Beste forumleden
Ik ben in het bezit van een volvo V40 met een centraal vergrendeling op afstandsbediening van volvo zelf. deze afstandsbediening is echter gescheiden van de sleutel. van mijn vorige auto heb ik nog een set Klapsleutel deluxe van bij spy europe.
Graag zou ik deze willen gebruik zonder de unit van volvo te vervangen door de unit van spy europe omwille van deze redenen :
1. geen idee waar deze zit
2. nogal riskant aangezien ik nog garantie heb op de auto
3. In het volvo unit die er nu inzit zit een heel systeem ingebouwd als je de auto ontgrendelt zonder deze te openen deze zich na een tijdje automatisch terug thuis. alsook nog enkele snufjes die hij automatisch doet.
Nu mijn vraag is het mogelijk of de klapsleuten van spy deluxe te verbinden is met de unit die al in de auto zit?
alvast bedankt
ps : heb al ondervonden als ik een knopje inhoud van de klapsleutel dat de auto niet meer te bedienen is met mijn afstandsbediening van volvo. dus hij heeft er ergens wel effect op.
mvg
CV met klapsleutel overschakelen
-
- 5th Gear member
Gewoon transponder / electronica uit je bestaande volvo sleutel halen in en in de klapsleutel monteren. Een baard bestellen, t.b.v de klapsleutel, deze monteren op de klapsleutel en klaar.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
er bestaat een klapsleutel voor een S40/V40
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
deze was std op alle S40/V40's phase II (deze was kwalitatief ook stukken beter dan die van de S60/V70)
Volvo for life
-
- 4th Gear member
Spy setje heeft best een brakke sleutel. Het klapmechanisme werkt prima, het unlock-mechanisme ook, maar de sleutel kan best wel wiebelen, zit niet stevig vast, kleine schroefjes om de baard te monteren zijn snel hun schroefdraad kwijt. Inmiddels is er al een schroefje bij mij verdwenen, de sleutelbaard past niet goed (moet de sleutel insteken, iets terughalen en wrikken) en ik heb m pas n maand of 2-2,5.
- Okke
- 4th Gear member
En dat is deze... Werkt idd nog prima (beide sleutels). Ok, wel al een keer de batterij moeten vervangen. Zijn deze dan nog leverbaar (voor de topicstarter, niet voor mij...)?bart simpson schreef:deze was std op alle S40/V40's phase II (deze was kwalitatief ook stukken beter dan die van de S60/V70)
@Bart, de klapsleutel werd volgens mij pas standaard vanaf MY2003. Samen met de wijziging klokken/stuurwiel richting S60/V70.
V40
- Welles
- 5th Gear member
Op eBay kom ik die x40 serie klapsleutel regelmatig tegen.
Hier bijvoorbeeld
Of hier
Of hier
Ik zie wel dat er versies zijn met 4 en met 3 knoppen. Ik weet ook absoluut niet of de ombouw net zo makkelijk mogelijk is als bij de S60/V70...
Hier bijvoorbeeld
Of hier
Of hier
Ik zie wel dat er versies zijn met 4 en met 3 knoppen. Ik weet ook absoluut niet of de ombouw net zo makkelijk mogelijk is als bij de S60/V70...
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dat zou best kunnen, maar dat betekend dus ook dat hij al een jaar of 7 bekend zou moeten zijnOkke schreef:En dat is deze... Werkt idd nog prima (beide sleutels). Ok, wel al een keer de batterij moeten vervangen. Zijn deze dan nog leverbaar (voor de topicstarter, niet voor mij...)?bart simpson schreef:deze was std op alle S40/V40's phase II (deze was kwalitatief ook stukken beter dan die van de S60/V70)
@Bart, de klapsleutel werd volgens mij pas standaard vanaf MY2003. Samen met de wijziging klokken/stuurwiel richting S60/V70.
Volvo for life
-
- 5th Gear member
Klopt, zit in je sleutel.Piet200 schreef: en een transponder tchip zit niet in mijn afstandsbediening.
bedankt
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
Misschien heb je hier wat aan, 5 pagina's sleutel info....
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... l&start=50
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... l&start=50
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX