Pagina 1 van 1
					
				S60 T5 Start moeilijk
				Geplaatst: 02.02.2011 - 23:27
				door Volvo_T5
				Mijn s60 start moeilijk s morgens , lijkt of hij eventjes op 3 poten start.
KV sensor vervangen , nieuwe bougies (origineel volvo) , nieuwe luchtfilter (origineel).
Tijdens stationair stekker van de bobines eraf gehaald en merk dat het met de middelste (2-3-4) bobines minder reageert .
(Denk zelf dat het geen lekkende lpi injectoren zijn )
Hoe kan ik de bobine uitsluiten ?( Is een gas bougie een goede optie?)
Alvast bedankt
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03.02.2011 - 17:37
				door Gast
				Ik begrijp dat jouw S60 op LPG rijdt. Zijn de kleppen al eens gesteld?
Wat is de km-stand (op LPG)?
			 
			
					
				Re: S60 T5 Start moeilijk
				Geplaatst: 03.02.2011 - 17:38
				door Gast
				Volvo_T5 schreef:Tijdens stationair stekker van de bobines eraf gehaald en merk dat het met de middelste (2-3-4) bobines minder reageert .
Daar kunnen ze slecht tegen, kans dat je ze opblaast.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03.02.2011 - 20:22
				door Volvo_T5
				+/- 150.000 . er zit een 2e blok in. 60.000 op gas gereden .
Valse lucht vanuit spruitstuk zou dat ook kunnen ? Vanwege losse lpi injectors ?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03.02.2011 - 20:26
				door Volvo_T5
				Moeten de kleppen afgesteld worden ? Ik baalde altijd ook van mijn vorige 440 waar ik ook altijd te horen kreeg dat ze afgesteld moesten worden omdat het een 8 klepper was .(vanwege enkel nokkenas)
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03.02.2011 - 21:55
				door Gast
				Dit heb ik ooit eens onder handleidingen gemaakt: 
klepspeling controleren en afstellen
Ik was te laat, dus dit kwam er later overheen: 
cilinderkop revisie
Gezien jij een Turbo hebt, zal een ander nog sneller gaan zeker als je het vermogen GOED gebruikt.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03.02.2011 - 22:15
				door Volvo_T5
				Mooi duidelijk , alleen waarmee kan ik het controleren ? Speciaal gereedschap ? Heb ik wel van die torx bouten voor klepspeling ?
En dat bij een bifuel ? en 160000 ?
Watvoor foutcode krijg je ? iets met misfire ?
ik ga de bobines vernieuwen zal even kijken of dat helpt. (Heb trouwens ook problemen met rammelende nokkenas vvt.)
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15.02.2011 - 02:12
				door Volvo_T5
				Lege accu was oorzaak . Heb geen bouten vooor klepspeling .
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15.02.2011 - 17:32
				door Gast
				Volvo_T5 schreef:Heb geen bouten vooor klepspeling .
Balen.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15.02.2011 - 23:27
				door Ramon&Ramon
				je zou ook koud en warm compressie kunnen laten meten!
Als je de controlestopjes niet hebt!