Hallo Volvo liefhebbers,
sinds enkele uren ben ik in het bezit van een V70 T5 van 5-2000 met 158000 kilometer op de klok. De hele onderhoudshistorie van de Volvo dealer en NAP zit erbij en hij is echt van eerste eigenaar. Hij gaat echt als de brandweer en is heel erg stil en comfortabel.
Wat mij opvalt is dat er hier en daar aan de voorwielophanging wel eens iets gerepareerd is, het zijn gelukkig geen extreem dure dure reparaties geweest. Ook aan het beruchte gasklephuis is hij niet ontkomen, of er een nieuw in zit of dat de boel gereinigd is moet ik een dezer dagen eens goed bij daglicht nakijken. Dat is aan de sticker te zien. Op mijn vraag wat voor klepbediening de auto heeft bleven twee monteurs het antwoord schuldig. Kleppen stellen doet deze dealer alleen bij klachten en dat vind ik vreemd, want bij klachten is het meestal te laat en zijn er kleppen verbrand. Wie kan mij vertelen welk het systeem is en of - en hoe vaak er gesteld moet worden.
En wie weet waar ik ,als het ooit nodig is, een verbeterd gasklephuis kan bestellen? Het bedrijf heet ACtronics maar levert niet aan particulieren
Jullie snappen waarschijnlijk al dat ik het onderhoud zelf wil gaan doen.
Zo dit is een begin op het Forum.
Groet Bert
Volvo V70T5 2000
Porsche 928GT 1990
Toyota Avensis Wagon 2004 (nieuw gekocht)
Kleppen stellen V70 T5 bouwjaar 2000 en gasklephuis
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2329
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
alle 5cylinderblokken van na bwjr 6/1999 zijn zonder hydraulische kleppenregeling
probleem(is mij verteld) om de kleppen na te meten is dat er énorm veel gedemonteerd moet worden waardoor de kostprijs sterk omhoog gaat
indien de wagen niet op LPG staat, is er niet direct een probleem te verwachten, zeker niet met deze kmstand
Indien de distririem nog niet vervangen is(gebeurt meestal rond de 160000km) kan je de speling dan nakijken
probleem(is mij verteld) om de kleppen na te meten is dat er énorm veel gedemonteerd moet worden waardoor de kostprijs sterk omhoog gaat
indien de wagen niet op LPG staat, is er niet direct een probleem te verwachten, zeker niet met deze kmstand
Indien de distririem nog niet vervangen is(gebeurt meestal rond de 160000km) kan je de speling dan nakijken
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
Ik lees niet dat jouw T5 op LPG rijdt, dus kleppen stellen zal eigenlijk niet voorkomen.
Met LPG is het wat anders, dit heb ik eens onder handleidingen gemaakt: klepspeling controleren
Ach, dit is dan ook wel leuk om te lezen (ik was een beetje te laat)
: cilinderkop revisie
Als je geen klachten hebt, de ETM gewoon laten zitten en die van ACTronics links laten liggen, ik heb er ooit 3 gehad. Ellende.
Veel lees plezier.
Met LPG is het wat anders, dit heb ik eens onder handleidingen gemaakt: klepspeling controleren
Ach, dit is dan ook wel leuk om te lezen (ik was een beetje te laat)
Als je geen klachten hebt, de ETM gewoon laten zitten en die van ACTronics links laten liggen, ik heb er ooit 3 gehad. Ellende.
Veel lees plezier.

- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Mooie handleidingen Alex! Ik had ze nog niet gezien.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Foei en je loopt hier al een tijdje mee.Tarman T schreef:Mooie handleidingen Alex! Ik had ze nog niet gezien.

-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 28.12.2010 - 20:50
hallo allemaal,
bedankt voor de snelle antwoorden, daar kunnen we wat mee. Mijn auto loopt niet op LPG, dus gewoon doorrijden. Hydro's hoeven inderdaad niet vaak gesteld te worden, dat hoeft bij mijn Porsche ook niet, kan zelfs niet. De distributie is in 2008 bij 118000km geheel onderhanden genomen, dus daar heb ik voorlopig ook geen omkijken naar. Klachten heb ik niet maar als ze ooit komen dan is het fijn als je weet hoe je ze op moet lossen. Zo, nu maar eens het instructieboek doorwerken.
Groet Bert
bedankt voor de snelle antwoorden, daar kunnen we wat mee. Mijn auto loopt niet op LPG, dus gewoon doorrijden. Hydro's hoeven inderdaad niet vaak gesteld te worden, dat hoeft bij mijn Porsche ook niet, kan zelfs niet. De distributie is in 2008 bij 118000km geheel onderhanden genomen, dus daar heb ik voorlopig ook geen omkijken naar. Klachten heb ik niet maar als ze ooit komen dan is het fijn als je weet hoe je ze op moet lossen. Zo, nu maar eens het instructieboek doorwerken.
Groet Bert
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
toppertje schreef:ach Thijs, je moet maar zo denken,bij ECHTE motoren
hoef je ook geen kleppen stellen.


Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37
gok een 928 gt aan zijn forumnaam te zienjpwg001 schreef:Quel Porsche???? 911?

-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 28.12.2010 - 20:50
helemaal goed gegokt een 928GT uit 1990 en dat is net weer iets anders en echt veel zeldzamer dan een S4. Er zijn er nog maar enkele van in Nederland. Nu ben ik even een reserveblok voor mijn Porsche aan het reviseren , maar als ik daar mee klaar ben kijk ik toch eens naar de klepspeling.
Groet Bert
Groet Bert