Leiding stuurbekrachtiging los
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 10:15
Voor de derde keer in een jaar zijn deze leidingen vernieuwd, omdat ze los zijn getrild door resonaties wanneer de auto belast werd. Alle drie keer door trekken van de caravan. Nu waren we gelukkig in Zweden. Monteur vertelde dat dit een bekend probleem was. Volvo had hier een oplossing voor door nieuwe leidingen die deze resonanties aankunnen. Ben benieuwd, want is toch erg lastig. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt. Dus alle stuurbekrachtigingolie weg doordat de leiding lostrild.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
moet zeggen.., loop nu een dik jaar mee op dit forum.
maar nog nooit gehoord!
maar nog nooit gehoord!
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41159
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
moet zeggen.., loop nu dik 7 jaar mee op dit forum.
maar nog nooit gehoord!
maar nog nooit gehoord!
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Wel eens gehoord dat er andere leidingen beschikbaar zijn, maar niet gehoord waarom.
Welk bouwjaar is jouw auto en km-stand?
Welk bouwjaar is jouw auto en km-stand?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
MarioC70 of Ramon&Ramon: Is u daar? Weet één van U beiden daar iets van te melden?Monteur vertelde dat dit een bekend probleem was. Volvo had hier een oplossing voor door nieuwe leidingen die deze resonanties aankunnen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Ben schreef:moet zeggen.., loop nu dik 7 jaar mee op dit forum.
maar nog nooit gehoord!


Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 10:15
Bouwjaar is 2005 en de kilometerstand is 190.000.
Vorig jaar 2x in Frankrijk hetzelfde probleem, Auto 2x terug dus naar
Nederland omdat de (Volvo) garages het niet binnen 48 uur konden maken.
Nu 2 weken geleden boven in Zweden weer precies helzelfde verhaal,
alle vloeistof weg doordat leiding los was getrild door resonaties.
Monteur van garage in Arvidsjaur was zeer zeker van zijn zaak.
Vorig jaar 2x in Frankrijk hetzelfde probleem, Auto 2x terug dus naar
Nederland omdat de (Volvo) garages het niet binnen 48 uur konden maken.
Nu 2 weken geleden boven in Zweden weer precies helzelfde verhaal,
alle vloeistof weg doordat leiding los was getrild door resonaties.
Monteur van garage in Arvidsjaur was zeer zeker van zijn zaak.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
wel vaag dat jij het 3x hebt terwijl er auto's op het forum rond rijden met 350.000 die het probleem nooit hebben...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 10:15
Hoe bedoel je vaag?? Mijn vorige S60 was niks mis mee.
Inmiddels heb ik na drie keer hetzelfde probleem ernstige vraagtekens
bij de huidige S60. Want dit gebeurde dus ook nog eens 3x tijdens de vakantie. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dus zo vaag is het niet denkt me.
Ik heb al zoiets van nogeens dit probleem en hij gaat de deur uit.
Inmiddels heb ik na drie keer hetzelfde probleem ernstige vraagtekens
bij de huidige S60. Want dit gebeurde dus ook nog eens 3x tijdens de vakantie. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dus zo vaag is het niet denkt me.
Ik heb al zoiets van nogeens dit probleem en hij gaat de deur uit.
Ik zou ook even laten kijken naar de oorzaak van het trillen.
Misschien wel een paar motorsteunen gaar.
Hebben ze de andere 2 X de leidingen vervangen? Meestal zijn die namelijk voor eenmalig gebruik.
Als ze los zijn geweest (welke reden dan ook) kan je ze soms weer gebruiken, maar meestal is de rek uit het materiaal.
Dan moet je ze blijven controleren, zodat je ze nog een keer kan natrekken.
Misschien wel een paar motorsteunen gaar.
Hebben ze de andere 2 X de leidingen vervangen? Meestal zijn die namelijk voor eenmalig gebruik.
Als ze los zijn geweest (welke reden dan ook) kan je ze soms weer gebruiken, maar meestal is de rek uit het materiaal.
Dan moet je ze blijven controleren, zodat je ze nog een keer kan natrekken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 10:15
Kijk daar heb ik wat aan. Inderdaad precies hetzelfde geval als wat ik nu
3x heb gehad. Nu inderdaad de gemodificeerde leidingen aangebracht
in Zweden. Ben benieuwd.
3x heb gehad. Nu inderdaad de gemodificeerde leidingen aangebracht
in Zweden. Ben benieuwd.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
dat komt omdat er klemmetjes en andere bevestigingspunten stuk gaan of ontbreken..dan trillen ze inderdaad wel stuk..V70/2.4D/2003 schreef:MarioC70 of Ramon&Ramon: Is u daar? Weet één van U beiden daar iets van te melden?Monteur vertelde dat dit een bekend probleem was. Volvo had hier een oplossing voor door nieuwe leidingen die deze resonanties aankunnen.
M,n vader maakt steviger leidingen om dit op te lossen,met dikkere flenzen.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Bij mijn vorige V70 heb ik dit gehad. Men heeft destijds onder garantie de complete leiding vervangen door een andere.
Mij is verteld dat het inderdaad door resonanties kwam. Na vervangen leiding nooit meer gehad overigens
Mij is verteld dat het inderdaad door resonanties kwam. Na vervangen leiding nooit meer gehad overigens
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 10:15
Wij hebben afscheid genomen van de S60. Hadden er verder geen vertrouwen meer in.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De leidingen zijn origineel zonder bevestiging gemonteerd. Ze zitten alleen op de flenzen aan het stuurhuis vast. Door trillingen van de D5 motor gaat met name de lange leiding resoneren en haarscheurtjes vertonen bij de aansluitig op het stuurhuis. De modificatie bestaat uit een set (2) nieuwe leidingen met daarnaast een plastic klemmetje die op de leiding te klikken is en afsteunt op het stuurhuis. Zodoende moet deze leiding heel blijven. Dat de flensbout lostrilt heb ik ook nog niet eerder gehoord.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dat zijn geen halve maatregelen? En wat voor auto hebben jullie nu?watersingel schreef:Wij hebben afscheid genomen van de S60. Hadden er verder geen vertrouwen meer in.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 10:15
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!!!
BMW 3 serie
BMW 3 serie
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Technisch gezien, niks mis mee! Beter zelfs als Volvo, naar mijn bescheiden mening.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race