Er zijn enkele zaken die ik graag zou willen verhelpen bij een Volvo 244 Turbo B19ET 1984, ik zit echter met enkele vragen:
Om de carterventilatie te controleren heb ik een wegwerphandschoen over de olievuldop getrokken (de handpalm), bij een stationair draaiende motor wordt de handschoen naar binnen getrokken, maar dit gaat wel flapperend/pulserend. Bij gasgeven lijkt er heel even overdruk te zijn en wordt de handschoen al snel dieper getrokken met een nog harder geflapper met hogere frequentie. Mijn vraag is of het vacuüm niet constanter moet zijn, restulterend in een holle handschoen, die bij hogere toeren rustig dieper wordt getrokken.
Ik doel op een constant vacuüm zoals te zien is in het volgende filmpje op 7:54:
Wat me verder opvalt is dat slangetje nr. 10 op de volgende illustratie (bovenste illustratie) afgeknipt is bij de Y-splitsing, maar ik zie niet waar deze heen zou moeten gaan. Bovendien kan ik bij de opening van het afgeknipte slangetje geen zuiging waarnemen.

Daarnaast brandt af en toe het rode turbo lampje, volgend weekend zal ik de slang naar de wastegate actuator vervangen. Ik heb echter wel geconstateerd dat er met de hand geen beweging in de wastegate te krijgen is met de actuator aangekoppeld, hopelijk zit de wastegate niet vast. Met hoeveel kracht met deze te bewegen zijn met aangekoppelde actuator? Bij welke druk moet de actuator openen bij een B19ET zonder intercooler? Voor het geval ik er volgend weekend achterkom dat de actuator stuk is, heb ik de volgende actuator gevonden voor de TB0313 turbo: http://www.turbosbytm.com/actuator-t3-06bars . Hopelijk kan ik volgende week iets van een etiket onder de olie aanslag ontwaren

Alvast bedankt voor de antwoorden.