Mijn s60 start moeilijk s morgens , lijkt of hij eventjes op 3 poten start.
KV sensor vervangen , nieuwe bougies (origineel volvo) , nieuwe luchtfilter (origineel).
Tijdens stationair stekker van de bobines eraf gehaald en merk dat het met de middelste (2-3-4) bobines minder reageert .
(Denk zelf dat het geen lekkende lpi injectoren zijn )
Hoe kan ik de bobine uitsluiten ?( Is een gas bougie een goede optie?)
Alvast bedankt
S60 T5 Start moeilijk
Ik begrijp dat jouw S60 op LPG rijdt. Zijn de kleppen al eens gesteld?
Wat is de km-stand (op LPG)?
Wat is de km-stand (op LPG)?
Daar kunnen ze slecht tegen, kans dat je ze opblaast.Volvo_T5 schreef:Tijdens stationair stekker van de bobines eraf gehaald en merk dat het met de middelste (2-3-4) bobines minder reageert .
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54
Moeten de kleppen afgesteld worden ? Ik baalde altijd ook van mijn vorige 440 waar ik ook altijd te horen kreeg dat ze afgesteld moesten worden omdat het een 8 klepper was .(vanwege enkel nokkenas)
Volvo S60 251 pk(Power Injection)
Dit heb ik ooit eens onder handleidingen gemaakt: klepspeling controleren en afstellen
Ik was te laat, dus dit kwam er later overheen: cilinderkop revisie
Gezien jij een Turbo hebt, zal een ander nog sneller gaan zeker als je het vermogen GOED gebruikt.
Ik was te laat, dus dit kwam er later overheen: cilinderkop revisie
Gezien jij een Turbo hebt, zal een ander nog sneller gaan zeker als je het vermogen GOED gebruikt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54
Mooi duidelijk , alleen waarmee kan ik het controleren ? Speciaal gereedschap ? Heb ik wel van die torx bouten voor klepspeling ?
En dat bij een bifuel ? en 160000 ?
Watvoor foutcode krijg je ? iets met misfire ?
ik ga de bobines vernieuwen zal even kijken of dat helpt. (Heb trouwens ook problemen met rammelende nokkenas vvt.)
En dat bij een bifuel ? en 160000 ?
Watvoor foutcode krijg je ? iets met misfire ?
ik ga de bobines vernieuwen zal even kijken of dat helpt. (Heb trouwens ook problemen met rammelende nokkenas vvt.)
Volvo S60 251 pk(Power Injection)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
je zou ook koud en warm compressie kunnen laten meten!
Als je de controlestopjes niet hebt!
Als je de controlestopjes niet hebt!