Ik wil nieuwe remmen kopen voor mijn S60 T5 uit 2001 (18" wielen), maar ik weet niet zo goed wat ik beter wel en niet kan kopen.
De schijven die ik nu heb zijn volgens mij niet al te best, als je vanaf hogere snelheid remt trilt het stuur. Schijven zullen wel krom zijn.
Ik wil een veel hogere remvertraging, zeker voor als ik in Duitsland op hogere snelheid rij. Ik neig dus naar sportremschijven, maar where to look? Ik wil ze graag zelf bestellen en dan door een garage laten monteren (zelf kan ik niks, al zou ik het wel heel graag doen).
Wat moet ik allemaal vervangen om een goede set remmen te krijgen? Ook de blokken? Alleen voor of ook achter?
Nieuwe remmen
- Iroll
- 6th Gear member
Nwe schijven altijd combineren met nwe blokken. Op de site van bijv. partsforvolvo kan je bekijken wat er allemaal mogelijk is aan performance schijven en blokken of origineel Volvo. Zelf heb ik goede ervaringen met Black diamond en Tarox performance heeft een vriend onder zijn S40, die is daar ook erg over te spreken. Beide remmen een heel stuk beter als origineel. Maar je kan hier veel reacties verwachten van mensen die zweren bij origineel en niets anders willen. Je zal de keus zelf moeten maken, zoveel mensen zoveel meningen, nietwaar?
- sbv
- 6th Gear member
Inderdaad. Niets mis mee en zou mijn eerste keuze zijnMarioC70 schreef:Wat is er mis met de orginele schijven van Volvo of Ate?,niks mis mee!
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Fredhead
- Geartronic member
Alleen de schijven gaan praktisch geen verschil maken, neem er gelijk goede (sport)remblokken bij.Sherlock schreef: Ik wil een veel hogere remvertraging, zeker voor als ik in Duitsland op hogere snelheid rij. Ik neig dus naar sportremschijven, maar where to look? Ik wil ze graag zelf bestellen en dan door een garage laten monteren (zelf kan ik niks, al zou ik het wel heel graag doen).
Wat moet ik allemaal vervangen om een goede set remmen te krijgen? Ook de blokken? Alleen voor of ook achter?
Een remblok maakt flink verschil in vertraging, een remschijf niet.
Overweeg bijvoorbeeld Ferodo DS2500 remblokken, die remmen koud ook prima en als er een beetje temperatuur in zit des te beter.
Achter remt veel minder mee, die zou je standaard kunnen laten.
Wat je ook zou kunnen overwegen mocht je echt knappe remmen willen, setje andere klauwen met meer zuigers dan je nu hebt. Alleen is dat niet een bepaald goedkope oplossing
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- FrankS60
- 5th Gear member
Houd er wel rekening mee dat je sportschijven van het gegroefde soort wel gaat horen bij het remmen. Komt veel meer zoem bij. Ik heb op de vooras ook gegroefde schijven met Ferodo DS2500's en dat remt wel echt beduidend harder dan standaard wanneer het er op aan komt. Staalomvlochten remslangen helpen ook flink bij het remgevoel, evenals verse remvloeistof (DOT 5.1 race).
Vooras is veruit het belangrijkst, de achteras kun je wel standaard laten als je geen circuitaspiraties hebt.
Zoals Ferdi al oppert, een setje R klauwen + schijven + blokken gaat echt een verschil maken als je op zoek bent naar een echt grote winst. Als je een setje klauwen 2e hands kunt vinden ben je wel zomaar 800 euro verder.
Qua schijven heb ik nog niet het ideale gevonden, heb Sandtlers gehad en die zijn uiteindelijk haarscheurtjes gaan vertonen (circuitgebruik), heb nu Powerslot schijven en die houden het al langer uit de de Sandtlers maar beginnen ook slechter te worden, ook af en toe circuit gezien en verder grondig misbruikt voor 250 naar 80 remacties e.d. . Ik hoor goede verhalen over Zimmermann schijven maar die heb ik nog niet geprobeerd. Skandix heeft die op voorraad.
Origineel was bij mij in ieder geval binnen no time overleden danwel remde de zaak totaal niet meer na een half rondje circuit op warmrij tempo. 1 x van hoge snelheid remmen lukte, de 2e keer gaat en daarna is het gedaan met die dingen.
Vooras is veruit het belangrijkst, de achteras kun je wel standaard laten als je geen circuitaspiraties hebt.
Zoals Ferdi al oppert, een setje R klauwen + schijven + blokken gaat echt een verschil maken als je op zoek bent naar een echt grote winst. Als je een setje klauwen 2e hands kunt vinden ben je wel zomaar 800 euro verder.
Qua schijven heb ik nog niet het ideale gevonden, heb Sandtlers gehad en die zijn uiteindelijk haarscheurtjes gaan vertonen (circuitgebruik), heb nu Powerslot schijven en die houden het al langer uit de de Sandtlers maar beginnen ook slechter te worden, ook af en toe circuit gezien en verder grondig misbruikt voor 250 naar 80 remacties e.d. . Ik hoor goede verhalen over Zimmermann schijven maar die heb ik nog niet geprobeerd. Skandix heeft die op voorraad.
Origineel was bij mij in ieder geval binnen no time overleden danwel remde de zaak totaal niet meer na een half rondje circuit op warmrij tempo. 1 x van hoge snelheid remmen lukte, de 2e keer gaat en daarna is het gedaan met die dingen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -