Hallo iedereen,
ik heb wat vragen over een Volvo 460 2.0 uit '93, de eigenaar zit ook op t forum en zal hoop ik vanavond nog t een en ander aanvullen, maar omdat ik geen geduld heb vraag ik t alvast:
hoort een injectorrail vacuum te zijn?
t symptoom:
de auto loopt verhoogd stationair (toch? aaron-460?) en loopt er zoals ik dat noem, net iets naast, een tijdje zo gegaan toen begonnen met op 3 cilinder lopen: Bougie kabels en bougies vervangen.
injectors gereinigd met zo'n middeltje wat ook flink verschil heeft gemaakt
maar bij het zoeken naar een vacuumlek kwamen we tot de conclusie dat de auto "valse lucht"pakt bij de injectors.
(we waren met remmenreiniger bij wat slangen aan t zoeken, toen we de injectorrail raakte met de spray sloeg de auto bijna af)
hoort dat? mij lijkt namelijk dat dat niet hoort?
460 Stationair? Injectors?
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Weetje zeker dat de inlaat/uitlaatpakking heel is?
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Nee, in vermoed daarom ook dat de inlaatpakking lek is ( eigen ervarin )
- FrankS60
- 5th Gear member
En op de vraag of een injectorrail vacuum moet zijn, nee. Daar staat (brandstof-) druk op om bij het openen van de injector (is gewoon een klepje) de brandstof door te laten komen. Daarom heb je ook een brandstofpomp, dat is niet alleen om het uit de tank te krijgen.
Het inlaatspruitstuk is (zonder turbo) wel een plek waar een vacuum heerst. Als de injectorseals niet goed meer afsluiten kan hij daar wel valse lucht aanzuigen. Dat is dus waar de injectoren mee in het spruitstuk zitten.
Of zoals al eerder gesuggereerd, je inlaatspruitstuk pakking.
Succes
Het inlaatspruitstuk is (zonder turbo) wel een plek waar een vacuum heerst. Als de injectorseals niet goed meer afsluiten kan hij daar wel valse lucht aanzuigen. Dat is dus waar de injectoren mee in het spruitstuk zitten.
Of zoals al eerder gesuggereerd, je inlaatspruitstuk pakking.
Succes
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -