aluminium buis flexibel

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
heiko
1st Gear member

in mijn 240 ligt een flexibele buis van aluminium in de motorruimte
aan de zijde waar het tankje voor mijn ruitenwisservloeistof hangt
hij heeft ongeveer een doorsnee van 5 cm en een kleine meter lang
deze is gescheurd kan iemand mij vertellen wat de functie
van de buis is

groet heiko
FrankS60
5th Gear member

Ik gok op de warmelucht toevoer voor het starten/opwarmen. Ik ken de layout van de 240 onder de motorkap niet maar dat is meestal waar de slang voor is. Hij gaat vanaf het uitlaatspruitstuk naar de luchtinlaat om bij winterse kou voor ietwat voorverwarmde lucht te zorgen.

Hier zie je de slang heel duidelijk bij een VW motor uit een Golf. Niet dat rood omcirkelde deel, dat is omdat het een gestolen plaatje is :wink: Het is de slang links onderin het plaatje in dit geval. Kan geen kwaad als hij stuk is, maar voor een paar euro heb je een nieuwe en werkt het weer zoals het hoort.

Afbeelding
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
heiko
1st Gear member

dank u wel
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”