welke aftermarket speaker passen als alt. voor high perf.

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
nobacon
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 13.10.2008 - 07:44
Locatie: Vjenne

passen er ook ander speakers in een my 2006 met een hu 650 evt later te upgraden naar Hu850?
iemand die hier ervaring mee heeft?
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Wat heb je er nu in zitten? Base, High Performance of Premium? Gezien je HU650 zal het wel base zijn. Upgrade naar High Performance of Premium maakt een enorm verschil!
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
nobacon
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 13.10.2008 - 07:44
Locatie: Vjenne

Doeke Dobma schreef:Wat heb je er nu in zitten? Base, High Performance of Premium? Gezien je HU650 zal het wel base zijn. Upgrade naar High Performance of Premium maakt een enorm verschil!
Denk idd basis setje. wil fasegewijs upgraden.
heb nu HU650 icm parrot MKI9200 en IMIV met achteruitrijcamera op de RTI.
heb al een PA-200 versterker op het oog. Uiteraard kan ik naar een High performance, maar het aanbod is beperkt, en daarom de prijs imho redelijk fors. Vandaar mijn vraag zijn er ook aftermarket speakers die evengoed of beter zijn, tegen een lagere prijs, die ook passen?
of ben ik gebonden aan volvo speakers
Gebruikersavatar
rvo033467
4th Gear member
Berichten: 818
Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
Locatie: Oss

Iedere goede audio zaak kan er betere speakers in zetten, eventueel wel met pasringen.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Ik weet niet welke auto het in moet, maar met pasringen kom je vaak een heel eind. Moet je de zaak wel goed vastzetten dmv correcte schroeven, kit en dynamat want het mag niet gaan rammelen/lucht doorlaten/resoneren.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
error404
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 26.07.2011 - 18:48

Ik heb een tijdje gelden de upgrade gedaan van base naar HP.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=49977
Standaard speakers kan ook maar je hebt dan pasringen nodig. De volvo speakers zitten in een plastic frame dat aan de deuren vast gepopnageld is.
Dat frame (pasring) kan je bij de automaterialen speciaalzaak kopen (rond de 25/30 euro per paar) Verder moet je een verloopje hebben van de speaker aansluiting naar standaard (of de oude afknippen en solderen)
Let op als je een versterker koopt (PA-200 of PA-300) dat je de audio kabel (van de versterker naar de radio) erbij krijgt / koopt deze is erg duur als je die los moet kopen. Inbouwen van het spul is goed te doen (ik heb het als leek in ongeveer 2 dagdelen gedaan)

De reden dat ik origineel volvo heb gekozen is a de prijs (een goede speaker set met versterker kwam boven de 1000 euro uit) er zijn vast ook wel goede goedkopere speakertjes te koop maar daar heb ik geen kijk op.

En b) om het zo standaard mogelijk te houden. Zelf kabeltjes aan elkaar solderen, gaatjes boren in je deur, voedingskabels trekken etc. Goed te doen hoor, maar als er iets mis gaat... (Volvo's zijn mooie auto's maar best gevoelig voor electrische storingen)
nobacon
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 13.10.2008 - 07:44
Locatie: Vjenne

@error 404 dank voor je motivatie, en heldere howto in ander topic.
Ga dus toch maar rustig op zoek naar high performance.

Thnx
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Je kunt eens bellen met Rima of Marans. Hier kunnen ze je waarschijnlijk wel aan een complete set helpen voor een redelijke prijs. Heb je ook hoedenplankspeakers? Dit is een grote verbetering t.o.v. alleen speakers in de deuren. En tweeters in de voordeuren, heb je die?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
john016
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18.01.2015 - 18:53
Locatie: tot op heden

wil ook graag upgraden naar een beter ,kan ik op de sloop de radio wisselen zonder problemen naar een ander model/premium????
juanp
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27.03.2016 - 20:12
Locatie: Arnhem

Ik ben momenteel ook bezig met een upgrade.
Ik heb een S60 met base speakers en een HU-650.
2 speakers voor (geen tweeters)
2 speakers achter
2 speakers in de hoedenplank

Ik heb inmiddels een PA-300 volvo versterker geplaatst, dit werkt allemaal.

Nu ben ik bij een car audio zaak in de buurt geweest en die adviseerden allereerst een paar gladen m 165 speakers met tweeters, voor voorin en voor in de achterdeuren de mc 165.
Maar ik zag dat de versterker 4x 4ohm is, de speakers zijn 3 ohm en volgens mij zijn de originele (en is dat het verstandigst) om de achterdeur speakers en hoedenplank speakers 8ohm te hebben.
Omdat deze geschakeld zijn, kunnen deze samen op 1 4ohm aansluiting (per kant).
Dus ik ga nog even terug om te kijken of dit advies wel het handigst is, maar misschien weet iemand hier er iets meer van?
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”