Hallo allemaal,
Ik ben vrij nieuw op dit forum, alhoewel ik al wel een poosje meelees. Ik heb me zojuist voorgesteld, maar heb wel een serieuze vraag.
Ik rijd momenteel in een V70R van '97 en ben aan het uitkijken naar een andere auto. Wat me voornamelijk tegenvalt van de 850 en V70 is de reparatie gevoeligheid. Ik heb hiervoor een 850 gehad (zonder turbo) maar daar ging vanalles aan stuk. Ik heb toen de V70R gekocht, maar daar ging minstens net zoveel aan stuk. Nu ben ik helemaal geen "ragger" met de auto, ik rijd er heel netjes mee, maar de dingen die stuk gaan hebben ook geen relatie met het afraggen van een auto.
Uiteindelijk vind ik de kosten van mijn V70 erg hoog, afgelopen jaar zelfs 3500 euro. Nu was dat wel een uitschieter vanwege een aantal dingen die stuk zijn gegaan. Gemiddeld zit ik nu op 2000 euro per jaar.
Daarnaast vind ik de rammels ook een reden om naar wat anders uit te kijken. Alles in de auto lijkt soms mee te kraken.
Ik ben nu heel erg benieuwd naar de betrouwbaarheid en de kosten van de S60, en dan voornamelijk de diesel versie.
Kunnen jullie eens een raming geven wat je zoal kwijt bent aan onderhoud per jaar met het kilometrage per jaar en de kilometerstand vermeld. Ik vermoed dat het rijden met een S60 kwa onderhoud een heel stuk goedkoper is dan de V70 en hoop dat jullie me wat meer inzicht kunnen geven.
Hoe staat het verder met rammeltjes?
Overigens heb ik vorige week een proefrit gemaakt in een 2.4D (130pk) en dat viel me heel erg tegen. Ik vond de auto heel erg traag, maar bovenal vond ik hem wel heel erg "dieselig" klinken. Ik had verwacht dat de auto een stuk stiller zou zijn. Is dat met een D5 beter? Wel vond ik het onderstel een heel stuk stiller dan de V70. Verder valt de radio tegen (Hu-1204). De dealer probeert nog een D5 te regelen zodat ik daar ook een indruk van kan opdoen.
Groeten,
Ed
Kosten en problemen S60 diesel
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40363
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik had de D5 van 2003 en dat was een fantastische auto.
Ik wilde graag een XC maar heb de S60 niet weggedaan omdat hij niet beviel.
Het enige minnetje is de hoofdruimteachterin.
Succes met je zoektocht.
Ik wilde graag een XC maar heb de S60 niet weggedaan omdat hij niet beviel.
Het enige minnetje is de hoofdruimteachterin.
Succes met je zoektocht.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
wij hebben een occasion gekocht van 2002 en daar zijn een paar kleine dingetjes aan kapot gegaan maar die werden wel goed opgelost door de dealer. de dieselmotor klinkt wel 'dieselig' maar echt nagelen doet die niet bij een koude start.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat is er zoal aan stuk gegaan?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
een D5 rijdt uitstekend, ik heb nu de nieuwe s60 D5 met 185 pk, je merkt alleen bij stationair lopen dat het een diesel is, maar daarna trekt het beter dan een benzine....
Lambert
Lambert
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
dat scheelt inderdaad veel geld....
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
De D5 staat bekend als een probleemloze diesel. Eén van de allerfijnste die er te koop is. Bij stevig doorstrekken gromt ie als een echte vijfcilinder. Tha, een benzine auto zal stiller zijn.
De eerste exemplaren hebben last gehad van scheurende turboslangen. Dat is op zich niet kostbaar.
De beurtjes kosten gemiddeld een honderd of drie uitgezonderd die met de distributieriem die na 150 of 160000 vervangen dient te worden samen met de spanrollen en waterpomp. Dan ben je ongeveer 600 euro kwijt.
Toevallig las ik deze week in een duits auto blad (occasionspecial) dat juist de S60 een supergoede auto is (wisten wij al natuurlijk) met zeer weinig problemen.
Zoek er een met garantie en onderhoudsboekjes en je zult weer een blijde Volvorijder zijn!
De eerste exemplaren hebben last gehad van scheurende turboslangen. Dat is op zich niet kostbaar.
De beurtjes kosten gemiddeld een honderd of drie uitgezonderd die met de distributieriem die na 150 of 160000 vervangen dient te worden samen met de spanrollen en waterpomp. Dan ben je ongeveer 600 euro kwijt.
Toevallig las ik deze week in een duits auto blad (occasionspecial) dat juist de S60 een supergoede auto is (wisten wij al natuurlijk) met zeer weinig problemen.
Zoek er een met garantie en onderhoudsboekjes en je zult weer een blijde Volvorijder zijn!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
wel het volgende:Wat is er zoal aan stuk gegaan?
-vijf minuten nadat we de auto op onze naam hadden gezet deed de D5 (ja dat kan) het niet meer, afgesleept naar de garage en auto een paar dagen kwijt want de goeie injectoren waren niet op vooraad
-de standkachel moest schoongemaakt worden want die deed het niet helemaal goed
-vervangen remsensor
-turboslang vervangen
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Jeetje. Dat is zeldzaam hoor! Alleen die turboslang hé, die gaan allemaal kapot. Maar als het goed is krijg je die gratis!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Elke uitzondering bevestigd de regel. En ook 80k is een heeeeel eind rijden. Voor een diesel natuurlijk peanuts, maar toch..
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Daarom ook: Zoek er een mét onderhoudshystorie en garantie!!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
de auto had trouwens wel 6 maanden bovag garantie
geen volvo garantie want de handelaar is geen officiele volvo dealer maar een handelaar die zich in volvo gespecialiseerd heeft
-er is ook nog een uitlaatsteun afgebreuken en dat gaf een resonantie maar dat kan toeval zijn
geen volvo garantie want de handelaar is geen officiele volvo dealer maar een handelaar die zich in volvo gespecialiseerd heeft
-er is ook nog een uitlaatsteun afgebreuken en dat gaf een resonantie maar dat kan toeval zijn
- Sytse
- 2nd Gear member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 12:43
- Locatie: Lelystad
Persoonlijk word ik gek van de rammeltjes in het dashboard.
Had van de s60 dit niet verwacht.
Daarnaast moet ik erg wennen aan de 5 cillinder en dan met name het stationair lopen. Vindt hem namelijk niet mooi stil. En het vermogen (170pk) komt pas laat opde wielen. Onderin is die dus voor mijn gevoel een beetje dood.
Maar misshien heeft dit te maken dat ik een Honda 3.0 V6 VTEC gewend ben.
Had van de s60 dit niet verwacht.
Daarnaast moet ik erg wennen aan de 5 cillinder en dan met name het stationair lopen. Vindt hem namelijk niet mooi stil. En het vermogen (170pk) komt pas laat opde wielen. Onderin is die dus voor mijn gevoel een beetje dood.
Maar misshien heeft dit te maken dat ik een Honda 3.0 V6 VTEC gewend ben.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Maar wat die raameltjes betreft: Dan heb je waarschijnlijk nog nooit in een 850 of V70 (type 1) gereden. Dat is echt niet leuk meer. Helemaal uit de estate bak. Voor mij verpest dat het rijplezier ook erg (ben nogal perfectionistisch denk ik). In de autoweek tevredenheids trofee kwam de S60 erg goed uit de bus als het gaat om rammels. Dit verbaasd me dan best wel. Zijn er meer die last hebben van rammeltjes en kraakjes?Sytse schreef:Persoonlijk word ik gek van de rammeltjes in het dashboard.
Had van de s60 dit niet verwacht.
Daarnaast moet ik erg wennen aan de 5 cillinder en dan met name het stationair lopen. Vindt hem namelijk niet mooi stil. En het vermogen (170pk) komt pas laat opde wielen. Onderin is die dus voor mijn gevoel een beetje dood.
Maar misshien heeft dit te maken dat ik een Honda 3.0 V6 VTEC gewend ben.
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
wat kan je er dan aan doen?Mischien dat de vorige eigenaar met "mijn" s60 hard over drempels en dergelijke is gegaan. Het irriteerd mij ook mateloos.
Ga er dan ook iets aan doen als het lekker weer is.