Goedemiddag,
Ik heb sinds één week en volvo T4 uit 1998 gekocht. Rijd heerlijk en ben er zeer tevreden over maar als ik vanuit stilstand vol gas geef heeft hij in het heel veel vermogen maar bij de 60 ongeveer begint hij in de houden en te ploffen. Dit gebeurd ook als ik vanuit 60 het gas in trap. De dealer had het van tevoren gezegd dus ik wist ervan. Hij zei dat het misschien de wastegate was van de turbo. Kan urbane mij vertellen wat ik hier eventueel voor weinig geld aan kan doen?
Ik weet niet of ik dit bericht in het goede forum zet maar ik hoop dat iemand mij kan helpen
v40 t4 houdt in
- FrankS60
- 5th Gear member
Het zou op zich best handig zijn om hem door de dealer uit te laten lezen om zo eventuele fouten gelijk te kunnen achterhalen. Ik heb niet zo veel verstand van het T4 blok en het is een vrij ruime beschrijving, wellicht dat iemand anders dit euvel (her-)kent.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- dutchlimits
- 5th Gear member
Ploffen/stotteren bij goed gebruik kan mogelijk een defecte bougie zijn.
dit is trouwens ook niet helemaal de goeie afdeling, moet tussen de nederlandsen in
dit is trouwens ook niet helemaal de goeie afdeling, moet tussen de nederlandsen in
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001