De auto vandaag even op de krik vanwege die bekende kloenk in de aandrijving.
Ik heb er geen verstand van maar kan wel sleutelen dus voorkant omhoog en carter bescherming eronderuit en ff kijken.
Als ik de vrij hangende wielen ronddraai zie ik de aandrijfas ets ronddraaien en dan pas grijpt ie aan in het tandwiel in de bak dr zit duidelijk speling op. Als ik de aandrijfas vasthou net voor de bak dan zit er geen speling op vanaf het wiel.
Het is die kloek als je optrek met de auto .
lijkt mij weer een duur geintje?
speling aandrijving in de bak
- 1-wiel
- 4th Gear member
Aan je forumnaam te zien los je dit wel op......
Effe serieus nu, zoals ik het lees, lijkt het of je speling hebt op je homokineet aan de bak kant, dit kun je verhelpen door de complete aandrijfas te vervangen.
Als je de uiterste stuuruitslag hebt en dan rijdt heb je dan ook geluid, zowel links als rechtsom?
Effe serieus nu, zoals ik het lees, lijkt het of je speling hebt op je homokineet aan de bak kant, dit kun je verhelpen door de complete aandrijfas te vervangen.
Als je de uiterste stuuruitslag hebt en dan rijdt heb je dan ook geluid, zowel links als rechtsom?
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
-
- 1st Gear member
die bekende kloek heb ik dus van dit forum voordien had ik geen idee?
Heb al heel wat opgestoken van jullie ervaringen,nu nog in de praktijk brengen.,
Ik was bezig maar de slotbouten van de wielen om naar de steekas bout te kijken maar die draai ik rond en moet ik ff uitboren(denk ik). Zal eerst ff nieuwe bouten halen morgen.
ik hou jullie op de hoogte voor zover interesse...
Heb al heel wat opgestoken van jullie ervaringen,nu nog in de praktijk brengen.,
Ik was bezig maar de slotbouten van de wielen om naar de steekas bout te kijken maar die draai ik rond en moet ik ff uitboren(denk ik). Zal eerst ff nieuwe bouten halen morgen.
ik hou jullie op de hoogte voor zover interesse...
Blij dat ik weer in een Zweedse bak rij!
V70 2.3 T5
V40 2.0 van m'n vrouw
V70 2.3 T5
V40 2.0 van m'n vrouw
-
- 1st Gear member
Uiteindelijk nu pas tijd gehad voor m'n velgen.Had eerder de auto weg gebracht omdat ik zelf geen tijd had,2 dagen bij de garage gestaan en die kregen ze niet los!
Dus dan zelf aan de slag.
De slotbouten er vandaag af gekregen. Heb ze gelast zodat de los draaiende buitenring vastzat aan de bout zelf en over de warme las een linksdraaiende dop geslagen zodat de dop lekker strak om de bout zat. Helaas wel de velgen beschadigd maar die zal ik v het voorjaar wel een verfje geven. Uiteindelijk was het in een uurtje gebeurt.
Zag ook dat ik speling op m'n draagarm heb en vermoed dat het geluid dus daar vandaan komt.
De winterbanden zitten er dus uiteindelijk onder.
nog ff draagarmen bestellen of rubbers?
Dus dan zelf aan de slag.
De slotbouten er vandaag af gekregen. Heb ze gelast zodat de los draaiende buitenring vastzat aan de bout zelf en over de warme las een linksdraaiende dop geslagen zodat de dop lekker strak om de bout zat. Helaas wel de velgen beschadigd maar die zal ik v het voorjaar wel een verfje geven. Uiteindelijk was het in een uurtje gebeurt.
Zag ook dat ik speling op m'n draagarm heb en vermoed dat het geluid dus daar vandaan komt.
De winterbanden zitten er dus uiteindelijk onder.
nog ff draagarmen bestellen of rubbers?
Blij dat ik weer in een Zweedse bak rij!
V70 2.3 T5
V40 2.0 van m'n vrouw
V70 2.3 T5
V40 2.0 van m'n vrouw
- Wolfs XC
- 5th Gear member
Ik zou nieuwe draagarmen doen. Qua prijs met montage net zo duur.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- FrankS60
- 5th Gear member
Ik zou powerflex bussen erin zetten. Amper meer werk dan alleen draagarmen wisselen maar het gaat nooit meer kapot.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -