Freek63 schreef:Ik schat één uurtje werk plus de remschoenen die (althans bij parts4swedes.nl) zo'n 37 euro kosten. Dit soort klusjes kan iedere handige doehetzelver trouwens ook prima zelf doen. Wiel er af (vijf bouten), remklauw er af (twee bouten), remschijf er af (één boutje), oude remschoenen er af (twee klemmetjes) en vervolgens de nieuwe spullen er weer op. Wat simplistische weergave, maar hier komt het wel ongeveer op neer.
Daar komt het in een notedop wel op neer maar je moet er ook de ruimte voor hebben. Ik zou dat op mn oprit moeten doen, met een krik (en meteen een paar bemoeiende buurmannen erbij die dat veel beter kunnen

) en die er de hele tijd bij blijven leuteren.
Bij mijn dealer zijn ze er 1 1/2 uur mee bezig geweest. Het was in de midje winter, februari. Daar netjes op de brug in een verwarmde werkplaats en heb mooi heel eventjes mogen kijken, gewoon benieuwd wat/hoe zo'n klusje moet. Netjes uitleg gekregen.
Ze hebben ook meteen de trommels/schijven (waar het wiel weer tegenaan komt) schoongeschuurd en de binnenkanten van de trommels/schijven ontvet.
In mijn geval viel de remvoering er letterlijk uit, in gruzelementen.