Aloha,
1)Kan iemand mij vertellen of het (naar mijn mening) niet lekker op temperatuur komen van mijn motor een oorzaak kan zijn van een erg hoog brandstof verbruik?
De temperatuurmeter is nog nooit voorbij een 3e van de totale meter geweest.
De kachel word wel lekker warm vind ik, maar die heb ik dan ook bijna nooit aan omdat ik het snel warm heb. Dus kan zomaar zijn dattie helemaal niet warm genoeg word..........
Vandaag op voorhand maar ff een nieuwe thermostaat gekocht. Is volgens de bijgeleverde papieren nog nooit vervangen, dus na ruim 14 jaar mag dat wel eens.
2)Verder nog een vraag: de vacuumslangetjes die bovenop het blok liggen.
Kun je die zelf in de juiste vorm buigen als je ze van de rol af kan kopen? Of zijn die voorgebogen en gevormd?
motortemperatuur en brandstofverbruik
- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Contacteer:

En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
-
- 4th Gear member
1) wat is je verbruik dan precies? En wat heb je qua onderhoud afgelopen tijd gedaan? Is het ineens of was het al sinds aanschaf? Al uitgelezen? Thermostaat vervangen zal inderdaad zeker iets schelen maar 'erg hoog' zal het niet oplossen denk ik.
2) de rubberen slangetjes kun je gewoon per meter kopen, die 'harde' plasticen (?) heb ik bij de dealer gehaald. Weet niet of je die los kunt kopen en buigen, ik denk het eerlijk gezegd niet.
2) de rubberen slangetjes kun je gewoon per meter kopen, die 'harde' plasticen (?) heb ik bij de dealer gehaald. Weet niet of je die los kunt kopen en buigen, ik denk het eerlijk gezegd niet.
-
- 7th Gear member
Kleppen stellen wil ook wel is helpen,dat wordt bij een 400 vaak vergeten..
-
- 7th Gear member
Dat is een van de belangrijkste dingen om te controleren bij een hoog verbruik en zeker bij die motoren!
- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Weet jij misschien de spelingsafstanden die ik moet aanhouden??Ramon&Ramon schreef:Kleppen stellen wil ook wel is helpen,dat wordt bij een 400 vaak vergeten..

- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Contacteer:
1) maximaal 1 op 7. Onderhoud: 1 jaar geleden nieuwe koppakking, uitlaatspruitsuk, katalysator. 6 mnd geleden (3000km) nieuwe olie + filter, nieuw luchtfilter.Broabander schreef:1) wat is je verbruik dan precies? En wat heb je qua onderhoud afgelopen tijd gedaan? Is het ineens of was het al sinds aanschaf? Al uitgelezen? Thermostaat vervangen zal inderdaad zeker iets schelen maar 'erg hoog' zal het niet oplossen denk ik.
2) Ik bedoel idd die harde plastic slangetjes. Ga wel ff shoppen bij de dealert alhier.

-
- 7th Gear member
Hugo_Amstelveen schreef:Weet jij misschien de spelingsafstanden die ik moet aanhouden??Ramon&Ramon schreef:Kleppen stellen wil ook wel is helpen,dat wordt bij een 400 vaak vergeten..
Inlaat 0,20
uitlaat 0,40 minimaal
Stellen gaat met plaatjes,die zijn in verschillende diktes te koop.
- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ok, thnxRamon&Ramon schreef:Hugo_Amstelveen schreef:Weet jij misschien de spelingsafstanden die ik moet aanhouden??Ramon&Ramon schreef:Kleppen stellen wil ook wel is helpen,dat wordt bij een 400 vaak vergeten..
Inlaat 0,20
uitlaat 0,40 minimaal
Stellen gaat met plaatjes,die zijn in verschillende diktes te koop.
Ik ga dr dinsdagmiddag mee aan de gang, moet ook ff de stuurkogels vervangen, thermostaat vervangen dus en dan ff kijken voor de klepspeling.
Is er ergens een how to voor het kleppenstellen?

- Iroll
- 6th Gear member
- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Contacteer:
ThnxIroll schreef:http://www.k-jet.org/files/greenbooks/4 ... enance.pdf