Nu zie ik dat er meestal nieuwe rubbers worden geplaatst, deze dus:

Vraag ik me af als de boel uit elkaar ligt om maar meteen de veerpootlagers mee te nemen:

Iemand ervaring met een dergelijke klus?
Maar dan wel met goed gereedschap, waaronder in ieder geval een veerspanner. Anders kan het wel eens heel lang gaan durentoppertje schreef:een kleine dag bezig?
klein uurtje per kant,en dan heb je ook nog tijd voor
een bakkie tussentijds.
Niet verder vertellen, maar ik heb jaren geleden een 850 verlaagd met behulp van ratelspanbanden :-$iksee90 schreef:stoere jongen als je het zonder veerspanners doet
Doe het even voor hem dan, is voor jou toch een peuleschil!toppertje schreef:een kleine dag bezig?
een bakkie tussentijds.
je hoeft niet direct zo lelijk te doen hoor!FrankS60 schreef:Doe het even voor hem dan, is voor jou toch een peuleschil!toppertje schreef:een kleine dag bezig?
een bakkie tussentijds.
Als iemand vraagt om ervaringen omdat hij het nog nooit los heeft gemaakt, ga ik geen "monteurs" tijden roepen. Het kan vast in nog minder dan een uur per kant maar daar heeft de TS niks aan. Als je het allemaal nog nooit los hebt gehad dan kun je zomaar een paar uur bezig zijn met de 1e kant. Beter een dag er voor uittrekken en vroeg klaar dan een middag en met stress iets opkloten met het monteren.
Zo lelijk was het niet bedoeld, ik doelde meer op hoe jij het voorstelde, alsof het zo simpel is als een wiel wisselen. Dat is het namelijk zeker niet voor iemand die het allemaal nog nooit uit elkaar heeft gehad. Laten we het maar op het gebrek aan intonatie bij geschreven berichten houden.toppertje schreef:je hoeft niet direct zo lelijk te doen hoor!FrankS60 schreef:Doe het even voor hem dan, is voor jou toch een peuleschil!toppertje schreef:een kleine dag bezig?
een bakkie tussentijds.
Als iemand vraagt om ervaringen omdat hij het nog nooit los heeft gemaakt, ga ik geen "monteurs" tijden roepen. Het kan vast in nog minder dan een uur per kant maar daar heeft de TS niks aan. Als je het allemaal nog nooit los hebt gehad dan kun je zomaar een paar uur bezig zijn met de 1e kant. Beter een dag er voor uittrekken en vroeg klaar dan een middag en met stress iets opkloten met het monteren.
de veerpoot zit met 5bouten vast,dan de veer inklemmen met veerspanners
lager +rubber vernieuwen en er weer onder.
je hoeft hier geen monteur voor te zijn,en een dag sleutelen
is het zeker niet,maar goed,iedereen kijkt naar zijn eigen sleutel ervaring.