Ik heb een 460 met trommelremmen achter.
Hij nokkelt rechts achter bij hobbeltjes, kinderkopjes e.d. De auto komt echter wel gewoon door de apk heen.
Wat kan het zijn, of anders gezegd, wat is het meestal?
Hij heeft 247k gelopen.
achterophanging nokkelt.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Ik weet wat je bedoelt, heb het zelf ook, het klinkt als een soort van gebonk/gekraak/geknak, moeilijk te omschrijven... Heb de schokdempers en stabilisatorstangetjes al vervangen maar had geen zin.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
het klinkt als... tja omschrijf dat eens.
Vroeger had ik een Citroen BX. Die had voor een stabilisatorstang die in de veerpoot was geschoven met een rubber erdoorheen oid.
Als het rubber weg was kon je het geluid van metaal op metaal horen, een soort geklop is het dan eigenlijk.
Vroeger had ik een Citroen BX. Die had voor een stabilisatorstang die in de veerpoot was geschoven met een rubber erdoorheen oid.
Als het rubber weg was kon je het geluid van metaal op metaal horen, een soort geklop is het dan eigenlijk.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Uitlaat die tegen de achteras komt? Stabilisator rubbers verrot? Silentblocks van de panhardstang en/of geleidearm op? Schokbreker aan het eind van zijn leven of de rubbers boven/onderaan uitgedroogd waardoor er speling opzit? Zit de veer nog goed in de veerschotel?
Zie groep 6 op de Skydrive site voor het wieophanging manual.
Zie groep 6 op de Skydrive site voor het wieophanging manual.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
dank, ik zal eens kijken.
De veer zit iig goed in de veerschotel.
Ik verdenk de schokbreker, of de silentblock of geleidearm.
De veer zit iig goed in de veerschotel.
Ik verdenk de schokbreker, of de silentblock of geleidearm.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
heeft de gewone fase II 460 een stabilisatorstang achter: nee toch?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Mijn 440 phase 2 wel.
Als je hetzelfde hebt als ik mag je schokbreker wegstrepen. Kijk wel eens naar het ophangrubber van de uitlaat, dat was het bij mij eens. Bij de dealer: €22, waarvan €20 arbeid.
Als je hetzelfde hebt als ik mag je schokbreker wegstrepen. Kijk wel eens naar het ophangrubber van de uitlaat, dat was het bij mij eens. Bij de dealer: €22, waarvan €20 arbeid.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
Dankje, de uitlaat is het niet, die heb ik al uitgesloten.
Jouw 440 phase II heeft wel een stabilisatorstang? goed om te weten. Dan ga ik nog eens goed kijken.
Zit die stabilisatorstang voor de achteras (dus aan de kant van de tank) of achter de achteras (kant reservewiel-bak)?
Jouw 440 phase II heeft wel een stabilisatorstang? goed om te weten. Dan ga ik nog eens goed kijken.
Zit die stabilisatorstang voor de achteras (dus aan de kant van de tank) of achter de achteras (kant reservewiel-bak)?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Die lange stang zit tegen de achteras aan richting de voorkant dus richting de tank. Met je wiel los zie je het kleine stangetje met een soort S vorm/knik erin en aan beide kanten rubbers (die ik vervangen heb) die aan het frame vastzit aan de ene kant en de lange stang zit daar weer aan d andere kant vast.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Hoor jij het trouwens ook bij langzaam optrekken? Ik wel namelijk. Als ik gewoon de koppeling op laat komen met een klein beetje gas bij. Als ik meer gas geef tijdens optrekken hoor ik het dan weer niet, heel raar.
- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
Ik had ook zo'n soort geluid en dat bleek de achterklep te zijn.
Slot ietwat bijgesteld en over was het.
Slot ietwat bijgesteld en over was het.

En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
ik heb het nokkelen juist bij langzaam rijden. bij sneller rijden valt het minder op, maar is het er wel.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
beste broabander, zou je evt. een foto willen maken van die stabilisator stang?
Ik heb zowel een 440 als een 460 waarbij ik volgens jouw beschrijving geen stab. stang vinden kan. Ik ben dus erg benieuwd hoe het eruit ziet.
mvd Sleutelaar.
Ik heb zowel een 440 als een 460 waarbij ik volgens jouw beschrijving geen stab. stang vinden kan. Ik ben dus erg benieuwd hoe het eruit ziet.
mvd Sleutelaar.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 19.02.2008 - 21:03
Sleutelaar : Dat '' nokkelen '' heb ik ook gehad tot gisteren .
Bij mij was het de draagarm linksachter , deze is vervangen en het nokkelen was over .
Koste mij 91,= euro ( orginele nieuwe draagarm ) montage niets , maar dit komt omdat ik in een garage werk en een collega dit tijdens de luchpauze voor mij wilde doen .
De monteur was er een kwartier mee bezig , maar ja .... auto op de brug is handiger sleutelen dan thuis op straat met een krik natuurlijk .
Bij mij was het de draagarm linksachter , deze is vervangen en het nokkelen was over .
Koste mij 91,= euro ( orginele nieuwe draagarm ) montage niets , maar dit komt omdat ik in een garage werk en een collega dit tijdens de luchpauze voor mij wilde doen .
De monteur was er een kwartier mee bezig , maar ja .... auto op de brug is handiger sleutelen dan thuis op straat met een krik natuurlijk .
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
dit moet te doen zijn, dank voor de tip.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic