LPG

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

moet bij een B20 motor ook de cilinderkop/ klepvoering/ zitting aangepast worden?

dat vroeg ik me af,
ik heb een leuke 142 gevonden en wellicht interessant om deze hierheen te halen..

gr

Patrick
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Hoeft niet persé!

De zittingen zullen harder slijten waardoor ze toch een keer vervangen moeten worden. Dit is dan ook het ideale moment om het te laten doen.
Gebruikersavatar
minitinus
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 13.06.2009 - 17:22
Locatie: Gemert n.b.

ik ben het met boele eens. als je ze wilt vervangen kun je dat net zo goed doen als de oude pas versleten zijn
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Zolang je op lpg niet boven de 4000 toeren rijdt gaan ze vrij lang mee. Dan kan je een kop revisie vrij lang uitstellen, 50dkm is dan geen uitzondering. Uiteraard afhankelijk van hoe de staat van de uitlaatklep zittingen nu is. In de hogere toeren rijden doen de uitlaatklep zittingen op lpg hard slijten.
Je kan er ook voor kiezen om bijv. Flashlube in te bouwen om de kleppen van extra smering te voorzien, dan stel je een revisie nog langer uit. Een koprevisie zal zo rond de €600 kosten voor een B20.
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Flashlube is niet zozeer extra smering van je klepzitting, de stof slaat als een harde oxide laag neer op je klepzittingen, waardoor deze minder gevoelig worden voor gaserosie.
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

mooi, en goed om te weten...
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”