heeft er iemand ervaring met parkeerhulp(4 sensors) icm een vaste trekhaak?
wat is beter een 7polige stekker of de 13polige stekker?
automaterialenzaak adviseerde me de 13polige in verband met de verplichte mistlamp.
parkeerhulp icm trekhaak
- Dutchie
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 20.10.2005 - 00:34
- Locatie: Zoetermeer
Op m'n V50 heb ik zelf de parkeerhulp ingebouwd op de daarvoor door Volvo al aangegeven plekken in de achterbumper. Heb totaal geen last van m'n vaste trekhaak! 13 polige stekkers heb je in 2 soorten, Jaeger en Multicon. Multicon heeft als voordeel dat je daar ook gewoon de 7-polige stekkers in kan gebruiken, dus als je eens een karretje huurt kan je die gewoon aansluiten zonder hulpstukken. De meeste moderne caravans hebben echter de Jaeger aansluiting.
Volvo V50 2.4 Black Sapphire metallic - Bodal Dark Beige Quartz , 16"; Clava
en BMW R1150RS - ABS 2002 Titansilver.

- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Hangt af van het type stekker dat aan je aanhanger/ caravan zit. Als daar een 13-polige stekker aan zit zou ik zeker voor een 13-polige doos kiezen. Voor aanhangers met een 7-polige stekker heb je dan een verloopje nodig (bajonet verloopstuk dat de 13-polige doos terug brengt naar een 7-polige aansluiting.)wat is beter een 7polige stekker of de 13polige stekker?
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Dit is voor mij ook interessant, ik wil zelf ook een parkeer sensoren inbouwen maar ik heb een vaste trekhaak.
Ik wou Turbodesk hierover vragen want hij heeft zelf een parkeerhulp ingebouwd en hij had geen last van zijn vaste trekhaak, ten minste ik geloof dat hij hier op het forum vermeld had.
Als Turbodesk kan vertellen waar zijn sensoren exact gemonteerd zijn, kunnen we die als maat aannemen.
Ik wou Turbodesk hierover vragen want hij heeft zelf een parkeerhulp ingebouwd en hij had geen last van zijn vaste trekhaak, ten minste ik geloof dat hij hier op het forum vermeld had.
Als Turbodesk kan vertellen waar zijn sensoren exact gemonteerd zijn, kunnen we die als maat aannemen.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- Canard
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
- Locatie: Tilburg
moet je voor de parkeerhulp gaten gaan boren in je bumper? En krijg je dat dan mooi afgewerkt?
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
mocht je een dop op je trekhaak zetten zorg dat deze recht zit, een scheefzittende dop triggert een parkassist
Volvo for life
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Ik heb laatst op mijn V50 een verloopstuk gebruikt. 13 polige stekker en 7-polige aanhangwagen. Heb de originele 13 polige stekker daarmee kapot gedraaid, doordat er nogal wat kracht op gezet moest worden. Zal hem nu moeten (laten) vervangen.
Ik heb ook parkeersensoren, standaard. Deze houden rekening met de lengte van de vaste kogel.
PS. Vraag: Kun je de 7-polige stekkers vervangen door 13-polige, zodat je geen verloopstuk nodig hebt?
Ik heb ook parkeersensoren, standaard. Deze houden rekening met de lengte van de vaste kogel.
PS. Vraag: Kun je de 7-polige stekkers vervangen door 13-polige, zodat je geen verloopstuk nodig hebt?
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 20.10.2005 - 22:05
als je de achterbumper demonteert blijft de trekhaak zitten, als je vervolgens in de kaft van de bumper kijkt aan de binnenzijde dan vindt je hier keurig de plaatsen waar de originle sensoren komen
succes
succes
BlackWolf schreef:Dit is voor mij ook interessant, ik wil zelf ook een parkeer sensoren inbouwen maar ik heb een vaste trekhaak.
Ik wou Turbodesk hierover vragen want hij heeft zelf een parkeerhulp ingebouwd en hij had geen last van zijn vaste trekhaak, ten minste ik geloof dat hij hier op het forum vermeld had.
Als Turbodesk kan vertellen waar zijn sensoren exact gemonteerd zijn, kunnen we die als maat aannemen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 20.10.2005 - 22:05
dat redt je zeker niet met 50 euro !!!
bovendien werkt dat via de display van je audio en geeft alleen maar piepjes maar zet wel weer de radio zachter
bovendien werkt dat via de display van je audio en geeft alleen maar piepjes maar zet wel weer de radio zachter
marcelg schreef:weet iemand de kosten van een orgineel setje?
bij conrad hebben ze een setje met 4sensors en een display voor 50euro
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 20.10.2005 - 22:05
sorry maar ik begrijp je vraag niet, in een nieuwe v50 of s40 zit altijd een volvo audio !!!
marcelg schreef:maar dan moet je zeker ook de audio installatie van volvo hebben zeker?
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Dat kan ik heb het ook al eens gedaan. Voor de 13-polige doos ligt het verhaal iets anders (als je hem wilt ombouwen van 7- naar 13-polig), je hebt dan alleen maar de bedrading voor de 7 polen die je kunt aansluiten. Voor de extra polen moet je dan extra draden trekken vanaf bijvoorbeeld de achterlichten.PS. Vraag: Kun je de 7-polige stekkers vervangen door 13-polige, zodat je geen verloopstuk nodig hebt?
En voor de verloopstukjes geldt: met beleid indraaien en het indicatienokje op het verloopstuk moet in de daarvoor bestemde sleuf in de stekkerdoos.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- marcelg
- 4th Gear member
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34
ik heb een v40 uit 1996 zonder de orginele volvo tuner/cdvolvotegneutje schreef:sorry maar ik begrijp je vraag niet, in een nieuwe v50 of s40 zit altijd een volvo audio !!!
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Het enige dat een originele Volvo audio (HU 405/HU605) toevoegt is een soort mute als de originele Volvo parkassist piept, elke parkassist heeft een acoustisch signaal, alleen daarmee moet het toch kunnen lukken.
Volvo for life
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Lijk me logisch dat de trekhaak blijft zitten na demonteren van je bumper, anders klopt er iets nietvolvotegneutje schreef:als je de achterbumper demonteert blijft de trekhaak zitten, als je vervolgens in de kaft van de bumper kijkt aan de binnenzijde dan vindt je hier keurig de plaatsen waar de originle sensoren komen
succes


Plaatsen waar geboord moeten worden kan je zien dus, maar geld dit ook voor een phase 1?
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.