Ik zou mijn auto wat 'hoger' willen hebben. Nu is het geval dat ik z'n 1,5 vinger tussen me wiel en wielscherm. Die 1,5 vinger is met 17 inch banden , op de foto zijn het 16 inch. Het gaat om de achterkant.
Wat zou ik moeten doen? de auto heeft wat meer dan 300.000 km nu gelopen. Ik weet niet precies wat het beste is en of ik het beide dan wel welke van de 2 ik vervangen moet om de auto wat 'hoger' de krijgen.
Ik wil dadelijk met vakantie geen gezeur dat die door zakt.
schokdempers en/of veren vervangen achter?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Om hem hoger op de wielen te krijgen moet je de veren vervangen. De schokbrekers hebben erg weinig invloed op de rijhoogte. Rij je met aanhanger, caravan, gastank achterin of erg veel met zware belading dan kan je voor verstevigde veren kiezen. Na 300DKM zijn de originele veren al behoorlijk ingezakt, vervangen door gewone standaard veren zal hem al hoger op de pootjes krijgen als je ''normaal'' rijdt dus zonder aanhanger etc.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik weet niet of je een diesel of benzine hebt, maar ik heb van de 2.4T nog een setje veren rondom over. Hebben 160.000 eronder gezeten.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- lionx84
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:42
- Locatie: Den Haag
bedankt voor de reactie.
Deze auto is een diesel, oud klpd dus met veren zitten kijken ook verschil in chassis , politie chassis is/valt te kiezen. maar eens bij dealer kijken.
maar ik begrijp goed dat de schokdempers nog even kunnen en eerst de veren kan,moet vervangen.
ps ik rij 'normaal' ermee dagelijk, ligt wel wat in maar niet veel.
Deze auto is een diesel, oud klpd dus met veren zitten kijken ook verschil in chassis , politie chassis is/valt te kiezen. maar eens bij dealer kijken.
maar ik begrijp goed dat de schokdempers nog even kunnen en eerst de veren kan,moet vervangen.
ps ik rij 'normaal' ermee dagelijk, ligt wel wat in maar niet veel.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De KLPD rijdt met enorm veel apparaturu rond, waardoor de vereing na verloop van tijs slap wordt.
Ik heb nog 2 originele veren van een S60 D5 liggen. De auto staat daarmee een stuk hoger dan bij jou. Afstand hart velg tot onderkant spatscherm: 37,5 cm zonder belading. Als je interesse hebt hoor ik het wel.
Ik heb nog 2 originele veren van een S60 D5 liggen. De auto staat daarmee een stuk hoger dan bij jou. Afstand hart velg tot onderkant spatscherm: 37,5 cm zonder belading. Als je interesse hebt hoor ik het wel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- lionx84
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:42
- Locatie: Den Haag
dat zou echt super zijn, ik wil ze dan graag over nemen van je.edraket schreef:De KLPD rijdt met enorm veel apparaturu rond, waardoor de vereing na verloop van tijs slap wordt.
Ik heb nog 2 originele veren van een S60 D5 liggen. De auto staat daarmee een stuk hoger dan bij jou. Afstand hart velg tot onderkant spatscherm: 37,5 cm zonder belading. Als je interesse hebt hoor ik het wel.
raad je aan om ook de schokdempers te doen?
is het trouwens niet toevallig ook zo eventueel

remko
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als de schokbrekers nog goed zijn zou ik die niet direct vervangen tenzij de wegligging nu echt heel erg slecht is. Aan de andere kant is 3 ton best veel en kosten de achterschokbrekers niet zoveel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2326
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
ik zou gewoon die aangeboden veren steken & als 't nog niet 100% is, dan pas de schokdempers veranderen door nieuwe
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Je kunt de schokbrekers ook vervangen zonder de veren ofzo verder te moeten verwijderen. Is echt een klusje van hooguit een half uur per kant. Voor het verwijderen van de veer moeten de schokbreker er echter wel tussenuit.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26.07.2010 - 22:14
Ik heb pas de schokbrekers laten vernieuwen. 275 euro voor beide.
Zitten er 300.000 onder dus mag het ook wel.
Zitten er 300.000 onder dus mag het ook wel.
Volvo S60 2004, 2.4D, VDO/RTI navigatie, WiFi onboard, 803 premium sound, achteruitrijcam, Parrot Mki9200.
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
- Contacteer:
welke bandenmaat heb jij? lijkt wel 17" te zijn die velgen...lionx84 schreef:Ik zou mijn auto wat 'hoger' willen hebben. Nu is het geval dat ik z'n 1,5 vinger tussen me wiel en wielscherm. Die 1,5 vinger is met 17 inch banden , op de foto zijn het 16 inch. Het gaat om de achterkant.
Wat zou ik moeten doen? de auto heeft wat meer dan 300.000 km nu gelopen. Ik weet niet precies wat het beste is en of ik het beide dan wel welke van de 2 ik vervangen moet om de auto wat 'hoger' de krijgen.
Ik wil dadelijk met vakantie geen gezeur dat die door zakt.
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
- Meeus
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 19:57
Schoon wagentje en goei kleur :p
K heb ook zo een witte wel een 2.4 LPI
Moet ook eens gaan zien voor de veren vanachter te vervangen,deze zakken ook door met behulp van die 70liter lpg tank in de koffer.
Leuk spul he die S60
K heb ook zo een witte wel een 2.4 LPI
Moet ook eens gaan zien voor de veren vanachter te vervangen,deze zakken ook door met behulp van die 70liter lpg tank in de koffer.
Leuk spul he die S60

- lionx84
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:42
- Locatie: Den Haag
Ja zeker, bij 3 ton mag het ook wel vervangen worden natuurlijk.
Ook nog even kijken naar het wat slecht starten, maar denk aan injectors schoonmaken en
Ook een ring binnen in vervangen, bij 1 van de 5 al gedaan. ( kan bij bedrijf bij het werk in de buurt )
Ook nog even kijken naar het wat slecht starten, maar denk aan injectors schoonmaken en
Ook een ring binnen in vervangen, bij 1 van de 5 al gedaan. ( kan bij bedrijf bij het werk in de buurt )
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat voor ring wil je vervangen? In de injector zelf?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95