Mijn t4 van 1999, 205.000km, rijdt uitstekend, maar start slecht. Het typische is, dat hij na een nacht in de vrieskou, direct start. Echter bij warma motor, na een half uurtje of langer stilstaan, moet ik plm 5 sec.doorstarten voordat hij loopt. Het lijkt wel of hij dan verzopen is. Daarom misschien goede start bij ijskoude motor (rijk mengsel?).
De volvo dealer heeft de auto al drie dagen gehad, maar nog niets gevonden. Eerst electronische gedeelte nagelopen en geresetted. Toen compressie gemeten (was goed) en brandstofrestdruk getest (ook oke).
Inmiddels EUR 250,-- armer en niets opgelost. Auto loopt verder als een zonnetje, ook stationair keurig.
Wie herkent dit probleem en heeft de gouden tip?
Enkele weken later:
Aangezien de dealer, Van Roosmalen, Waalwijk, het probleem kennelijk niet kon verhelpen, ben ik noodgedwongen naar een ander garagebedrijf gegaan. Daar werd direkt een lekkende benzinedrukregelaar geconstateerd en vervangen. Probleen nu perfekt opgelost.
Shame Van Roosmalen, Waalwijk!!
Ik heb dit bij Van Roosmalen gemeld.
Van Roosmalen heeft toegezegd de betaalde facturen terug te storten. Dit vind ik dan toch wel weer correct.
startproblemen S40 T4
-
- 5th Gear member
Zoek even in deze rubriek. Staan meer dan voldoende topics over met oplossingen.
- StephanD
- 2nd Gear member
Ik denk dat je injectoren lekken. Ik heb precies dezelfde klacht bij een 360 eens gehad.
De Volvo dealer kon toen na lang zoeken ook niets vinden.
Daarna hebben ze op mijn verzoek de injectoren ultrasoon gereinigd, en dat gaf een kleine verbetering.
Daarna gebruikte injectoren gekocht en deze eens lang ultrasoon gereinigd (zelfs de lak was er af).
Deze injectoren zelf gemonteerd en daarna startte hij perfect.
De Volvo dealer kon toen na lang zoeken ook niets vinden.
Daarna hebben ze op mijn verzoek de injectoren ultrasoon gereinigd, en dat gaf een kleine verbetering.
Daarna gebruikte injectoren gekocht en deze eens lang ultrasoon gereinigd (zelfs de lak was er af).
Deze injectoren zelf gemonteerd en daarna startte hij perfect.
343 DL aut - > 360GLT 2.3 - > V40 2.0T4 Prestige MTE stage 2 Ferrita dp
Volvo V70 T5 '07 Summum Four-C MTE stage 2 Ferrita dp
Volvo V70 T5 '07 Summum Four-C MTE stage 2 Ferrita dp
-
- 5th Gear member
-
- Starter
Vandaag door Van Roosmalen gebeld:hans-herwijnen schreef:Mijn t4 van 1999, 205.000km, rijdt uitstekend, maar start slecht. Het typische is, dat hij na een nacht in de vrieskou, direct start. Echter bij warma motor, na een half uurtje of langer stilstaan, moet ik plm 5 sec.doorstarten voordat hij loopt. Het lijkt wel of hij dan verzopen is. Daarom misschien goede start bij ijskoude motor (rijk mengsel?).
De volvo dealer heeft de auto al drie dagen gehad, maar nog niets gevonden. Eerst electronische gedeelte nagelopen en geresetted. Toen compressie gemeten (was goed) en brandstofrestdruk getest (ook oke).
Inmiddels EUR 250,-- armer en niets opgelost. Auto loopt verder als een zonnetje, ook stationair keurig.
Wie herkent dit probleem en heeft de gouden tip?
Enkele weken later:
Aangezien de dealer, Van Roosmalen, Waalwijk, het probleem kennelijk niet kon verhelpen, ben ik noodgedwongen naar een ander garagebedrijf gegaan. Daar werd direkt een lekkende benzinedrukregelaar geconstateerd en vervangen. Probleen nu perfekt opgelost.
Shame Van Roosmalen, Waalwijk!!
Men betreurt de gang van zaken en heeft beloofd de betaalde facturen terug te storten. Dit vind ik toch wel correct.
-
- 2nd Gear member
Inderdaad in dat forum staat het volgende en dat was ook de oplossing:
Dit klinkt mij heel bekend... Ik heb het ook gehad, en ook ik had een dealer die het niet opgelost kreeg... (zonder hulp van het forum).
Oorzaak: Defecte benzinedrukregelaar.
Kijk hier voor het hele verhaal en oplossing: http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... 40&start=0
Succes!
Dit klinkt mij heel bekend... Ik heb het ook gehad, en ook ik had een dealer die het niet opgelost kreeg... (zonder hulp van het forum).
Oorzaak: Defecte benzinedrukregelaar.
Kijk hier voor het hele verhaal en oplossing: http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... 40&start=0
Succes!