Hoi
Vanaf de start van de s60 (v70 vanaf 2000) zijn er een aantal zaken die op termijn niet helemaal kwalitatief goed bleken te zijn aan dit model of dat er mbt die zaken geregeld een defect voor kwam.
Voorbeeld
- ETM
- Portiersloten
- Zullen vast nog wel wat zaken zijn.
Vanaf medio 2004 is er een facelift geweest en ik dacht medio 2007 ook.
Is de kwaliteit van een s60 in de loop der jaren op de zwakere punten beter geworden?
-En hoe staat een S40/V50 er kwalitatief bij t.o.v. een S60/v70
-Mochten de eerdere zwakere punten van de s60/v70 aangepast zijn in de loop der jaren, dan moet een recent model vanaf 2007 een zeer degelijk model zijn. Hoe zijn de ervaringen de bezitters hier?
Gr.
kwaliteit in bouwjaren
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Mwah, er zullen ongetwijfeld verschillen zitten en steeds kleine kinderziektes zijn opgelost in nieuwere jaren, maar echt grote klappen zijn er volgens mij niet gemaakt, met uitzondering van de ETM misschien. Daar staat dan weer tegenover dat de 'nieuwe' D5 (lees: roetfilter) een stukje minder betrouwbaar is dan die tot 2005.
Over het algemeen kennen de S40/V50 iets meer storingen dan de S60/V70 en worden door velen qua bouwkwaliteit en materialen als minder kwalitatief ervaren.
Conclusie moet volgens mij zijn dat de S60/V70 reeks in de basis zeer degelijk is, met de kanttekening dat elke auto goed onderhoud nodig heeft. En dat zal ongetwijfeld meer zijn dan bij een Toyota. En onderdelen zullen gemiddeld iets duurder zijn dan een Volkswagen. De grootste bepalende factor hierin is geluk: er zijn er die met een 2003 (zoals ik) nauwelijks probleemn hebben op regulier onderhoud na, maar ook rijders met een 2007'er die elke maand bij de dealer staan.
Edit: en gefeliciteerd!
Over het algemeen kennen de S40/V50 iets meer storingen dan de S60/V70 en worden door velen qua bouwkwaliteit en materialen als minder kwalitatief ervaren.
Conclusie moet volgens mij zijn dat de S60/V70 reeks in de basis zeer degelijk is, met de kanttekening dat elke auto goed onderhoud nodig heeft. En dat zal ongetwijfeld meer zijn dan bij een Toyota. En onderdelen zullen gemiddeld iets duurder zijn dan een Volkswagen. De grootste bepalende factor hierin is geluk: er zijn er die met een 2003 (zoals ik) nauwelijks probleemn hebben op regulier onderhoud na, maar ook rijders met een 2007'er die elke maand bij de dealer staan.
Edit: en gefeliciteerd!

Volvo S60 D5 Edition MY2004
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Als je in de consumentengids van oktober 2010 kijkt zie je dat de s60/v70 er "slecht" uitkomt, behoorlijk wat "-"-en.
De s40/v50 doet het veel beter.....
Ik vond het ook merkwaardig, maar blijkbaar is dit wel het geval.
De s40/v50 doet het veel beter.....
Ik vond het ook merkwaardig, maar blijkbaar is dit wel het geval.
- JPV70
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17
Ik heb geen idee hoe de onsumentengids haar onderzoek doet, over het algemeen word ik niet warm van de wijze waarop dergelijke onderzoeken worden uitgevoerd. Daarom hecht ik er zeer weinig waarde aan!
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Ook b.v. de stabilisator verbindingsstangetjes (voor en achter) in de 2001. Ik ben inmiddels aan mijn 3e set toe. Er komt met name achter vrij snel speling in, na zo een 30-50k km aan vervanging toe. Merkbaar aan gerammel of er iets los zit in de kofferbak.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
JSS, scherp van je hahaha. Bedankt.
Met mijn vraag had ik niet een speciaal doel.
Onze huidige s60 is nu een jaar of 5 in ons bezit. Bwj okt 2001.
En bevalt uitstekend. Al is distributie, ETM, motorsteun, achterste schokdemper en nog wat dingetjes inmiddels vervangen. Maar dat mag ook wel na 10 jaar. Verder heeft ie pas 130.000 km gereden en voel weinig verschil met de dag dat ik er voor het eerst in stapte.
Dus kan maar zo dat wij nog een paar jaar doorrijden hierin.
Maar mocht het toch zo ver komen over een jaar of 3, dan zou het me niet verbazen dat ik weer een s60 van deze generatie aanschaf.
Model blijf ik erg mooi vinden en zitpostitie lekker comfortabel. Sterker nog, dit is het eerste model waar ik na 5 jaar nog niet op uitgekeken ben.
De ruimte achterin is wat beperkt maar ach daar zitten alleen twee jonge kids. Kofferbak is groot zat en motor sterk genoeg. Dus weinig nieuws te wensen.
Maar de reakties op mijn vraag vind ik interessant en ik denk een hoop anderen hier ook wel.
gr
Met mijn vraag had ik niet een speciaal doel.
Onze huidige s60 is nu een jaar of 5 in ons bezit. Bwj okt 2001.
En bevalt uitstekend. Al is distributie, ETM, motorsteun, achterste schokdemper en nog wat dingetjes inmiddels vervangen. Maar dat mag ook wel na 10 jaar. Verder heeft ie pas 130.000 km gereden en voel weinig verschil met de dag dat ik er voor het eerst in stapte.
Dus kan maar zo dat wij nog een paar jaar doorrijden hierin.
Maar mocht het toch zo ver komen over een jaar of 3, dan zou het me niet verbazen dat ik weer een s60 van deze generatie aanschaf.
Model blijf ik erg mooi vinden en zitpostitie lekker comfortabel. Sterker nog, dit is het eerste model waar ik na 5 jaar nog niet op uitgekeken ben.
De ruimte achterin is wat beperkt maar ach daar zitten alleen twee jonge kids. Kofferbak is groot zat en motor sterk genoeg. Dus weinig nieuws te wensen.
Maar de reakties op mijn vraag vind ik interessant en ik denk een hoop anderen hier ook wel.
gr
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja die bovenste motorsteun wil nog wel eens stuk gaan, en de voorste draagarmbussen scheuren waardoor je een minder strak stuurgevoel krijgt. Wordt meestal gelijk de hele draagarm vervangen en dan ook beide kanten. Op zich ook niet echt schokkend, 1 draagarm is iets van 100-130 euro ofzo en 2 uurtjes werk gok ik bij elkaar.
Oja, en die handremschoentjes waarvan de voering loslaat! Resultaat is een slecht werkende handrem, en het kan zijn dat je met vooruit/achteruit manouvreren een wiel blokkeerd. Heb nog nooit gehoord dat dat gebeurd is tijdens het normale rijden.
EDIT: ook nog het scharniertje van het brandstofklepje. Is van kunststof en wordt na verloop van jaren wat breekbaar. Reparatiesetje is +/- 15 euro en 15 minuten werk voor de leek. Wel op tijd doen, anders loop je het risico je klepje kwijt te zijn/beschadigen en dat kost meer.
Al met al geen schokkende klachten geloof ik, en het blijft inderdaad een mooi model, zelfs nu het al 10 jaar oud is!
Oja, en die handremschoentjes waarvan de voering loslaat! Resultaat is een slecht werkende handrem, en het kan zijn dat je met vooruit/achteruit manouvreren een wiel blokkeerd. Heb nog nooit gehoord dat dat gebeurd is tijdens het normale rijden.
EDIT: ook nog het scharniertje van het brandstofklepje. Is van kunststof en wordt na verloop van jaren wat breekbaar. Reparatiesetje is +/- 15 euro en 15 minuten werk voor de leek. Wel op tijd doen, anders loop je het risico je klepje kwijt te zijn/beschadigen en dat kost meer.
Al met al geen schokkende klachten geloof ik, en het blijft inderdaad een mooi model, zelfs nu het al 10 jaar oud is!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Ben ik het mee eens. Ik overlegde met de receptionist van mijn dealer over het al dan niet aanschaffen van een S40/V50 en hij vertelde me dat die toch wel storingsgevoeliger blijken dan de S60/V70-reeks.JPV70 schreef:Ik heb geen idee hoe de onsumentengids haar onderzoek doet, over het algemeen word ik niet warm van de wijze waarop dergelijke onderzoeken worden uitgevoerd. Daarom hecht ik er zeer weinig waarde aan!
Volvo S60 D5 Edition MY2004
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Dus jij hebt meer vertrouwen in een receptionist, dan in de consumentenbond?
Dat lijkt mij een beetje ver gezocht, natuurlijk praat de receptionist een beetje met de klant mee...
Doorgestoken kaart he!
Mensen die geen vertrouwen hebben in de consumentenbond testen, die veelal voor wat betreft auto's via TNO lopen, moeten denk ik toch eens aan zichzelf gaan twijfelen.
JSS: je geeft zelf al een beetje aan dat je niet weet waarover je praat, dat zegt toch al genoeg?
Dat lijkt mij een beetje ver gezocht, natuurlijk praat de receptionist een beetje met de klant mee...

Mensen die geen vertrouwen hebben in de consumentenbond testen, die veelal voor wat betreft auto's via TNO lopen, moeten denk ik toch eens aan zichzelf gaan twijfelen.
JSS: je geeft zelf al een beetje aan dat je niet weet waarover je praat, dat zegt toch al genoeg?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Pardon? Volgens mij heb ik dat nergens gezegd. Ik heb in dit geval inderdaad vertrouwen in de receptionist, die ziet namelijk al het onderhoud voorbij komen. Daarnaast wilde ik juist (misschien) een S40 kópen, dus ik zie niet in waarom het commercieel interessant is die af te kraken?
Maargoed, ik begrijp dat jij een groot vergelijkend onderzoek gedaan hebt, dus ik zal het aan jouw professionele mening overlaten
Maargoed, ik begrijp dat jij een groot vergelijkend onderzoek gedaan hebt, dus ik zal het aan jouw professionele mening overlaten

Volvo S60 D5 Edition MY2004
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27473
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Om maar met JSS mee te gaan, voordat ik mijn V50 heb gekocht vertelde de dealer mij van tevoren dat de kwaliteit van de S40/V50 slechter is dan die van de S60/V70 reeks.
Heb beiden zelf gehad en moet zeggen dat het eindoordeel is dat een S60 kwalitatief beter in elkaar zit.
Alleen alle materialen voelen al duurzamer aan om mee te beginnen.
Mij zal je nooit horen zeggen dat de gebruikte materialen in een S40/V50 slecht zijn, maar vooral toen hier zowel een V50 als S60 voor de deur stonden kon je het verschil pas echt goed zien.
Ook qua betrouwbaarheid blijkt de S60 de betere van de 2 te zijn, dus ik vraag me ook serieus af hoe de test van de consumentenbond is gedaan
Heb beiden zelf gehad en moet zeggen dat het eindoordeel is dat een S60 kwalitatief beter in elkaar zit.
Alleen alle materialen voelen al duurzamer aan om mee te beginnen.
Mij zal je nooit horen zeggen dat de gebruikte materialen in een S40/V50 slecht zijn, maar vooral toen hier zowel een V50 als S60 voor de deur stonden kon je het verschil pas echt goed zien.
Ook qua betrouwbaarheid blijkt de S60 de betere van de 2 te zijn, dus ik vraag me ook serieus af hoe de test van de consumentenbond is gedaan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb je dan wel originele stangetjes terug geplaatst? Heb nu al 226000 km de originele stangetjes eronder zitten en nog steeds geen speling op de bolt-joints! Die immitatie dingen houden het soms maar 30.000 km uit!Ab S schreef:Ook b.v. de stabilisator verbindingsstangetjes (voor en achter) in de 2001. Ik ben inmiddels aan mijn 3e set toe. Er komt met name achter vrij snel speling in, na zo een 30-50k km aan vervanging toe. Merkbaar aan gerammel of er iets los zit in de kofferbak.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- JPV70
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17
AutomankementenHansEindhovenV70 schreef:Dus jij hebt meer vertrouwen in een receptionist, dan in de consumentenbond?
Dat lijkt mij een beetje ver gezocht, natuurlijk praat de receptionist een beetje met de klant mee...Doorgestoken kaart he!
Mensen die geen vertrouwen hebben in de consumentenbond testen, die veelal voor wat betreft auto's via TNO lopen, moeten denk ik toch eens aan zichzelf gaan twijfelen.
JSS: je geeft zelf al een beetje aan dat je niet weet waarover je praat, dat zegt toch al genoeg?
De autopanelleden houden online bij welke mankementen zijn opgetreden. Verder geven ze ook door hoe vaak ze 'pech onderweg' hebben gehad en of ze buiten regulier onderhoud om de garage hebben moeten bezoeken. De mankementen worden daarna ingedeeld in 15 hoofdgroepen, voor ieder autotype in het panel wordt in de autovergelijker weergegeven hoe ze ten opzichte van het gemiddelde scoren. Ook worden de zogenoemde 'kenmerkende mankementen' bepaald. Zie hiervoor de pagina 'kenmerkende mankementen'.
Niet elke plus of min betekent een even laag of hoog risico op mankementen. Zo komen problemen in de stuurinrichting veel minder vaak voor dan in het remsysteem. Een min bij het remsysteem levert daarom een grotere kans op mankementen op dan een min bij de stuurinrichting.
Voor de analyse van de gegevens worden de panelgegevens van 2007, 2008 en 2009 samengevoegd. Bij het verwerken van de mankementen-informatie houden we rekening met het aantal jaren gebruik en de afgelegde kilometers. Tenslotte vragen we in het panelonderzoek ook nog naar de tevredenheid over de diverse rijeigenschappen, ook deze staan vermeld in de autovergelijker.
Bron: www.consumentenbond.nl
Niet zo veel TNO, maar gewoon een gebruikerspanel bij de consumentenbond?! Dus ik ben (nog) niet echt overtuigd
Overigens vraag ik mij af of de consumentenbond TNO kan / wil betalen en er staat mij zelfs bij dat zij met enige regelmaat, door TNO goedgekeurde producten, 'afkeurden'.

V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
- wdo
- 3rd Gear member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 10.06.2008 - 21:30
Ik heb zelf een v70 2.4t OR van 2003 gehad, mooie auto maar met proefrijden niet over verkeersdrempels gereden. Toen we de auto op haalden ben ik daar wel overheen gereden en vond de auto nogal onrustig aan de achterkant, de v70 classic die ik daarvoor had deed dit veel beter, was ik met proefrijden wel een drempel tegen gekomen had ik auto nooit gekocht. Als ik nu achter een v70 van die leeftijd rijd over een drempel zie je ze ook telang deinen. Ik heb de v70 2.4t OR maar twee jaar gehad omdat ik het veergedrag ernstig zat begon te worden. Heb nu een v50 2.4 en rijd STUKKEN strakker, verder stuurd een v50 veel scherper [stuuruitslag] en b.v. de middenconsole zit ook wat steviger in elkaar dan een v70 van de eerste bouwjaren. Als de v70 uitstond met radio aan was in 5 minuten de accu leeg, nieuwe accu erin gezet maar het probleem bleef bestaan, nee geef mij maar een v50.
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Geen idee, werd/wordt door dealer gedaan. Overigens zijn het nu de achterdempers (en niet de stab stangetjes)edraket schreef:[
Heb je dan wel originele stangetjes terug geplaatst? Heb nu al 226000 km de originele stangetjes eronder zitten en nog steeds geen speling op de bolt-joints! Die immitatie dingen houden het soms maar 30.000 km uit!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Geen idee, werd/wordt door dealer gedaan. Overigens zijn het nu de achterdempers (en niet de stab stangetjes)edraket schreef:[
Heb je dan wel originele stangetjes terug geplaatst? Heb nu al 226000 km de originele stangetjes eronder zitten en nog steeds geen speling op de bolt-joints! Die immitatie dingen houden het soms maar 30.000 km uit!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Vanuit de praktijk gezien is inderdaad de S40 en V50 reparatiegevoeliger,met name de 2.0l diesels..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Ik heb een goed gevoel over de betrouwbaarheid van mijn S60 D5
- snowryder
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 15.12.2010 - 11:23
- Locatie: Elst GLD
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 05-2001, 202 dkm
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
- Contacteer:
De V50 rijdt idd strakker, maar weegt dan ook een stuk minder. (en hoeveel kms had de V50 tov de V70?)wdo schreef:Ik heb zelf een v70 2.4t OR van 2003 gehad, mooie auto maar met proefrijden niet over verkeersdrempels gereden. Toen we de auto op haalden ben ik daar wel overheen gereden en vond de auto nogal onrustig aan de achterkant, de v70 classic die ik daarvoor had deed dit veel beter, was ik met proefrijden wel een drempel tegen gekomen had ik auto nooit gekocht. Als ik nu achter een v70 van die leeftijd rijd over een drempel zie je ze ook telang deinen. Ik heb de v70 2.4t OR maar twee jaar gehad omdat ik het veergedrag ernstig zat begon te worden. Heb nu een v50 2.4 en rijd STUKKEN strakker, verder stuurd een v50 veel scherper [stuuruitslag] en b.v. de middenconsole zit ook wat steviger in elkaar dan een v70 van de eerste bouwjaren. Als de v70 uitstond met radio aan was in 5 minuten de accu leeg, nieuwe accu erin gezet maar het probleem bleef bestaan, nee geef mij maar een v50.
Anyhow, ik heb dan wel de 4C, maar kan echt niet klagen over de auto. Hoe het zit met reperatie's zou ik niet weten, maar toen ik van de V40 (2003) of de S60 (2005) naar een V50 overstapte, leek het gebruikte matriaal en de afwerking van de V50 niet van dezelfde qualiteit te zijn. Daarom dat ik dan ook geen V50 (2.0d) gekocht had, vond de afwerking niet Volvo-waardig en het dashbord was naar mijn mening véél te saai.
Maar er kan ook gwn verschil zitten tussen elke auto, onderhoud en rijstijl hebben veel invloed op onze wagens.
edit: hoe de consumentengids te werk gaat snap ik zelf ook niet goed. Want met geen van men Volvo's (3) heb ik ooit in panne gestaan...
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05