Juiste / Beste Type Bougie

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steven Volvo
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
Locatie: Utrecht

Omdat de auto laatste tijd niet echt geweldig start (soms wel), leek het vervangen van de bougies mij een van de mogelijkheden. Kan ik het daara meteen uitvlakken mocht het niet helpen...

In de Haynes Manual staat: Bosch FR7 DPP (0,7mm Afstand)

Bij Volvo Verkerk Utrechtheeft men alleen de origienle (3-polige massa, afstand niet instelbaar zo zag ik).

Heeft iemand positive/ negatieve ervaring met danwel de originele danwel iets anders (NGK?) voor een 2.0T motor?

Daar de auto van originie duits is, vraag ik me af of het type bougie kan afhangen van wellicht een duitse uitstoot norm??

Groet,
Steven
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Gewoon de orginele gebruiken,om problemen te voor komen.
En de auto een keer uitlezen op storingen lijkt mij.
Het gaat om de goeie warmtegraad,is die niet goed,dan heb je kans op zuigerschade!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Er zijn verhalen bekend van rare problemen zoals op onverwachte momenten afslaan e.d. bij het gebruik van niet originele (maar wel dure!) bougies. De originele doen het uitstekend is mijn ervaring.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20666
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

De originele Volvo zijn natuurlijk ook door een bekende fabriek gemaakt.
(Volgens mij Bosch) Deze voldoen specifiek aan de eisen van de huidige motoren.
Zoals bovenstaande sprekers al zeggen: gebruik andere dan origineel kan problemen opleveren.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Volvo betrok vroeger zijn bougies van Beru. Tegenwoordig schijnen het NGK bougies te zijn heb ik ergens op het web gelezen. Maar zeker weten doe ik dat niet. Iig niet Bosch.
Maar ik zou ook gewoon origineel bij de dealer halen dan zit je zeker weten goed. En duur zijn ze niet, dus voor het geld hoef je het niet te laten.
Gebruikersavatar
Steven Volvo
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
Locatie: Utrecht

Kijk, wat een reakties. Ik zal dan idd de originele bij de dealer bestellen.

Dat slechte starten deed hij al een beetje toen ik de wagen in OKT2011 kocht, maar is frequenter en serieuzer geworden toen men de ETM gereinigd heeft.

Ik heb geen idee of dat ermee te maken kan hebben?

Bedankt voor de adviezen.

Groet,
Steven
V60 T6 MY25
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”