Hallo Volvorijders,
Op de weg naar tjechien (waar ik nu dus zit) ging het lampje motormanagement aan van onze s70 (2,4 20v 140pk bj 00 met +/-190.000km) De motor loopt stationair onregelmatig maar niet zo erg als met een defecte gasklepsensor (ets-storing). Bij het wegrijden in zijn 1 moet ik wel meer gas geven om weg te komen, op de snelweg merkt men niet veel van het probleem, cruise control is gewo te gebruiken, ik heb wel het gevoel minder vermogen te hebben maar dat kan ook aan de caravan liggen die erachter hangt. Kan iemand mij vertellen wat voor storing het kan zijn en welke storingscode daarbij hoort? Ik zit zelf aan de luchtmassameter te denken, of het feit dat 1 cyclinder niet mee doet? Kan ik hier zelf achterhalen dus bijvoorbeeld zien. De bougies zijn +/- 5000km vervangen net als het luchtfilter/oliefilter en brandstoffilter, tevens is het gasklephuis in Almeloo bij voor andere sensoren (daarna nooit meer een ets-storing gehad) Bijvoorbaat dank voor alle reacties.
Storingslampje motormanagement.
-
- 7th Gear member
Geen slechte soort benzine getankt daar???
-
- Starter
Neen, het euvel trad al op in Duitsland op de autobahn.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Jeroen,
Daar heb je ook de "groene-ethanol meen ik" benzine aan de pomp die dus door de Duitser vermeden wordt. Slechte klopvastheid van de motor geeft dit als probleem. En ik neig toch ook naar de benzine.... Deze toch niet getankt?
Daar heb je ook de "groene-ethanol meen ik" benzine aan de pomp die dus door de Duitser vermeden wordt. Slechte klopvastheid van de motor geeft dit als probleem. En ik neig toch ook naar de benzine.... Deze toch niet getankt?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
-
- 4th Gear member
Door de met ethanol gemengde benzine kom je ook vaak tot een (licht) hoger verbruik, tot wel 30-40% bij E85. Misschien is dit opgevallen?
-
- Starter
Ik zit nu in tjechien maar het euvel trad al op de heenweg in Duitsland
, en ik had nog niks getankt onderweg dus er zat alleen orgineel Nederlandse benzine in. Stationair en met lage toerental loopt de motor onregelmatig rond, met meer gasgeven gaat het probleem weg/of merk ik erniks van. Metde choke lijkt het proeem ook iets minder.
, en ik had nog niks getankt onderweg dus er zat alleen orgineel Nederlandse benzine in. Stationair en met lage toerental loopt de motor onregelmatig rond, met meer gasgeven gaat het probleem weg/of merk ik erniks van. Metde choke lijkt het proeem ook iets minder.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hallo,
Sinds een paar weken heb ik dit ook regelmatig dit lampje, als ik dan bij een warme motor eens goed een tijd op 3000 à 3500 toeren ga, dan gaat het na een tijdje uit, ik heb wel een Diesel 2.5 TDI (140pk), nu ik lees op het forum dat dit met de lamba sondes kan te maken hebben, maar zou het ook niet helpen als ik mijn brandstoffilter, oliefilters... vervang?
Ook het servicelampje van de auto begint te branden, maar olie... is nog niet zolang geleden vervangen, en staat nog op het juiste peil. Alle andere vloeistoffen zijn nog in orde, want het onderhoud (vorig) is gebeurd in maart samen met het carrsoriewerk (nieuwe voorkant, door aanrijding).
Want als ik dan naar de garage wil gaan om de storing uit te lezen is het lampje weer uit, en zeggen ze dat het roet is, dat ophoopt in de uitlaat, en er door de warmte moet uitvliegen ofzoiets.
mvg
Sinds een paar weken heb ik dit ook regelmatig dit lampje, als ik dan bij een warme motor eens goed een tijd op 3000 à 3500 toeren ga, dan gaat het na een tijdje uit, ik heb wel een Diesel 2.5 TDI (140pk), nu ik lees op het forum dat dit met de lamba sondes kan te maken hebben, maar zou het ook niet helpen als ik mijn brandstoffilter, oliefilters... vervang?
Ook het servicelampje van de auto begint te branden, maar olie... is nog niet zolang geleden vervangen, en staat nog op het juiste peil. Alle andere vloeistoffen zijn nog in orde, want het onderhoud (vorig) is gebeurd in maart samen met het carrsoriewerk (nieuwe voorkant, door aanrijding).
Want als ik dan naar de garage wil gaan om de storing uit te lezen is het lampje weer uit, en zeggen ze dat het roet is, dat ophoopt in de uitlaat, en er door de warmte moet uitvliegen ofzoiets.
mvg
- elianmars
- 5th Gear member
belgian-tsm schreef:Hallo,
mvg
Bij een diesel gaat het motormanagementlampje branden als er teveel vocht in het brandstoffilter zit.
Dat is af te tappen via een schroef aan de onderkant van het filter. Dat staat ook netjes beschreven in de handleiding van de wagen.
Het kan ook geen kwaad om het complete filter te vernieuwen. Weet je wanneer dat voor het laatst is gebeurd?
Let wel: Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, waardoor het lampje gaat branden, maar het gaat sowieso branden als er teveel vocht in het filter aanwezig is.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Toen
TME 275 pk
Fasttech 165 pk
- EVV
- 5th Gear member
Lijkt mij dat het vervangen van filters in jouw geval veel meer nut heeft dan de lambda sonde die er niet in zit te vervangenbelgian-tsm schreef:Hallo,
mvg

- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Normaal gezien is de roetfilter een jaar geleden vervangen bij een groot onderhoud, maar dat vocht kan mss te maken hebben het feit dat ik laatste maanden altijd pas ging tanken als het nipt begon te worden (tanklampje).
ik ga 1 van de volgende dagen eens kijken voor het water al af te laten, heb dit tijdje geleden ook gelezen in de handleiding hoe je dat moest doen, maar ga dit nog eens nalezen, want is 1e keer dat ik dat ga doen. Ik zal ook eens kijken op Vida voor de partnr. van de filters.
bedankt al voor de tips, ik laat weten als het uitgevoerd is...
ik ga 1 van de volgende dagen eens kijken voor het water al af te laten, heb dit tijdje geleden ook gelezen in de handleiding hoe je dat moest doen, maar ga dit nog eens nalezen, want is 1e keer dat ik dat ga doen. Ik zal ook eens kijken op Vida voor de partnr. van de filters.
bedankt al voor de tips, ik laat weten als het uitgevoerd is...
- elianmars
- 5th Gear member
Ik neem aan dat je het brandstoffilter bedoelt. Roetfilter is op een classic niet aanwezig.
Nu
Toen
TME 275 pk
Fasttech 165 pk
Toen
TME 275 pk
Fasttech 165 pk
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik bedoel inderdaad de brandstof filter, welke filters heb je buiten de brandstof, olie & pollenfilter nog?
mvg,
Stijn
mvg,
Stijn
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hoi, het lampje is voorlopig niet meer terug gekomen (bedankt), maar nu zit ik met een paar ander problemen, maar die horen in andere topic thuis
-
- 2nd Gear member
Toen mijn V70R '99 2.3 minder goed stationair liep was het een vacuumlek.Jeroen1972 schreef:Hallo Volvorijders,
Op de weg naar tjechien (waar ik nu dus zit) ging het lampje motormanagement aan van onze s70 (2,4 20v 140pk bj 00 met +/-190.000km) De motor loopt stationair onregelmatig maar niet zo erg als met een defecte gasklepsensor (ets-storing). Bij het wegrijden in zijn 1 moet ik wel meer gas geven om weg te komen, op de snelweg merkt men niet veel van het probleem, cruise control is gewo te gebruiken, ik heb wel het gevoel minder vermogen te hebben maar dat kan ook aan de caravan liggen die erachter hangt. Kan iemand mij vertellen wat voor storing het kan zijn en welke storingscode daarbij hoort? Ik zit zelf aan de luchtmassameter te denken, of het feit dat 1 cyclinder niet mee doet? Kan ik hier zelf achterhalen dus bijvoorbeeld zien. De bougies zijn +/- 5000km vervangen net als het luchtfilter/oliefilter en brandstoffilter, tevens is het gasklephuis in Almeloo bij voor andere sensoren (daarna nooit meer een ets-storing gehad) Bijvoorbaat dank voor alle reacties.
En dan zijn er veel slangetjes die in aanmerking komen na 12 jaar.
Wel gevonden uiteindelijk.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Waar ik nu wel met te kampen is, is dat mn S70 niet meer wil starten, ik heb op het forum hier en daar gelezen dat bij het verkeerd aftappen van het condenswater, met name niet goed aflsuiten van de brandstoffilter, er lucht wordt aangezogen... en dat dit mss het probleem kan zijn dat ik het dus verkeerd heb gedaan, er is zo een rubberen rondel ook naar beneden gedonderd, enkel het schroefje zit er nu terug op, want dat was in de opvangemmer gevallen, en heb wat gemorst, eerst leek alles in orde te zijn, maar omdat ik dan samen met dat batterij van de V wou reanimeren/opladen... is het zoeken naar het probleem. Maar kan dit probleem beter verplaatsen naar een andere topic, omdat dit dan niet meer echt over het lampje gaat.
- XC-Frank
- 1st Gear member
Tja, mijn motormanagement lampje brandt ook al een aantal maanden. De dealer heeft aangegeven dat het een defect aan de nokkenassensor is en verder geen kwaad kan. Ik merk ook helemaal niets aan de auto, loopt nog als een zonnetje.
Heb het dus ook nog niet laten herstellen....
Heb het dus ook nog niet laten herstellen....
= = V 70 XC = = okt 1998 = = Automaat = = Zwart = = 195.000 km = =
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hallo,
het lampje is bij gisteren toch terug gekomen, dus de brandstoffilter aflaten, was het al niet.
het lampje is bij gisteren toch terug gekomen, dus de brandstoffilter aflaten, was het al niet.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hoi Sander,
ik heb nog niet de middelen gehad om zo een apperaat aan te kopen, het zou wel handig zijn om het te hebben ook om het servicelampje eens te resetten. ik zie ook dat de riemen het laatst zijn vervangen op 210000 km, maar nu heeft hem 279000 km, wanneer zou ik die het best laten vervangen, dit dateerde van 2008, dat is nu al 3 jaar dat dezelfde riemen er op liggen.
ik heb wel Volvo Vida, is dat de software die wordt gebruikt om fouten in te leezen in de garage, zoja dan moet ik enkel nog zo een hardware apperaat hebben om via USB of serial poort naar de OBDII te gaan. Je had me indertijd via mail ook eens 2 links gegeven met 2 varianten.
ik heb nog niet de middelen gehad om zo een apperaat aan te kopen, het zou wel handig zijn om het te hebben ook om het servicelampje eens te resetten. ik zie ook dat de riemen het laatst zijn vervangen op 210000 km, maar nu heeft hem 279000 km, wanneer zou ik die het best laten vervangen, dit dateerde van 2008, dat is nu al 3 jaar dat dezelfde riemen er op liggen.
ik heb wel Volvo Vida, is dat de software die wordt gebruikt om fouten in te leezen in de garage, zoja dan moet ik enkel nog zo een hardware apperaat hebben om via USB of serial poort naar de OBDII te gaan. Je had me indertijd via mail ook eens 2 links gegeven met 2 varianten.