Even voorstellen Ik ben sinds heden aangesloten bij dot forum.
Mijn V60 HPI zou vorige week eindelijk worden geleverd , maar hij ligt sinds woensdagavond aan het infuus.
Hij start niet op elektrisch ( wel diesel) , dealer zoekt , maar heeft nog altijd geen idee - heeft nog nooit meegemaakt?-
de auto allang betaald en op naam en gekentekend ect ect , maar ik heb hem nog steeds niet. Het blijft vaag omtrent oorzaak en gevolg.
Auto geeft geen storing , hij doet het gewoonweg niet
De auto heeft het overigens WEL gedaan , maar dag voor aflevering ineens niet meer......
Heeft iemand ook meegemaakt en wat was de oorzaak of heeft iemand een idee??
Magoo
V60 PIH start niet electrisch
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Hi Magoo het goede bericht is dat je een PIH hebt kunnen bemachtigen geleverd in 2013. Op het forum staan wat berichten over niet ladende startaccu's waardoor de auto's niet meer werkten. Zelf heb ik nu 6 maanden en 21.000 km probleemloos gereden. Dat de dealers meer moeite hebben dit op te lossen lijkt me logisch de techniek is ook voor hen nieuw en de wagens zijn duidelijk meer complex. Succes
- jvov60
- 4th Gear member
Erg jammer zoiets!
De dealers zijn nog niet zo ervaren met de PIH en moeten vaak redelijk lang zoeken lijkt het.
Heb daarnaast zelf mogen ervaren dat de kwaliteitscontrole bij de fabriek (onder hoge productie-druk) niet zo geweldig is...
De dealers zijn nog niet zo ervaren met de PIH en moeten vaak redelijk lang zoeken lijkt het.
Heb daarnaast zelf mogen ervaren dat de kwaliteitscontrole bij de fabriek (onder hoge productie-druk) niet zo geweldig is...
- Paul
- Geartronic member
Maar de auto start inderdaad soms niet elektrisch, dan moet hij namelijk even een tijdje op diesel rijden, roetfilter schoonmaken enzo.
Dus rij dan een stuk diesel en dan zal je zien dat hij paar uur later met het starten gewoon elektrisch rijdt...
(hoop ik voor je)
Dus rij dan een stuk diesel en dan zal je zien dat hij paar uur later met het starten gewoon elektrisch rijdt...
(hoop ik voor je)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
Doet ie van mij ook wel eens.
Even 20-30 km rijden en dan werkt alles weer zoals je verwacht. inderdaad roetfilter schoonmaken. Ik had dit ook 3-4 dagen nadat de auto was geleverd.
Je krijgt verder geen melding. in het hybrid stroomtoevoer scherm zie je ook alleen de diesel motor lopen en de accu wordt niet opgeladen. Diesel loopt ook wat zwaarder.
dit kan ook onder het rijden op de snelweg gebeuren alleen merk je er dan niet zoveel van.
het schoonbranden van het roetfilter doen alle diesels.
Haal hem op en ga rijden en hopelijk gaat hij het dan goed doen.
Even 20-30 km rijden en dan werkt alles weer zoals je verwacht. inderdaad roetfilter schoonmaken. Ik had dit ook 3-4 dagen nadat de auto was geleverd.
Je krijgt verder geen melding. in het hybrid stroomtoevoer scherm zie je ook alleen de diesel motor lopen en de accu wordt niet opgeladen. Diesel loopt ook wat zwaarder.
dit kan ook onder het rijden op de snelweg gebeuren alleen merk je er dan niet zoveel van.
het schoonbranden van het roetfilter doen alle diesels.
Haal hem op en ga rijden en hopelijk gaat hij het dan goed doen.
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
-
- 1st Gear member
Ik kreeg te horen bij de dealer dat de auto's, wanneer het kouder wordt, vaak direct op de dieselmotor starten (in hybride stand) dit omdat de ingestelde interieurtemperatuur behaald moet worden, meest efficiente manier zou zijn door het starten van de motor.
V60 D6
Mini Cooper S
Mini Cooper S
-
- 3rd Gear member
Volgens mij kan het meerdere oorzaken hebben;
- lage (start)accustand.
- roetfilter schoonmaken
- int temp op orde brengen
En ik heb het (dus, want ik rijd weinig diesel) ook regelmatig…..zodra je naar Pure overschakelt gaat hij wel elektrisch rijden (en schakelt de airco eco/uit)
- lage (start)accustand.
- roetfilter schoonmaken
En ik heb het (dus, want ik rijd weinig diesel) ook regelmatig…..zodra je naar Pure overschakelt gaat hij wel elektrisch rijden (en schakelt de airco eco/uit)
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
-
- 2nd Gear member
De keren dat hij bij mij niet elektrisch wou weg rijden. Dan kan ik ook niet omschakelen naar pure. Batterij geeft aan dat deze vol zit. Maar links naast de teller blijft lijntje van de grens elektrisch, diesel beneden staan.tomtom schreef:Volgens mij kan het meerdere oorzaken hebben;
- lage (start)accustand.
- roetfilter schoonmaken
-
- Starter
Mijn v60 PIH , is gerepareerd / storing gevonden en opgelost.
Door goed speurwerk en blijven zoeken naar probleem is het de dealer gelukt om het te achterhalen en op te lossen.
De V60 PIH was eerder ( 4 weken oid) afgeleverd en nu was er een meting geweest van 'te oude' diesel of de tijd dat de diesel in het systeem zat ( zonder er mee te rijden op diesel) en dan 'moet' deze eerst uit het systeem - of door gewoon de tank leeg te rijden of de diesel te vervangen...
Dus niet een vuil roetfilter maar eerder in de keten een soort 'te lang stilstaand dieselgoedje'.. afijn gevonden en opgelost is belangrijkste.
Is dus gelukkig een software probleem geweest en niet ernstiger , overigens startte de wagen aanvankelijk gewoon wel op elektrisch en is ook meermalen van buiten naar binnen gereden ,
Maar er komt hierbij geen melding van dit probleem in scherm of systeem , dus lastig zoeken naar een storing die niet wordt aangegeven...
Dealer heeft uiterste best gedaan om dit euvel te verhelpen en is gelukt , hopelijk bij volgende voorkomende keren is het dan sneller getraceerd zodat de V60 PIH berijders zonder noemenswaardige storingen blijvend kunnen genieten.
In elk geval zal de wagen morgen 100% worden afgeleverd en kan ik hopelijk met veel plezier mee gaan rijden ( heb nog geen meter gereden met PIH , ben benieuwd )
Door goed speurwerk en blijven zoeken naar probleem is het de dealer gelukt om het te achterhalen en op te lossen.
De V60 PIH was eerder ( 4 weken oid) afgeleverd en nu was er een meting geweest van 'te oude' diesel of de tijd dat de diesel in het systeem zat ( zonder er mee te rijden op diesel) en dan 'moet' deze eerst uit het systeem - of door gewoon de tank leeg te rijden of de diesel te vervangen...
Dus niet een vuil roetfilter maar eerder in de keten een soort 'te lang stilstaand dieselgoedje'.. afijn gevonden en opgelost is belangrijkste.
Is dus gelukkig een software probleem geweest en niet ernstiger , overigens startte de wagen aanvankelijk gewoon wel op elektrisch en is ook meermalen van buiten naar binnen gereden ,
Maar er komt hierbij geen melding van dit probleem in scherm of systeem , dus lastig zoeken naar een storing die niet wordt aangegeven...
Dealer heeft uiterste best gedaan om dit euvel te verhelpen en is gelukt , hopelijk bij volgende voorkomende keren is het dan sneller getraceerd zodat de V60 PIH berijders zonder noemenswaardige storingen blijvend kunnen genieten.
In elk geval zal de wagen morgen 100% worden afgeleverd en kan ik hopelijk met veel plezier mee gaan rijden ( heb nog geen meter gereden met PIH , ben benieuwd )
-
- Starter
Ik ben overigens een Über trouwe Volvo rijder ( deze V60 wordt de 19e op rij) , heb sinds 1992 onafgebroken Volvo gereden allemaal diesel en automaat of overdrive.... , 1e was een 740 gl van 1985 en de gehele range van 740,760,940,850,v70,xc70 hebben mijn garage bevolkt . Ben ook ge(ver)wend dat dealer zich inspant voor een tevreden berijder , verneem van vrienden collega's bij andere merken toch een wat andere insteek. Dat maakt misschien ook dat het vertrouwen er wel is in auto icm dealer, vergeet niet dat deze wagen een groot experiment is op brede schaal , rest zal zeker ( moeten) volgen.
Kleine ode aan het merk , kwaliteit en dealerkennis.
Magoo
Kleine ode aan het merk , kwaliteit en dealerkennis.
Magoo
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Daar hebben we zelfs een speciaal topic voor: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1239913magoo schreef: Kleine ode aan het merk , kwaliteit en dealerkennis.
Magoo
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70