-Control nl. niet meer en loopt hij vrij onrustig op een vaste snelheid (net of je afwisselend een 'duwtje' in de rug krijgt en 'vast' gehouden wordt), en heb ik het idee dat er de ene keer ook meer vermogen in zit dan de andere keer ...
Ik heb nog een nieuwe voor je liggen, heb er zelf een van IPD op gezet.jpwg001 schreef:En dat kun je gemakkelijk zelf even schoonmaken? Of de slangetjes even zuiver maken?SupervsDuc schreef:Zit links naast je luchtfilter (klein kastje met 3 slangetjes)jpwg001 schreef: Waar zit die n hoe ziet die er uit?
Dit ga ik eens proberen. In ieder geval bedankt voor alle reacties, leerzaam én grappig! De IPD versie is optie twee. Ik laat nog wel weten wat de resultaten zijn van de spoeling (ik verwacht eigenlijk geen merkbaar resultaat, dus kan het alleen maar meevallensteven460 schreef: TCV uit de auto halen, maak een foto vd slangetjes & TCV aansluitingen.
Met Isopropanol Alcohol heb ik de TCV doorgespoeld. Ook 12v op de aansluitingen gepulseerd, dit lijkt de TCV weer gangbaar gemaakt te hebben.