Hallo, ik rij met een c70 coupé van 2001 en zou graag de antenne verwijderen, daar ze een meter lang is
Ik heb inmiddels de antenne uitgehaald en het motortje waardoor ik uiteraard een slechte radio-ontvangst heb.
Ik vroeg me af of er iemand die antenne al verwijderd heeft en of er een alternatief bestaat om de uitwendige antenne te vervangen door iets anders?
Ik zou namelijk graag het gat van de antenne laten toewerken.
Ik heb mijn antenne ook verwijderd. En het gat dicht gelast en gespoten etc... Heb er een raam antenne in geplakt. Ontvangst is slecht helaas. Ga nog kjken voor een andere oplossing... Dat plaatje in de achterbumper is niet aangesloten bij mij ivm parkeersensoren. Daarvoor wel maar kan niet echt verschil merken qua ontvangst.
Raam antenne werkt idd slecht icm warmtewerend glas. Daar komen de radio golven slecht doorheen. Voor de radio ontvangst werkt een staande antenne het beste.
Kijk wat is het budget waar je aan zit te denken?
Want als ik zie dat hij al is dicht gelast en al dan zou ik zeggen zoek een bedrijf wat voor u er een haaienvin op kan zetten?
Alle nieuwe model S80 hebben zoon ding, als geld niet echt een rol speelt + een gave look op je C70.
Volvo C70 T5 uit 1999 Volvo S80 T6 uit 2000 Volvo S80 2.9 uit 1998
Mike_C70 schreef:Is een haaienvin misschien een optie?
Kijk wat is het budget waar je aan zit te denken?
Want als ik zie dat hij al is dicht gelast en al dan zou ik zeggen zoek een bedrijf wat voor u er een haaienvin op kan zetten?
Alle nieuwe model S80 hebben zoon ding, als geld niet echt een rol speelt + een gave look op je C70.
Goh om eerlijk te zijn heb ik het niet zo voor die haaienvinnen als antenne, ik wil dat hij volledig clean staat. Dus geen antenne of haaienvin.
Blijven zoeken dus maar toch bedankt!
en een antenne wat op de nieuwere modellen C70 zit? dus model 2006 of 2007?
zo'n kleine antenne, dat lijkt me wel wat.
Heb zelf ook een C70 Coupe, en ben ook aan het brain-stormen over de antenne.. zo'n meter lange ijzerdraad vind ik eigenlijk niet uit zien
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed word duurder. Volvo C70 Coupe 2.3 T5 Volvo S60 Heico Edition #39
Volvo S60 Polestar 3.0 T6 Heico tuned
Ik snap alle emotie over een antenne wel. Het is een lastig iets op een auto en verstoord de lijnen van de auto. Zo ook bij een C70 (en ook bij een C70 CC, waar het helemaal een rechtopstaand lelijk iets is).
Echter om voor de FM een goede ontvangst te garanderen en te blijven garanderen is een staande antenne van circa 1 meter de enige juiste optie. Geen versterker nodig. Alle andere opties zijn lapmiddelen en werken niet naar tevredenheid.
Dus kies voor een inschuifbare antenne die je niet ziet als de auto stilstaat en als de radio niet gebruikt wordt. Die is moeilijk te vinden, maar ze zijn er wel.
Andere opties zijn er gewoon niet.
En ja op de nieuwe zit dus vanwege de ontvangst zo'n staande spriet.
Hmmm niet direct een oplossing dus. Das is spijtig.
Ik heb de antenne inmiddels verwijderd zodat ze er niet meer uitkomt aangezien ik toch niet veel luister naar de radio maar het zou wel leuk zijn moest ik wat ontvangst hebben.
Moest iemand iets weten, let me know
Allemaal bedankt voor de reacties alleszins!