Pagina 1 van 2

Pakking Kleppendeksel

Geplaatst: 22.11.2011 - 21:13
door Volvo_T5
Ik wil de vloeibare pakking van de kleppendeksel vervangen van mijn s60 t5.
Als ik de deksel loshaal zijn dan ook de nokkenassen los en moet ik de hele distributie onderdelen ook vervangen ?

Geplaatst: 22.11.2011 - 21:57
door Gast
Ik ga er vanuit dat je lekkage hebt?
Lees hier maar even, klepspeling controleren dan begrijp je denk ik wel hoe het werkt.

Geplaatst: 22.11.2011 - 22:12
door Volvo_T5
AlexV70 schreef:Ik ga er vanuit dat je lekkage hebt?
Lees hier maar even, klepspeling controleren dan begrijp je denk ik wel hoe het werkt.
Ja die heb ik al eerder gezien .

Gelijk kleppenstellen zou wel vestandig zijn maar zo handig en nauwkeurig ben ik niet.

Geplaatst: 22.11.2011 - 23:38
door Gast
Benzine uitvoering?
Nmm klepspeling meten niet nodig, ik heb hierbij nog niet van problemen gehoord.

Heb je lekkage?

Geplaatst: 23.11.2011 - 00:16
door Volvo_T5
Ik heb lekkage , en het is een T5.

Geplaatst: 23.11.2011 - 00:17
door Ramon&Ramon
Die deksels lekken nooit,het enige wat kan lekken is de slang van de carterontluchting.
Of hij lekt door overtollige olie die er bij het vullen overheen is gegaan.
Vloeibare pakking die universeel gebruikt wordt is dus niet goed.
Er is speciale pakking voor die de dealer verkoopt,het onderdeel nummer daarvan is 6111059.
Weet wel waar je aan begint,want voor een ongeoefend sleutelaar is het niet eenvoudig te doen.
En je hebt er als je het goed wil doen een beetje gereedschap voor nodig!

Geplaatst: 23.11.2011 - 00:31
door Ramon&Ramon
Volvo_T5 schreef:
AlexV70 schreef:Ik ga er vanuit dat je lekkage hebt?
Lees hier maar even, klepspeling controleren dan begrijp je denk ik wel hoe het werkt.
Ja die heb ik al eerder gezien .

Gelijk kleppenstellen zou wel vestandig zijn maar zo handig en nauwkeurig ben ik niet.
Als je niet zo handig bent,zoals je zelf aangeeft,zou ik er zeer zeker niet aan beginnen,het is geen klepdekselpakkinkje van een Opeltje namelijk,er komt iets meer voor kijken.

Geplaatst: 23.11.2011 - 00:33
door Volvo_T5
Ik wil als laatste die slang controleren maar wat kan ermee mis zijn ?

Lek los scheurtje vanwege hitte ? Hij ziet er goed uit ik heb het niet onderzocht, maar zie geen duidelijke oorzaak .


Bedoel je deze : >Afbeelding[/img]

Geplaatst: 23.11.2011 - 00:35
door Ramon&Ramon
Zo te zien wel.

Geplaatst: 23.11.2011 - 00:38
door Ramon&Ramon
Is het niet de turbo terugvoerleiding die lekt?
De olie loopt langs het carter op de aandrijfas en deze slingert het weer naar boven.
Of de aanvoer olieleiding van de turbo?

Geplaatst: 23.11.2011 - 04:45
door Volvo_T5
Ik heb laats de pakking van de versteller vervangen , omdat er olie op de deksel zat .
Ik zal die buis van de carterontluchting losmaken en hopelijk zie ik wat.

Geplaatst: 23.11.2011 - 22:02
door Volvo_T5
Vandaag maar weer opengehaald , en zo te zien lijkt het een olie bad.

Afbeelding


Afbeelding

Oorzaak lijkt na schoonmaken en testrit dat een van de bouten lekt onder de turbobuis (cylinder 4).
Ik ga het morgen met een momentsleutel een voor een controleren.

Geplaatst: 23.11.2011 - 23:37
door Ramon&Ramon
Controleer alle boutjes waar het deksel mee vast zit,er kan er eentje of een paar losgelopen zijn,dat komt wel is voor.Als er eentje los zit,dan lekt hij daarlangs.

Geplaatst: 23.11.2011 - 23:38
door Gast
Dat is niet je pakking!
Goed schoonmaken, starten en kijken waar het vandaan komt, desnoods even een stukje rijden.

Geplaatst: 25.11.2011 - 00:42
door Volvo_T5
Er zijn 2 bouten doorgedraaid , ik heb een beetje kit gebruikt om de lekkage te stoppen , hopelijk helpt dat .

Geplaatst: 25.11.2011 - 11:37
door edraket
Wat voor bouten dan? Zit er nog iets aan vast of zijn het de bouten voor de klepspelings controle. Ik hoop niet dat ze in de kop zijn doorgedraaid, maar dat het schroefdraad van de bout stuk is. Beste kun je ze er met dichtende locktite in draaien. Dit dicht goed af. Met kit krijg je dit niet goed dicht denk ik.

Geplaatst: 25.11.2011 - 11:54
door Volvo_T5
edraket schreef:Wat voor bouten dan? Zit er nog iets aan vast of zijn het de bouten voor de klepspelings controle. Ik hoop niet dat ze in de kop zijn doorgedraaid, maar dat het schroefdraad van de bout stuk is. Beste kun je ze er met dichtende locktite in draaien. Dit dicht goed af. Met kit krijg je dit niet goed dicht denk ik.
Welke locktite??

Geplaatst: 25.11.2011 - 12:02
door edraket
Je kunt het beste de locktite gebruiken voor conische afdichtingen. Die vult namelijk erg goed, maar je kunt ook schroefdraad borg middel gebruiken, die heeft ook een enigszins dichtende werking.
Neem dan 220 of 240, die zijn ook weer los te krijgen, de hogere nummer zijn permanente borgmiddelen. Dacht uit mijn hoofd dat het conische borgmiddel iets van 272 als nummer heeft.

Geplaatst: 25.11.2011 - 15:05
door Ramon&Ramon
nieuw draad tappen en andere boutjes gebruiken,anders blijft hij lekken.

Geplaatst: 25.11.2011 - 15:06
door Ramon&Ramon
edraket schreef:Wat voor bouten dan? Zit er nog iets aan vast of zijn het de bouten voor de klepspelings controle. Ik hoop niet dat ze in de kop zijn doorgedraaid, maar dat het schroefdraad van de bout stuk is. Beste kun je ze er met dichtende locktite in draaien. Dit dicht goed af. Met kit krijg je dit niet goed dicht denk ik.

Waar het deksel mee vast zit dat zijn er een dikke 30..