Volgens mij begint mijn TCV ook op zijn einde te lopen, als ik de verhalen op het forum hier over lees.
Nu heb ik zitten kijken naar de TCV, maar zou dit hem kunnen zijn.
Hij heeft maar 2 slangetjes maar zit wel aan het luchtfilterhuis vast.[img]
Is dit de TCV van een s80 d5 2005
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Waarom denk je dat hij op zijn einde loopt?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- dweerwag
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 15:14
Als ik de verhalen hier lees op het forum, verdenk ik de TCV.
Hij doet af en toe schokkerig, de auto heeft een resonatie die een beetje vervelend is. Hier hebben ze de motorsteunen gecontroleerd en waren allemaal goed. Naar mijn idee reageert hij niet altijd even lekker op het gas.
Hij doet af en toe schokkerig, de auto heeft een resonatie die een beetje vervelend is. Hier hebben ze de motorsteunen gecontroleerd en waren allemaal goed. Naar mijn idee reageert hij niet altijd even lekker op het gas.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Controleer de inlaat eens op lekkage. Als de intercooler of een slang lekt pakt de motor met name beneden 1800 toeren heel slecht op. Daarnaast rijdt het allemaal wat minder soepel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Nu zijn de meeste zaken betreffende de TCV wel met benzinemotoren! De dieselversie heeft er natuurlijk wel 1 en ook die zal niet het eeuwige leven hebben.
Ik heb trouwens even gekeken, en volgens mij zit er onder dat dopje bovenop nog een aansluiting. In VADIS geeft hij in ieder geval aan dat er 3 aansluitingen op de D5 TCV zitten.
Ik heb trouwens even gekeken, en volgens mij zit er onder dat dopje bovenop nog een aansluiting. In VADIS geeft hij in ieder geval aan dat er 3 aansluitingen op de D5 TCV zitten.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja normaliter zijn er ook 3, 1 slang naar de turbo om druk te krijgen op het systeem (zit op het compressorhuis) , 1 slang op de wastegate aansturing (zilveren potje bovenop de turbo) en 1 slang voor de retour van resterende druk weer terug de inlaat in. In ieder geval zit het bij de benzine zo, ik neem aan de diesel normaliter ook. Wellicht is er een aangepaste versie en is er geen retourslang voor de resterende druk terug de inlaat in. Even bij de dealer informeren wat ze in VIDA hebben staan, dat is nieuwer dan mijn VADIS.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Dan lijkt het toch wat anders te zijn. Wellicht iemand met meer dieselkennis die het exact weet? Kan in VADIS ook geen plaatje vinden hoe de TCV aangesloten zou moeten zijn, alleen dat hij op/bij het luchtfilter zit. Wat voor nummers staan erop?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja dat nummer komt wel overeen met de solenoid valve in VADIS, alleen wel met 3 aansluitingen in dat plaatje.
Dus 1 slang gaat naar de motorsteun en kun je de andere zien?
Dus 1 slang gaat naar de motorsteun en kun je de andere zien?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik weet het al denk ik; zowel je wastegate als je motorsteunen werken op luchtdruk. Ze hebben de motorsteunen waarschijnlijk via een andere weg (vacuumpomp) onder druk staan en de wastegate heeft dus geen van de turbo afgetapte lucht nodig om te functioneren. Dan hoef je ook geen return slang de luchtinlaat in te hebben en heb je dus aan 2 slangen genoeg.
Het is dus je TCV, maar hij werkt met een iets ander principe dan de benzineversie. De benzineversie is ook waarschijnlijker om te falen aangezien die hete en met oliedampen gevulde lucht uit de turbo krijgt, waar de diesel versie gewoon schone lucht krijgt.
Het is dus je TCV, maar hij werkt met een iets ander principe dan de benzineversie. De benzineversie is ook waarschijnlijker om te falen aangezien die hete en met oliedampen gevulde lucht uit de turbo krijgt, waar de diesel versie gewoon schone lucht krijgt.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -