Olie verversen schakelbak

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
PMartijn
1st Gear member

Aangezien ik op de boordcomputer de melding kreeg voor een reguliere service beurt ben ik naar de garage gereden. Hier vertelde ik ook dat ik 'm soms moeilijk in zn achteruit krijg gezet, waarop ze vertelden dat ik dan beter de olie kan verwisselen voor de schakelbak a 50 euro (dunnere olie). Tevens vragen ze 80 euro voor deze kleine beurt en raden ze me aan iedere 15.000km terug te komen met afwisselend een grote en kleine beurt. De auto heeft bijna 50.000 km gelopen.
Hij zei hier wel bij dat hij niet kon beloven dat het verwisselen van de olie daadwerkelijk effect zou hebben en het gewoon kon komen doordat de auto bij een koude start hier vaak last van zou hebben.

Doen of niet doen en is 80 euro voor de kleine beurt een redelijke prijs?
FrankS60
5th Gear member

Putz! Welkom! :D

80e voor een kleine beurt is goedkoop, weet je dat zeker? En 50 euro voor een versnellingsbak oliewissel is ook niet duur, al zou het met 50K km wel wat snel zijn. Ik heb het recentelijk zelf gedaan en alleen de olie kost bij de Volvo dealer al in de 40 euro als ik het me goed herinner. Scheelde wel, maar er staat bij mij al 2 ton op.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
PMartijn
1st Gear member

Thanks :D ja 80 euro is zeker. Hoefde ook niet echt te gebeuren. Hij zou de melding resetten en een o.a. een olie filter verversen. De versnellingsbak olie hoeft opzich ook niet te vervangen worden, maar het zou wel kunnen helpen om makkelijker te schakelen. Hij zei dat er waarschijnlijk olie in zat met een hoge viscositeit en dat ze die konden vervangen door olie met een lagere viscositeit waardoor je makkelijker kan schakelen :) Voorbanden kon ik nog 1 zomer mee doorrijden zei hij.
Plaats reactie

Terug naar “C30”