Beste,
gisteren de remschijven en blokken vervangen van mijn auto. nu is bij de linkerkant het oude borgschroefje afgebroken. ik ga deze er nog uittappen en voorzien van een nieuwe, maar ik vraag me wel af wat de functie is van dit kleine schroefde.....
mijn ziens wordt de schijf op zijn plaats gehouden door de bevestiging van de velgen die hem opsluit tussen de velg en de achterplaat....
remschijf borgboutje?
- lint
- Geartronic member
Het is een borgschroef voor de zekerheid, wat je zegt is waar de velg sluit de remschijf ook op.
Maar ik begrijp dat je toch weer een nieuwe borgschroef gaat monteren.
Maar ik begrijp dat je toch weer een nieuwe borgschroef gaat monteren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- Starter
ik wil mijn klauwen nog even een nieuw lakje geven dus moet het spul er toch weer af, dus dan is het een kleine moeite.
ging me meer even om het feit dat het een heel klein schroefje is en ik me niet kon voorstellen dat het iets onmisbaars was.
ging me meer even om het feit dat het een heel klein schroefje is en ik me niet kon voorstellen dat het iets onmisbaars was.
Volvo V70 T5 uit 1999
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Contacteer:
Het schroefje heeft inderdaad als taak het op zijn plek houden van de remschijf. Mocht de schijf tijdens bandenwissel of remcontrole los komen van de naaf kan er allerlei vuiligheid tussen komen met een slingerende remschijf tot gevolg.bigbnl schreef:Beste,
gisteren de remschijven en blokken vervangen van mijn auto. nu is bij de linkerkant het oude borgschroefje afgebroken. ik ga deze er nog uittappen en voorzien van een nieuwe, maar ik vraag me wel af wat de functie is van dit kleine schroefde.....
mijn ziens wordt de schijf op zijn plaats gehouden door de bevestiging van de velgen die hem opsluit tussen de velg en de achterplaat....