Ik ben nog steeds de gelukkige eigenaar van een Volvo 940 Estate automaat die aangedreven wordt door een B230FK motor op gas/benzine.
Ik rij zelf zo gemiddeld 8 km op 1 liter gas. Bij het tank station waar ik altijd kom ben ik een aantal keren een Volvo 940 rijder tegen gekomen die beweerde gemiddeld rond de 12 km op 1 liter gas te rijden.
Ik kan me dat haast niet voorstellen daar ik een rustige rijder ben en zou graag van andere Volvo 940 rijders horen hoeveel km die gemiddeld op 1 liter rijden.
Hoeveel km rij jij gemiddeld op 1 liter gas met een 940 ?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 24.03.2008 - 22:40
- Locatie: HEERHUGOWAARD
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
ik vind 1:12 ook wel erg overdreven.
ik vind 1:8 een mooie score voor zo'n auto met automaat
ik vind 1:8 een mooie score voor zo'n auto met automaat
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Ja, 1 op 12 is net haalbaar op benzine. Ik verwacht ook dat 1 op 8 realistischer is.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat is best netjes, voor een automaat.LOEK VOLVO schreef: Ik rij zelf zo gemiddeld 8 km op 1 liter gas.
Ik reed op de terugweg uit frankrijk, bij gebrek aan LPG-vulstation op benzine 1 op 13,2. Dat is behoorlijk knap, met een aanhangertje en drie personen erin, leek mij.LOEK VOLVO schreef:Bij het tank station waar ik altijd kom ben ik een aantal keren een Volvo 940 rijder tegen gekomen die beweerde gemiddeld rond de 12 km op 1 liter gas te rijden.
Op gas haal ik dat bij lange na niet, terwijl de theorie wel vermeld dat dat zou moeten.
LPG injectie zou zelfs zuiniger rijden dan benzine,.....
Overigens een B230FK-Vialle LPi met MBC op 0,65 en een automaat.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Beste Baseman,Baseman schreef:Dat is best netjes, voor een automaat.LOEK VOLVO schreef: Ik rij zelf zo gemiddeld 8 km op 1 liter gas.
Ik reed op de terugweg uit frankrijk, bij gebrek aan LPG-vulstation op benzine 1 op 13,2. Dat is behoorlijk knap, met een aanhangertje en drie personen erin, leek mij.LOEK VOLVO schreef:Bij het tank station waar ik altijd kom ben ik een aantal keren een Volvo 940 rijder tegen gekomen die beweerde gemiddeld rond de 12 km op 1 liter gas te rijden.
Op gas haal ik dat bij lange na niet, terwijl de theorie wel vermeld dat dat zou moeten.
LPG injectie zou zelfs zuiniger rijden dan benzine,.....
Overigens een B230FK-Vialle LPi met MBC op 0,65 en een automaat.
je moet niet vergeten dat een klein aanhangertje eenmaal op snelheid wel mee hobbeld, en je met dat zelfde aanhangertje waarschijnlijk netjes 80 - 85 km per uur hebt gereden, en dat is erg rustig rijden natuurlijk, iets dat je met een solo auto niet doet, althans ik ga geen 80 km p/u rijden op een tolweg
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Sorry Jan, maar nee, dat aanhangertje volgde mijn auto inderdaad prima, maar met 125 kilometer per uur, niet met 85.
Ook in Nederland rijd ik met de automaat in lock-up, dus boven de 103 km/h.
Ook in Nederland rijd ik met de automaat in lock-up, dus boven de 103 km/h.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
als je een constante snelheid blijft rijden rijdt mijn 145 ook bijna 1 op 10 ipv 1 op 8...
't zit hem allemaal in je rechtervoet. maar 1 op 12 lijkt me wat overtrokken
't zit hem allemaal in je rechtervoet. maar 1 op 12 lijkt me wat overtrokken
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 16.05.2011 - 08:42
Ik rijd veel snelweg km's. Met 110 km/uur op de cruise control rijdt mijn 940 Turbo B230FT tussen 1: 9,1 en 1:9,3
(Uiteraard smokkel ik een beetje, aangezien de auto op benzine start en het een klein poosje duurt voordat ie overschakelt op gas...)
(Uiteraard smokkel ik een beetje, aangezien de auto op benzine start en het een klein poosje duurt voordat ie overschakelt op gas...)
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Mijn 940 rijdt op lpg altijd tussen 1:7,5 en 1:8. Een beetje afhankelijk van of mijn vrouw rijdt of ik....
En voor zover ik weet is LPi niet zuiniger, maar gebruikt juist iets meer dan de "gewone" LPG installatie omdat met LPi het vermogen op benzine praktisch hetzelfde is als met benzine?
En voor zover ik weet is LPi niet zuiniger, maar gebruikt juist iets meer dan de "gewone" LPG installatie omdat met LPi het vermogen op benzine praktisch hetzelfde is als met benzine?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
eerste tankbeurt net gehad: 1:7,8 (veel stadsverkeer)
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Ik rijd met de 945 LPT met LPi installatie ca. 1 op 8. Da's met ca. 70% stadsverkeer en 30% snelweg.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
punt is dat in de meeste gevallen de Energie inhoud per kg wordt gerekend wat bij LPG inderdaad hoger is (46.1 mJ/kg) tegenover Benzine (43.5 mJ/kg), dit verschilt natuurlijk per merk (sommige merken leveren slechtere benzine die uiteindelijk duurder is dan de "premium" merken). Je moet rekening houden dat LPG een energie inhoud van 26 mJ/l en benzine 35 mJ/l.Baseman schreef: Op gas haal ik dat bij lange na niet, terwijl de theorie wel vermeld dat dat zou moeten.
LPG injectie zou zelfs zuiniger rijden dan benzine,.....
wat ook meespeelt is dat 9 op de 10 motoren die op LPG lopen iets te rijk zijn afgesteld om problemen met de installatie en de motor te voorkomen.
Dus de theorie en de praktijk klopt niet.
rijdt zelf met 264 1:5-6 op lgp en 1:7-8 op benzine (afhankelijk van het jaargetijde)
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Lpg zuiniger dan benzine:
Dat zou volgens mij opgaan als je motor maakt die alleen op gas loopt. Dat kun o.a. door hogere compressie gebruik maken van het de hoge RON waarde.
Dat zou volgens mij opgaan als je motor maakt die alleen op gas loopt. Dat kun o.a. door hogere compressie gebruik maken van het de hoge RON waarde.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 08.09.2010 - 14:18
- Locatie: Groningen
Met mijn Volvo 740 sedan zit ik op een verbruik van 1 op 7,4 in combinatie met een nieuwe LPG installatie, ingebouwd door een erkende LPG inbouwer.
Tevreden? - Nee niet echt...
Tevreden? - Nee niet echt...
Volvo 740GL - Sedan - 2.3L - 03/1985 - B230K - LPG


- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Tank met 90% snelwegverkeer 120km/u op de cruise control met hele gezin en bepakking 1:8,05
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.