Sportuitlaatsysteem

Plaats reactie
Beekimov
2nd Gear member

Beste Forumers,

Even een vraag: Ik wil graag een sportdemper onder mijn auto monteren, maar wat is het beste.

Een compleet systeem, en alleen een einddemper, een einddemper is waarschijnlijk wel goedkoper.

En het gaat mij niet echt om een pk toename, meer om een mooi geluid.

Ik heb al wat gekeken op het internet, maar kan nog niet echt wat vinden.

Is er iemand hier die een sportdemper onder zn S80 heeft hangen??

En hoe zit het met het geluid daar van, moet natuurlijk wel een mooie roffel blijven :P

Heeft iemand tips voor mij??

Alvast bedankt,

Erwin
FrankS60
5th Gear member

Wat heb je precies voor S80?

BSR (forumsponsor) heeft de Sportflow uitlaat voor de S80 turbo van '98 - '06 en wellicht past hij ook op de ongeblazen versies.

Ik heb onder de mijne de complete BSR uitlaat (dus incl downpipe) en dat maakt een heerlijk maar niet overdreven geluid. Bij cruisen heb je er geen last van, bij een dot gas geven hoor je hem wel.

Wellicht heeft JT ook nog wel wat (verkrijgbaar via o.a. Fasttech, ook forumsponsor)
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Beekimov
2nd Gear member

Het gaat om een S80 uit 2003 2.4L 140pk.

Oke, dat is dus een compleet systeem, en alleen een einddemper dan??
FrankS60
5th Gear member

Dat kan, maar dan heb je denk ik een universele demper die aan de originele pijp gelast wordt. Verwacht niet dat er gemakkelijk een pasklare sport einddemper te krijgen is voor de S80 aangezien het geen auto is waar veel mensen een sportuitlaat onder willen hebben.

Je zou even kunnen kijken welke custom uitlatenboer er bij jou in de buurt zit, kunnen ze een custom einddemper+laatste stuk pijp voor je maken zodat je je originele uitlaat niet hoeft te verbouwen met het oog op een eventuele verkoop van de auto. EPS is bijvoorbeeld een bekende, maar die zitten in de buurt van Groningen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

Al eens bij EPS geinformeerd?
hoor ik ook goede verhalen over!

http://www.uitlaten.com/main.html
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Beekimov
2nd Gear member

Oke,bedankt, ik zal het wel eens even gaan uitzoeken! Alleen een einddemper zal wel lastig worden jah.... Iig bedankt,weet nu al weer wat meer.
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Is dit iets voor je ?

Afbeelding

Wordt geleverd door SKYTUNE Engineering in België.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Plaats reactie

Terug naar “S80”