Durf te vragen....aftermarket speakers + sub woofer

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Denniswkok
Starter

Beste clubgenoten,

Net onderstaande tekst via de site van VolvoTech.EU "ingeschoten".
Natuurlijk al meerdere uren op dit forum rond gestruind en nodig topic doorgenomen, maar heb het nog onvoldoende scherp....vandaar toch een Topic aan durven wagen.

Wellicht zijn er binnen het forum al V40 rijders die over onderstaand al wat kunnen vertellen.
Het is mijn eerste Volvo en heb nog geen ervaring hoe die blonde Zweedse dames zo'n wagen in elkaar knutselen.

Bijvoorbaat dank voor een ieder zijn reactie :)

Dennis

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste toppers bij VolvoTech.EU,

Gezien de positieve geluiden die ik lees op het forum, pak ik de handschoen op en zeg......durf te vragen....

Ik krijg deze week een nw V40 D4 geleverd met Business C. met High preform sound.
Mijn doel is om de standaard speakers te vervangen door verbeterde aftermarket exemplaren, maar kan niks over afmetingen of beschikbare modellen vinden.
Daarnaast zou ik graag een subwoofer onder de stoel installeren, weten jullie mischien waar deze het best op "aan te haken" en of hiervoor speciale stekkercombinatie zijn die het aansluiten vereenvoudigen.

Kunnen jullie mij op weg helpen.

Dank voor een reactie en natuurlijk altijd bereid eea verder toe te lichten daar waar nodig.

Dennis
Groningen
RensGTI
1st Gear member
Contacteer:

Hallo,

Zelf heb ik al het een en ander in de V40 geknutseld, ben al jaren een audioliefhebber en de stoute schoenen maar weer aangetrokken.
In de basis klinkt het High performance al niet verkeerd echter wilde ik het wat beter hebben.
Voor de aanpassing van high power uitgang van de radio naar een tulp uitgang voor de versterker een Audison Bit Ten D gebruikt, deze kun je mooi inregelen en heeft uitgangen voor sub, voor en achter maar deze zijn ook los te configureren. Hieraan gekoppeld zit een AV 5.1k 5-kanaals versterker (tussenruimte reservewiel met kofferbakverhoger)
Standaard speakers voorin vervangen voor een Audison AV K6 composet, achterin een Audison AV X6.5 gemonteerd. Speakers passen er mooi in echter moet je voor de woofers een opbouwrand te maken.
Als sub heb ik een JL audio 12" in een gesloten kistje in de kofferbak.

Wat mij opviel is dat alles redelijk gemakkelijk en zonder het afbreken van klipjes en dergelijke netjes te demonteren is, hier hebben ze dus goed over nagedacht. Ik ken andere merken uit ervaring waarbij alles een eenmalige actie is, bij loshalen breekt alles af en moet je nieuwe klips e.d. plaatsen.

Het klinkt echt geweldig en ben er erg tevreden mee, het mooie is ook nog dat je er dus niks van ziet (op de sub na). Verder heb ik aan de auto zelf niks aan hoeven te passen, ongetwijfeld zullen er hier mensen hier zijn die daar hun bedenkingen over hebben (heb hier al eerder negatieve reacties van gehad op dit forum). Maar zolang dat ik niks aan de auto afbreek, afzaag of beschadig zie ik er het probleem niet van in.

Mocht je nog wat info willen stuur dan maar een PB.
Plaats reactie

Terug naar “V40”