Lege accu

Plaats reactie
C70Geert
3rd Gear member
Berichten: 436
Lid geworden op: 30.10.2010 - 13:23
Locatie: Gelderland

Eergisteren en gisteren 2x thuis met een lege accu gestaan. Hoe kwam dat?
Om de automaat uit de P in de N te krijgen moet de contactsleutel 1 stand verdraaid worden; hij staat dan nog niet op contact.
Als de sleutel er zo een tijdje (circa 10 minuten) inzit heb je een lege accu. Is mij dus eergisteren en gisteren overkomen. Hij startte overigens meteen middels de accu in onze Clio en alles werkte ook weer normaal, zelfs het dak openen.
C70 summum T5 geartronic 2007, Celestial Blue, Premium Sound, afneembare kogel, smarttop
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Huh?

Dat klinkt wel een beetje wild hoor...
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Zou het dan mogelijk niet eens tijd gaan worden voor een nieuwe accu of is er iets aan de hand met het laden door de dynamo?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
C70Geert
3rd Gear member
Berichten: 436
Lid geworden op: 30.10.2010 - 13:23
Locatie: Gelderland

Gisteren en vandaag geen problemen gehad. Vanwege verblijf in Belgie staat de auto buiten en start de hele dag door zonder enig probleem. Dak open, dak dicht, alles zonder enig probleem. Het lijkt echt te maken te hebben met het feit dat de auto minstens 10 minuten met sleutel omgedraaid in de eerste stand heeft gestaan. Misschien weer een heimelijk gevolg van de smarttop net zoals het knipperlichtverhaal van een aanhanger of fietsimperiaal.
C70 summum T5 geartronic 2007, Celestial Blue, Premium Sound, afneembare kogel, smarttop
Gebruikersavatar
robemer
4th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
Locatie: Beuningen

Ik heb de sleutel al eens 3 uur in stand 1 gehad toen ik de update DVD van de navigatie aan het installeren was.
Geen centje pijn met starten daarna.

Op stand 1 gaan er een aantal functies aan die natuurlijk wat stroom verbruiken. Als je na 10 minuten al onder de drempelspanning van de startschakelaar komt dan zou ik zekerheidshalve de accu eens laten doormeten en evt de dynamo ook
Afbeelding
MY2010 Volvo C70 Intro edition, 2.0D Powershift APEC tuning, Flamenco Red metalic met Calcite Off black interieur, smarttop en afneembaar kogeltje
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Meet de accuspanning eens na op de polen bij draaiende motor. Dit schijnt 14+ volt te moeten zijn. Zo levert die van mij 13.7 bij draaiende motor, en sta ik na 15-20 minuten op stand 1 en de radio aan ook met een lege accu.
C70Geert
3rd Gear member
Berichten: 436
Lid geworden op: 30.10.2010 - 13:23
Locatie: Gelderland

Vandaag accuspanning op de polen gemeten; was minimaal 12,28.
De dynamo gaf 14,42 af.
C70 summum T5 geartronic 2007, Celestial Blue, Premium Sound, afneembare kogel, smarttop
Gebruikersavatar
robemer
4th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
Locatie: Beuningen

Denk dat je accu aan het eind van zijn leven is...... zou 13.4 Vdc moeten zijn in ruste.
Accu boeren kunnen accus echt doormeten, cq zuurgraad wegen of zoiets....

Horen wel of je nieuwe accu krijgt en dan probleem weg of dat er toch iets anders aan de hand is (lekstroompje??)
Afbeelding
MY2010 Volvo C70 Intro edition, 2.0D Powershift APEC tuning, Flamenco Red metalic met Calcite Off black interieur, smarttop en afneembaar kogeltje
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Vaak en celletje kapot van de accu als hij te weinig spanning geeft.
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

robemer schreef:Denk dat je accu aan het eind van zijn leven is...... zou 13.4 Vdc moeten zijn in ruste.
Accu boeren kunnen accus echt doormeten, cq zuurgraad wegen of zoiets....

Horen wel of je nieuwe accu krijgt en dan probleem weg of dat er toch iets anders aan de hand is (lekstroompje??)
Is echt niet waar. Een 100% geladen accu geeft 12,7 volt af.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

edraket schreef:
robemer schreef:Denk dat je accu aan het eind van zijn leven is...... zou 13.4 Vdc moeten zijn in ruste.
Is echt niet waar. Een 100% geladen accu geeft 12,7 volt af.
Klopt (we doen niet moeilijk over ééntiende volt !) want

12-Volts accu's bestaan uit zes cellen in serie, met elk een nominale spanning van 2,1 volt. Zo'n samenstelling van accu's noemt men als regel een accubatterij. Enkele kenmerken:

- Open klemspanning bij volledig geladen: 12,6 V
- Einde van ontladen: 11,8 V
- Laden met: 13,8-14,4 V
- Spanning waarbij water ontleedt in waterstof en zuurstof: 14,4 V
- Bij continu laden: maximaal met 13,8 V

Na volledig opgeladen te zijn zakt de klemspanning snel naar 13,2 V en dan langzaam naar 12,6 V.


volgens deze bron: Wikipedia

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”