Hallo iedereen,
ik ben trotse bezitter van een S60 T5 uit 2001 op LPG G3. Helaas heb ik net een cilinderkoprevisie moeten laten doen omdat een van de uitlaatkleppen van de 5e cilinder was verbrand.
Nu rijdt de auto weer maar de kleppen moeten nog gesteld worden. Ik ben na wat zoekwerk niet wijzer geworden waar ik dit nu het beste kan doen voor een redelijke prijs.
Ik had een bericht van Ramon&Ramon gelezen dat hij dit voor E350,- kon doen incl. onderdelen maar ik krijg geen reactie, was ook al een oud bericht.
Heeft iemand ervaring met een bedrijf/specialist/forum member die deze klus echt goed kan doen voor een redelijke prijs?
S60 T5 2001 koprevisie na LPG-schade, waar kleppen stellen?!
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Ergens op het forum las ik gisteren dat Ramon&Ramon geen klussen meer doet. Zij adviseren regelmatig garage Berkouwer in Utrecht. Die man heeft twintig jaar bij een Volvodealer gewerkt.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Cilinderkop moet nu weer gelicht worden toch..?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
- S60T52001
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18.06.2010 - 18:29
Ja ik heb de kop laten reviseren door ERAS in Utrecht. Daarna laten monteren inclusief nieuwe distributie bij bevriende garage in Nieuwegein. Zij beschikken alleen niet over de gereedschappen en kennis om de klepspeling bij de volvo te meten.
Kleppendeksel moet idd los. Ik zal eens contact opnemen met garage Berkouwer, kijken wat zij zeggen.
Kleppendeksel moet idd los. Ik zal eens contact opnemen met garage Berkouwer, kijken wat zij zeggen.
S60 T5 Premium 2001 gefacelift ---> 2009 Origineel C70 2009 18"; Lichtmetaal
- S60T52001
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18.06.2010 - 18:29
Nou probleem opgelost, de bevriende garage kan het officiële gereedschap van volvo lenen en maandag worden mijn kleppen gesteld!
Dan nog even 1000km inrijden en dan kan het pedaal eindelijk weer tot de vloer.
Dan nog even 1000km inrijden en dan kan het pedaal eindelijk weer tot de vloer.
S60 T5 Premium 2001 gefacelift ---> 2009 Origineel C70 2009 18"; Lichtmetaal
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Dan moeten ze de boel voor een tweede keer demonteren,dubbel werk en dubbele kosten dus,niet echt slim van die garage,ik vraag me af waarom ze aan een reparatie beginnen,waarvoor ze geen gereedschap hebben.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- S60T52001
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18.06.2010 - 18:29
Nee inderdaad niet echt slim, voor hun een hoop werk meer. Gelukkig hoef ik alleen materiaalkosten te betalen dus voor mij maakt het niet heel veel uit.
Fouten maken is menselijk, het netjes oplossen meestal niet :8:
Fouten maken is menselijk, het netjes oplossen meestal niet :8:
S60 T5 Premium 2001 gefacelift ---> 2009 Origineel C70 2009 18"; Lichtmetaal
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
S60T52001 schreef:Nee inderdaad niet echt slim, voor hun een hoop werk meer. Gelukkig hoef ik alleen materiaalkosten te betalen dus voor mij maakt het niet heel veel uit.
Fouten maken is menselijk, het netjes oplossen meestal niet :8:
20 bussen eventueel a 15,20 ex per stuk
paar keerringen en tube pakking,daar wordt je niet vrolijk van..
- S60T52001
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18.06.2010 - 18:29
Maar de bussen ontkom je toch niet aan, waren anders vervangen door het revisiebedrijf, en met een beetje ruilen en slijpen(professioneel uiteraard) zal ik zeker niet op 20 stuks uitkomen...
S60 T5 Premium 2001 gefacelift ---> 2009 Origineel C70 2009 18"; Lichtmetaal
Dat is een koopje, want dit hebben ze moeten doen: klepspeling controleren + afstellen >>KLIK<<S60T52001 schreef:Vandaag mijn auto teruggehad, rijdt weer geweldig! 7 bussen vervangen, kosten 110 euro.
Alleen nog even op jacht naar een nieuwe LMM
En dit hebben ze gedaan: cilinderkop revisie >>KLIK<<
- S60T52001
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18.06.2010 - 18:29
Ja ik ben regelmatig langs de garage geweest en heb alles een beetje kunnen zien en was inderdaad een flinke klus! Had natuurlijk ook al jouw verhaal even gevolgd. Ik moest toevallig ook binnen 10.000km mijn distributieriem laten vervangen dus heb dit ook gelijk laten doen incl waterpomp etc. natuurlijk.
Voor dit alles bij elkaar inclusief materiaal was ik E2000,- lichter, vind ik toch best een mazzel...
Voor dit alles bij elkaar inclusief materiaal was ik E2000,- lichter, vind ik toch best een mazzel...
S60 T5 Premium 2001 gefacelift ---> 2009 Origineel C70 2009 18"; Lichtmetaal
- S60T52001
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18.06.2010 - 18:29
Haha nee dat zou niet acceptabel zijn nee! Dit is een alles inclusiefprijs: Demontage kop, volledige revisie bij eras utrecht, montage met uiteraard alle pakkingen kopbouten etc nieuw, het afstellen van de kleppen en motorolie koelvloeistof etc. En uiteraard garantie op dit alles.
S60 T5 Premium 2001 gefacelift ---> 2009 Origineel C70 2009 18"; Lichtmetaal
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een van die jongens heeft bij Volvo gewerkt ook!