Sinds een half jaar heb ik een tik in de motor die klinkt als een tikkende klep.
Bij een koude motor is deze heel duidelijk. Bij het accelereren neemt het tikken toe als gevolg van het hoger toerental. Bij de garage is de motor gespoeld maar dit heeft geen resultaat gegeven. De garage zegt dat het een klep is in het inlaatspruitstuk Reparatiekosten €1000.-. Heeft iemand hier al ervaring mee?
tik in de motor xc70 2.5t 2003
- bjacobs
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 08.08.2010 - 21:32
- Locatie: Melick
Is het tikken weg als de motor warm is (na 5 minuutjes rijden) ?
Zo ja, dan is het misschien de pakking van het inlaat spruitstuk. Je kunt dan proberen bij koude motor de bouten te laten aandraaien of anders de pakking te vervangen. Dit laatste heb ik onlangs laten doen bij een lokale garage. Dat is dan niet zo duur.
Zo ja, dan is het misschien de pakking van het inlaat spruitstuk. Je kunt dan proberen bij koude motor de bouten te laten aandraaien of anders de pakking te vervangen. Dit laatste heb ik onlangs laten doen bij een lokale garage. Dat is dan niet zo duur.
Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline 2011
Toyota Corolla 1.6 VTT-i Aut. 2001
Volvo XC70 2.5 T Geartronic 2004
Ford Focus 1.8 Collection Wagon 2001
Lancia Ypsilon 1.1 Elefantino Blu 1998
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting 1995
Daihatsu Charade 1.0 1989
Mini 1000E 1984
Datsun 120A FII Coupe de Luxe 1979
Toyota Corolla 1.6 VTT-i Aut. 2001
Volvo XC70 2.5 T Geartronic 2004
Ford Focus 1.8 Collection Wagon 2001
Lancia Ypsilon 1.1 Elefantino Blu 1998
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting 1995
Daihatsu Charade 1.0 1989
Mini 1000E 1984
Datsun 120A FII Coupe de Luxe 1979
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Over wat voor Volvo gaat het,altijd makkelijk om te weten.dohmen schreef:Sinds een half jaar heb ik een tik in de motor die klinkt als een tikkende klep.
Bij een koude motor is deze heel duidelijk. Bij het accelereren neemt het tikken toe als gevolg van het hoger toerental. Bij de garage is de motor gespoeld maar dit heeft geen resultaat gegeven. De garage zegt dat het een klep is in het inlaatspruitstuk Reparatiekosten €1000.-. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Er zit geen klep in het inlaatspruitstuk,dat ten eerste.
Als je een motor hebt met hydraulische klepstoters is dat waarschijnlijk de oorzaak,een klepstoter die tikt..kan geen kwaad verder..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik neem aan dat het geen dealer is die de diagnose heeft gedaan,gezien het verhaal over een klep in het inlaatspruitstuk?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dohmen schreef:Sinds een half jaar heb ik een tik in de motor die klinkt als een tikkende klep.
Bij een koude motor is deze heel duidelijk. Bij het accelereren neemt het tikken toe als gevolg van het hoger toerental. Bij de garage is de motor gespoeld maar dit heeft geen resultaat gegeven. De garage zegt dat het een klep is in het inlaatspruitstuk Reparatiekosten €1000.-. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Bij de vraag staat nergens over welk type motor het gaat,vandaar mijn vraag..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
bjacobs schreef:een 2.5T MY2003 heeft geen hydraulische klepstoters, maar stelplaatjes. Maar inderdaad het tikken kan geen kwaad maar ik ergerde me eraan.
het zijn ook geen stelplaatjes,maar complete uitwisselbare klepstoters in verschillende maten..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik heb m,n bril niet op..
