Parrot LS 3200 icm HU 803

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Goldie
1st Gear member

Forummers, heb sinds kort een Parrot LS 3200 via MP gekocht die ik dus wil inbouwen,icm de HU 803 incl versterker.Het volgende:
Waar haal ik de voeding vandaan voor de Parrot (blauwe kastje)?
Er zit wel een zwart kastje bij die kan ik denk ik ook voor de voeding gebruiken maar dan moet ik toch nog ergens 12v vandaan halen.
Ik heb een kabel nr 86190 ,dit is volgens mij om de HU 803 te verbinden.
En een mute kabel met 1,2,3,erop.
dan natuurlijk nog de kabel die uit de Parrot komt en die je moet verbinden met de rest?

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Kabel vanuit de Parrot (blauwe kastje).

Afbeelding

Kabels vanaf de HU 803?

Afbeelding

zo zat de HU 803 aangesloten.

Waar is de 2e zwarte plugin-unit voor achterop de radio?
S 60 2.4 140pk 2001 Maya Gold
jpwg001
6th Gear member

Neem eens contact op met forumsponsor Volvotech. Die weet er alles van. En mocht je een verloopkabel niet hebben die vereist is, dan hebben zij die ook.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gast

Stroom kan je bij de "sigaretten" aansteker weg halen.
En als ik jouw foto's bekijk, heb je niet de goede onderbreek stekker(s).

Niet helemaal het zelfde, maar lees hier ook maar eens: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=21594
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

De 3100 is wat oud en had nog geen eigen mute aan boord en derhalve moest mute extern geregeld worden.

Naast je 3100 heb je als het goed is ook een langwerpig doosje gekregen met daar aansluitingen op die aan 1 kant naar de Parrot kunnen en aan de andere kant ISO aansluitingen hebben met telkens 8 draden er in.
Als dat zo is, is dat je mutebox en kun je deze direct lussen in de ISO2Volvo kabel die je hebt zoals ik op de foto zie.

Spanning krijg je uit diezelfde ISO2Volvo stekker (dus niet van de aansteker) , ook middels een ISO kabel die aan de andere kant een aansluiting voor aan je PArrot heeft.

Let even op; je hebt een 803 en die heeft een centerspeaker.
Deze wordt in jouw configuratie nooit gemute, daartoe zul je extra bekabeling nodig hebben.

Echter; daar de 3100 wat ouder is, is daar weer andere dan veel-beschikbare bekabeling voor nodig zodat dat weer wat duurder uit zal pakken...

Weet je zeker dat de vorige eigenaar niet een aparte speaker had voor zijn parrot audio en helemaal de audio niet deed muten?
(als ik zo je kabelset bekijk, lijkt het me niet helemaal compleet / is er eea afgeknipt en dat lijkt me nou net een speaker draad...)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Goldie
1st Gear member

Het enige wat ik nog heb is dat blauwe kastje van Parrot.
Maar wat heb ik nu nog nodig om de carkit werkend te krijgen,of kan ik beter een andere Carkit aanschaffen?

Aangezien ik nu al een carkit heb aangeschaft kan ik beter de benodigde kabels aanschaffen.
Wat heb ik nu nog nodig?

Op de 1e foto is de kabelset te zien die vanuit de Parrot (blauw kastje staat niet op de foto) naar een andere kabelset gaat.
Waar gaan de zwarte aansluitblokjes op?

De groene stekkers op de 2e foto,daarmee verbind je de radio maar
waar gaat de grijze stekker op ?

Denk zelf dat ik de kabel die vanuit de versterker terug naar de radio moet loshalen,dat zijn namelijk ook grijze stekkers,alleen ingewikkeld in schuim.En dat daar ook nog een kabelsset op moet.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Dat zwarte kastje op de foto's zegt me helemaal niks...
(en dat zegt niet zoveel, want wij doen al een tijdje geen 3100's meer dus er kan best iets veranderd zijn ofzo, maar LIJKT me een spannings voorziening van een Brodit houder met laad functie).

Op basis van wat ik gezien heb kan ik eigenlijk alleen maar een complete kabelset aanbieden, durf het niet aan te hopen dat alles wat geknipt is geschikt is nog voor koppeling ;-(
Reken op ongeveer 110 euro inclusief de mute unit.

Maar misschien heb je die nog WEL maar staat die niet op de foto?
Als je die niet hebt, dan zat de unit geheid met een losse speaker ingebouwd in de vorige auto....

Ik zou adviseren een nieuwe kit te kopen met alle kabels kloppend en pas....
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Goldie
1st Gear member

Ok bedankt,

het zwarte kastje wat op de foto staat is idd een voedingsmodule voor de Parrot,die heb ik denk ik niet nodig.

De kabels die ik nog wel nodig heb is denk ik Mute-box (S60/S80/V-XC70 2000-2007 DOLBY) [KBNL-MB590]

De kabelset die ik nu heb is ISO2VOLVO (S60/S80/V-XC70 2000-2007 | SV40 2) [KBNL-6190]en daar is niet in geknipt!

En zijn daar ook aansluitschema's van PDF?

Wat heb ik dan nog meer nodig,mag via PB.

ps De vorige eigenaar heeft nu een andere carkit in zijn S60 dus mss heeft hij de rest van de kabels hergebruikt?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Goldie,

Het is een beetje gokwerk en daar houd ik niet zo van ;-(
Enige wat ik aandurf is dat je er mee langs komt en dat we dan kijken wat er zeker nodig is.

"het zwarte kastje wat op de foto staat is idd een voedingsmodule voor de Parrot,die heb ik denk ik niet nodig." is NIET van een Parrot maar van een Brodit houder !! (Denk ik)
www.volvotech.eu

Goldie
1st Gear member

Ok en waar zit Volvotech en openingstijden etc, staat niet op de site.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Schiedam, altijd open maar alleen op afspraak.
www.volvotech.eu

Goldie
1st Gear member

Even nog van mijn kant, het gaat hier om een Parrot LS 3200 color,sorry mijn fout..... 8-[
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

En daarom was ik zoooo blij dat ik om foto's had gevraagd, je had echt compleet een verkeerde kabelset gehad, 3200 is wezenlijk anders dan de 3100!

Ik heb je mail gezien, ga aan de slag voor je!
www.volvotech.eu

Goldie
1st Gear member

Ok, nou alvast bedankt,we houden wel contact via PB of mail.
Goldie
1st Gear member

Heb vandaag via Volvotech de benodigde kabel binnengekregen en vandaag meteen gemonteerd,Plug and Play en werkt prima.!
Volvotech bedankt.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Goldie schreef:Heb vandaag via Volvotech de benodigde kabel binnengekregen en vandaag meteen gemonteerd,Plug and Play en werkt prima.!
Volvotech bedankt.
En zo'n mooie kabel vinden wij, geen gerommel en 100 connecties, gewoon 1 kabel!
www.volvotech.eu

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”