Bij mijn s80 d5, heb ik, naar mijn idee een raar probleempje die ze niet kunnen vinden cq oplossen.
In het kort zal ik onderstaand het probleempje proberen te omschrijven.
Bij het rustig rijden in de stad wil de auto nog weleens een schokje geven bij het opschakelen. Hier heb ik ook het idee dat hij naar mijn idee niet genoeg lucht krijgt om lekker te ademen.
Bij volgas, gaat hij wel vlot vooruit, alleen moet hij even (te) lang nadenken.
Trap het gas in en het duurt even voor hij reageert.
Hier komt nog bij, dat als je stil staat de auto irritant veel trilt. tot aan de binnenspiegel aan toe.
Ik ben bij mijn eigen garage (niet volvo) en een volvo specialist geweest of hun kunnen achterhalen wat het is.
Zij kunnen hier niets in vinden waar het vandaan komt.
Onderstaand wat er de afgelopen 40.000 km vervangen is.
* 5 stuks verstuivers
* egr klep
* luchtmassameter incl. het vertakkingje op het luchtfilterhuis
* bovenste motorsteun op het motorblok
gecontroleerd alle andere motorsteunen en deze zijn goed.
Ik hoop dat jullie nog wat ideeen hebben, waar we naar zouden kunnen kijken.
Wat kan dit zijn?
- ovlov058
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=49231
Hier worden enkele problemen besproken, vooral de schokjes.
Hier worden enkele problemen besproken, vooral de schokjes.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

- dweerwag
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 15:14
Kan dus aan een software update liggen.
Heb ook op forum iets gelezen over de tcv (voor op het motorblok) kan diti
Iets zijn wat in verhouding staat met schakelen en trillen, omdat een van de slangen op het vacuum systeem zit.
Heb ook op forum iets gelezen over de tcv (voor op het motorblok) kan diti
Iets zijn wat in verhouding staat met schakelen en trillen, omdat een van de slangen op het vacuum systeem zit.
Poreuze slangen op je TCV staan garant voor schokken. Met name bij een koude motor.
Als je een 'peertje' kan vervangen, kun je deze slangen zelf ook vervangen. Kosten: minder dan 10 euro voor een stuk slang en een paar slangenklemmetjes.
Aan de buitenkant kun je niet zien of de slangen poreus zijn, dus een keer vervangen kan geen kwaad!
Als je een 'peertje' kan vervangen, kun je deze slangen zelf ook vervangen. Kosten: minder dan 10 euro voor een stuk slang en een paar slangenklemmetjes.
Aan de buitenkant kun je niet zien of de slangen poreus zijn, dus een keer vervangen kan geen kwaad!
Ja, ik denk namelijk dat we het over hetzelfde hebben. In mijn S80 zit deze aan het luchtfilterhuis geklemd.
Niet echt trillingen, maar meer schokken bij het accelereren.
Poreuze slangen zorgen er ook voor dat je auto 'lui' wordt bij het optrekken.
Niet echt trillingen, maar meer schokken bij het accelereren.
Poreuze slangen zorgen er ook voor dat je auto 'lui' wordt bij het optrekken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
- Locatie: Ochten
Controleer ook even de reactiestang midden voor onder het motorblok. Als de bovenste steun versleten is, is deze meestal ook naar zijn grootje. Er zitten twee gevulcaniseerde rubber bussen in die graag stuk gaan. Je vindt hem als je de voorzijde van de bodemkap losmaakt. Je hoeft dus niet de hele kap eraf te halen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Even goed uit laten lezen eerst?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik bedoel uitlezen bij de dealer,met Vida,die graven dieper in de materie!
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8547
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Waarom eens niet langs een dealer gaan ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
- Locatie: Ochten
Nou, het is eigenlijk geen stang, maar een combinatie van beugels met een tweetal rubber bussen. Deze 'reactiestang' houdt, samen met de bovenste motorsteun de motor netjes rechtop, op zijn plaats. Als je beide of één van beide loshaalt, zal de motor kantelen, zodra je gas geeft. Je vindt hem vóór midden onder het motorblok.dweerwag schreef:@freek63 Wat is de werking van zo'n reactiestang. En is dit de stang waar de motorsteun op zit?