Na mezelf net te hebben voorgesteld in ander topic zal ik maar meteen met de deur in huis vallen

Ik zit sinds een aantal weken met het volgende issue betreffende mijn V50 2.0D uit 2008.
Af en toe valt de spanning compleet weg. Dit duurt maar een tiende van een seconden ofzo.
Wat je ziet: Alle waarschuwingslampjes op het dashboard lichten kort op. Radio gaat kort uit.
Koplampen knipperen even. Cruise-control wordt ge-reset en een lichte schok door de auto (Tenzij je net optrekt, dan is de schik beduidend harder....)
Daarna loopt de motor rustig verder alsof er niks gebeurt is.
(Op een uitzondering na, waarbij na de schok het Ant-skid lampje geen branden met de melding "anti-skid system service vereist", en 10 seconden viel de auto stil....
Motor draaide wel, gaspedaal reageerde nergens op. Bij het intrappen van de koppeling ging het olielampje branden. Bij het loslaten ging deze weer uit.
Auto aan de kan gezet, opnieuw gestart en zonder problemen verder gereden...)
Ik heb dit probleem bij het optrekken,lossen van de gas, op de cruise-control en bij alle snelheden,...
Bij warmte, koude, regen en droogte,..... Compleet randomly dus.
Komt gewoon af en toe voor.Soms een week niet en soms 2 keer op 5 Km
Wat natuurlijk geen lekkere uitgangspositie is om problemen op te sporen......
3 maanden geleden zijn de accu en de dynamo vervangen door de ANWB nadat bleek dat de accu compleet bol stond en de dynamo niet genoeg laadstroom leverde.
(Toen ging de auto niet eens open......)
Klinkt dit iemand bekend in de oren of al eens meer meegemaakt?
Ik heb me suf ge-googeld maar kom niet tot een duidelijk antwoord.... (Zal er ook wel niet zijn gezien het feit dat electrische problemen door veel zaken veroorzaakt kunnen worden..)
Alvast bedankt voor de antwoorden!